Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na most neked milyen motorod van? Nem CRF450R? Ami a kuplung fölött van az a meleg indító kar ami arra szolgál mikor meleg a motor akkor több levegőt ad indításnál egy szelepen keresztül. A crfeken nincs manuális dekompresszor kar
Merre laksz? vagy msnen is beszélhetnénk.
Dehát nálam a dekompresszor a kuplung mellett van. Hogy érted h,hogy autómata? Nekem egyre elindul mindig ,ha így végigcsinálom ahogy leírtam. Kuplung mellett van a dekokar azt csak melegen kell használni. Valami szelep probléma lehet ,szerintem áldozd rá azt a szakszervízt egyszer nézzék átt. Nálunk úgy működik ,hogy csak 2500 per óra ha az alkatrészt náluk szerzem be ,és nem drágább ,sőt olcsobb mint amcsi oldalakon. Szerintem szerelőd ,ne sértödj meg valamit elnéz a gépen.
ok. A szakszervízekkel aza bajom h ki*aszottúl drágák.kb4-5ezres órabérrel dolgoznak.
A ktm az nagyon fain volt mert van 1 pont amikor a lábad súlyától nem megy le a berúgókar(ez minden 4üteműnél van) ekkor a dekompi kart behúzva a lábad súlyától átforog a holtponton 1 kicsit és ha ekkor teljesen felengeded a kart és minden nélkül rárúgsz akkor 1ből beindul.csak a hondánál szopok.Akkor valszeg a szelepekkel lehet a baj? Pedig amikor kicsrélte a beszívókat akkor azt a rézgyűrűt is kicserélte amire ráfekszik a szeleptányér, a kifújók pedig jók. Néha elgondolkodok rajta hogy eladom a motort mert amikor már csak a berúgás van hátra akkor szenvedek és elveszi a kedvem az egésztől. Lehet 1 kicsit túlbonyolították ezt az autó dekopresszort....
Hát elösször is hidegen 1.benzincsap 2. szivató 3. háromszor lágyabban rárugsz, van ,hogy eltalálod a holtpontot is de lehet érezni 4. háromszor koppanásig gáz ezt versenyzőtől tanultam menni szokott így elsőre5. gáz elenged ,és egy jó nagyot rugsz rajta. És mennie kell. Hidegen van ,hogy fullad ilyenkor kisebb gázokat adhatszneki ,1 perc a melegítés ne hagyd ki, és csoki vissza. Melegen deko be egy rugásra mennie kell, ha nem megy így akkor valószínü ,hogy a szelep nem zár rendessen. A legjobb ha olyan szervízbe viszed ami márkaszervíz, föleg ahol van szponzorált versenyzője is a képviseletnek, ott mindig tudják mit kell csinálni. Én is szerelőnek tanultam ,csak sokmindenhez nincs szerszámom még, így olyanokhoz viszem akik tudják a dolguk ,és van is megfelelő szerszámuk hozzá. De az indítást valójában gyakorolni kell , vannak elvetemültek ,akik mezitláb, meg strandpapucsban is berugják.
Ma hoztam vissza a szerelőtől a motort karburálásból.Állandó alapjáratom van de még mindig nehézkes a beindítása a motornak. Te hogy szoktad berúgni? Tudom h ez 1 hülye kérdés de ezelőtt nem volt autódekompresszoros mocim. A ktmen volt dekompi kar és azzal frankón tudtam indítani, de a hondát nem tom. Elég sokszor kell rárúgjak h valahogy beinduljon. Kérdeztem a szerelőtől hogy a szelephézagot mire állította, aszonta gyárira(be:0,16 ki:0,28).
Köszike megint
Nem leszolni akarom a tudásod de szerintem felülsz egy crf 450r -re egy ilyen motor után mint most neked van ,lehet ,hogy nem kell olyan sürűn azt az olajat cserélni. 12 órát is kibír simán ,nem lehetsz te akkora pro azonnal , hogy agyon nyelezd. A profikra értendő ,hogy kb 7-8 óránként csere. De nem ám csak egy oldala van a crfnek, egyik felébe 10w 40 a másikba váltóolajat is kell ujjat. De ha már 3000 forint földnek vág ,mit szólsz ahoz ,hogy profik 50 kezdők kb 100 óránként dugó szelepcsere. De lényegében ezek verseny motorok itt minden üzemórára van. Olajcsere mellett még szét kell szedni a hátsó himbát gyakran zsírozni a légszűrő takarítása , olajzása nem gagyi olajjal , láncspré, lánc fogaskerék ,az összes csapágy csere is időhöz kötött. És ha nem ujjat veszel ilyen gépből akárki akármit mond 100-200 ezret bisztos elköltesz rá amikor hazaviszed, és még nem is mentél vele. Ha pénzes vagy ,mert ez drága sport bizony és nem akarod csak csodálgatni bakon otthon a gépet ,akkor szerintem a xr650 hondát válaszd ami enduró ,és sokáig bírja benne minden alkatrész vagy egy ktm. De ha anyagilag nem vagy olyan vastag vegyél kétütemü versenykrosszt és abba valamivel olcsobb az alkatrész, persze ha versenykrossztot akarsz. Habár nem szivessen mondjuk ki de a kétütemü gyártást leállítják japánok , és a fejlesztésébe sem nyomnak már semmit. Hát röviden ennyi kb amit ezekről tudni kell, drága de nagy fun ,vagy olcsó ,sokáigtartó fun
15 óra...az kb..enduróban 3 motorozás
pályán meg kb 4-5
Kösz BALAGECRF ! Esetleg ha van MSN címed akkor add már meg légyszíves lenne még egy pár kérdésem! Leírnám én ide is csak mire az ember kérdez-válaszol , én nem vagyok a gépnél - te nem vagy a gépnél...... De már többet tudok a motorról általatok mint mielőtt idejöttem volna a fórumra!
