Az előtte lévő 17-18 évből ez kimaradt...
Főleg a Hegyen nem, arrafelé mindenki suhanckora óta motorozik.
De azt hiszem ezt régi motorosoknak nem kell magyaráznom.
Cimbi akitől vettem az Fi-t (idén lesz 50 éves), az is R1-re nyergelt át, faterom 58 évesen 929RR-ezik, és még sorolhatnám.
Akkor kár is VFR-t venni, fostorgáshoz elég max 30-40 lóerő, ha így használnak egy VFR-t akkor csak elkormolódik rajta minden, meg berozsdál a henger...
Teljesen hülyeség az élvezet rovására leszorítani a fogyasztást.
De azért nagy a fajlagos fogyasztása az Fi-nek, ilyen poroszkálós tempóban az RC36-os 2 személlyel 4.9 litert evett...
Ahhoz képest amit tud ez a motor, egy benzintemető... az SP eszik kb annyit, azt az egy ezres V2 (két nagy henger = az átlagosnál magasabb fogyasztás), 200ccm és 30 lóerő plusszal. Kell bele az a PC a Vifferbe, nincs mese!
Mint már mondtam, ez nettó baromság, rengeteg 40-es 50-es fazon ismerősöm van aki sportgéppel jár, szóval ez nem éltkor kérdése.
Egy 600F-fel 1-1.5 literrel kevesebbel is el lehet motorozni ugyanazon stílusban. Valamint a Vifferek a konstrukció időtállósága, és prémiumnak számító technikája végett jobban tartják az árukat, ugyanazért a pénzért 600F-ből 4-5 évvel fiatalabbat kapsz. A VFR-ek azért egy fokkal jobban ki vannak dolgozva, hidraulikus kuplung, félkarú lengővilla, stb. Típushiba: a 800Fi még a '90-es évek fejlesztése, és mint minden akkori Hondának, ennek is az egyik rákfenéje a feszültségszabályzó, előbb-utóbb mindenkinek lefüstöl. Javarészt már csak olyan Fi-k szaladgálnak az utakon, amikben már orvosolták ezt a hibát, és lecserélték a gyárit egy erősebb és jobb utángyártottra. A másik bibi ami típushiba, az a termosztát meghibásodása, egy idő után hajlamos megradagdni. Asszem a 600F4i-kkel már nem volt különösebb gond, régebben talán a vezműláncfeszítő volt amire jobban oda kellett figyelni a típusnál. Hát nagyjából ezeket kell mérlegelni vásárlásnál.
Egy vfr 400-ra keresek hátső hengersort dugóval vagy dugót külön...
A motor 86-os VFR 400 RG
Elértek mailben a mocilaci@freemail.hu-n vagy a 06-30 318-1860-as számon...
Köszi előre is