Mindenkinek köszönöm a segítségét előre is ! Kb hány kilóméter lehet az a 15 üzemóra ? Én marha kevés időnek tartom ezt a dolgot , egyszerűen fel sem tudom fogni... 15 órát olyan hamar elmotorozok mint a huzat, aztán vehetek 3000 ér olajat ? pfff akkor ez kurva drága sport :D ! Talán HONDA XR 650 -est kellene vennem.... csak annak nem tetszik az első futóműve , nagyon DT -s tehettek volna bele egy fordított telót ..... Minden szavatokat figyelem :) mégegyszer kösz az infot motoros kollégák!
Már próbálkoztam és külön nem lehet kapni, csak ha új motort veszel.Nekem ezt mondták.Amúgy kösz hogy leírtad bár angolul többet értenék de van vmi szótáram, elboldogulok.
De ah szeretnél ilyen könyvet szerintem honda márka képviseleteknek be kell tudni szerezni.
Fuvókákra nem ír semmit csak ,hogy hogyan kell összeszerelni és beállítani . Méreteket nem ír de nyomatékokat igen.
Na kikerestem de németül tudom leírni sajna. Minden adat a szelepekről nincs itthon a német segítségem meg fordítani sincs kedvem A KI BE a Be a szívóoldal a Ki a kipufogó:
Ventil und ventilführung:

Ventilspiel: Be:0,16+-0,03mm Ki:0,28+-0.03mm
Laufspiel des Schafts in der Führung Be: 0,010-0,037 Ki: 0,020-0,047
Ventilführungvorsprung über zylinderkopf Be:16,1-16,3Ki,17,9-18,1
Ventilsitzbreite Be:1,1-1,3 Ki:1,3-1,5
Ventilschaft-AD. Be:5,475-5,490KI:4,965-4,980
Ventilführung-ID. Be:5,500-5,512 Ki:5,000-5,012
Kikeresek majd mindent aztán leírom mert német angol nyelvü fordítani is kell. Majd nap fojamán lesz idő akkor begépelem.
a szelephézag engem is érdekelne
Hi. Figy ha megkérlek megnéznéd hogy a CRFek szelephézagja gyárilag mekkora?mert már hallottam mindenféle méretet. Ezen kívül a karbi fúvokák gyári méretét is leírnád?
Előre is köszi Hondás barátom
Hát figyelj én csak azért ajánlottam az x-et mert ha mindenféleképpen újjat veszel mondjuk az nem sokkal drágább(kb100-200e huf). meg azon van lámpa önindító és kb 5 lóval gyengébb.DE ha R-t akarsz venni az is endurozásra sokáig kibírja.sztem jópárévig elmegy egy dugóval meg szelepekkel, viszont olajat azt télleg cserélni kell legalább 15 üzemóránként+ szelephézagot is kell állítani. Azért mondtam még az X-est mert gondolom ha endurozgattok nem mindegy h mennyit tucc elmenni 1 tankkal meg esetleg ha sötétedéskor mennél haza előnyösebb a lámpa.Endurozásra az R sokáig kibírja csak ellenőrizni kell a dolgokat rajta hogy sokáig meghálálja.Azt nemtom hogyha X-et veszel kapsz e hozzá pótalkatrészeket de ha crossot veszel akkor elvileg adnak neked tartalékként dolgokat, pl dugó meg miegymást.
csak röhögök rajtuk
Már megátkoztak a másik topicba
Hát arra ráérez az embert hogy mennyit ment vele
ismerőseim is 10óránként cserélik
de azok akik 10 óránként cserélték azok közül több motor ment tönkre és ők se tépték jobban
de lehet h csak szerencsétlenek voltak
de mindenki akkor cseréli az olajat amikor akarja
véleményem szerint minél sűrűbben
Én 10 üziként cseréltem
castrolt meg az igolt ajánlom
én is sszoktamnéha endurozni vele de akor is lecserélem tapastalatból mert már nincs olyan kenése az olajnak
Vagy Ipon vagy Castrol vagy MotoreX kel bele tudom mert az YZf embe azt tettem Ipont