Aki még nem ült V motoron az nem tudja mi az a vibráció.
A lényeg hogyha túlságosan felváltasz és alacsony a fordulat, azt nem szereti. Mivel csak 2 henger van, ezért nem olyan finom és kiegyensúlyozott a járása mint egy sor4-nek. Ezt még tetézi az hogy V motor, azaz a dugattyúk egy főtengelycsapon vannak. Így még darabosabb mint egy sor2-es. Szóval ha túlságosan alacsony a fordulat és erőlködni kell a motornak akkor megcsapkodja a láncot, mintha valami bikán ülnél úgy berángat. Persze ez extrém eset, mert nem szoktuk erőltetni alacsony fordulaton a V2-est, ezt hamar ki lehet tapasztalni. Szóval városi forgalomban max hármast lehet kapcsolni, esetleg ahol lehet 80-nal is menni ott négyest, de följebb semmiképpen. Országúton is 120-nál lehet hatodikat szúrni neki, de az ideális utazó a 150, akkor forog 5000-et. Az már egy olyan fordulatszám ahonnan ha gázt húzol neki akkor megindul, nem erőlködik, nem rezonál be. Mondjuk ha hatodikban leengeded a sebességet 100-120 közé, és húzol egy gázt hogy gyite, akkor mintha egy vibrátoron ülnél elkezd rezegni az egész. Persze szép finom gázzal el lehet érni hogy ne vibráljon, csak akkor igen csekély lesz a gyorsulás.
Illetve lassú menetben szokott úgy rángatni, hogy ha csak egy kicsi gázt szeretnél adni, akkor mint a bakkecske elkezd előre-hátra rángatózni. Ha nagyobb gázt adsz akkor nem csinálja, csak akkor megindul nagyon. Amúgy a gázparancsra azonnal és késedelem nélkül veszi a fordulatot a motor, semmi prüszkölés vagy szarakodás, pörög mint a porszívómotor.
De nem szeret ez a motor lassan menni...
Nem is jó vele araszolgatni, mert az üléspóz, és az egész geometriája nehézkessé teszi a lassú haladást.
Nem ülök én sámlira..
De városba muszáj benézni
mert az SP- vel nem egy élvezet a városi motorozás.
..Egyik se csak többet fordulok meg ott mint egyéb túrákon,de ez még változhat :) Csak jó lenne ha nem akarna szétesni a motor alattam csak azért mert 60 al kell döcögni:)
!
Nekem SP2 van, de nem olyan sok különbség van a 2 típus között, annyi hogy az SP1 még nyersebb. Nagyvonalakban annyi hogy teljesen más világ a sor4-ekhez képest. Ez egy superbike homológ motor, nem volt szempont sem a kényelem, sem a csicsa, itt minden a funkcióról szól. A boltban kapható más sportgépekhez képest is radikálisabb, kormánycsutkák az átlagosnál lejjebb vannak, a lábtartók meg feljebb. Pl. amikor átülök fater 929-esére, tiszta túramotor fílingem van.
Lassú manőverezés nem az erőssége.
Már csak azért is mert 4000/min alatt ráz, vibrál mint az istennyila, ha nagyon leesik a fordulat akkor meg úgy zakatol mint egy lerohadt traktor, és szaggatja a láncot széjjel.
Durva gép, durva gázreakciókkal és motorfékkel, magas fordulaton kötelező a gázfröccsös visszaváltás mert büntet. Egy PowerCommanderrel sokat lehet finomítani rajta, pl. az alacsony fordulati rángatást/vibrálás fordulatszámát lejjebb vinni, no és ugyanakkor némi fogyasztást is csökkenteni. Étvágya az 7 litertől fölfelé, persze ha fostorogsz akkor elmegy kevesebbel is.
A motorjáról még annyit hogy szereti ha kiforgatják, ugye 4000-ig semmi, majd onnan szépen erőre kap, olyan 5000-től kezd el működni rendesen, és leszabályzásig megy mint atom. Mivel viszonylag szűk fordulatszámtartományban érzi jól magát, ezért a váltóját úgy kell kapcsolgatni mint egy hatszázasét. Itt nincs olyan hogy a pincéből is 1500-tól húz mint a sor4-esek és 50-től lehet hatodikban vele krúzolni. A 6. sebességet 120 alatt nem is érdemes kapcsolni, mert csak rezeg mint a kocsonya. Kényelmes utazója 150, akkor forog 5000-et.
A fékje harap ahogy kell, első osztályú. A futómű kemény, lerázza a vesédet, cserébe kanyarban viszont úgy megy mintha sínen húznák. Egy kormánytelót érdemes rá venni, mert a kormány fesztávja elég rövid, és a rossz utakon szeret rakoncátlankodni ha nem kapaszkodsz bele eléggé. Kanyarba nem úgy esik be mint a mostani sportgépek, azok szinte már agyhullámokkal működnek, ez nem. Itt egy kicsit küzdeni is kell, mint ahogy a durva terhelésváltásokkal is. Ez egy ilyen vad motor, sosem unatkozol rajta, pont ez a varázsa. A sor4 az olyan unalmas, minden lágy, minden selymes, ez meg egy vaddisznó.
Csak 136 ló, a mostaniak már a 200-at karistolják, de a korabeli sportgépek is mind többek voltak. A sok lóerő különbség úgyis inkább 200 felett jön ki igazából, ott meg úgyis ritkábban használjuk. Mi van még amit érdemes elmondani...
Egyszerű mint a faék, nincsen teli mindenféle csiribiri elektronikával, csak annyi van rajta amennyi a működéshez szükséges. Nincs lambda szonda, meg dupla pillangószelepes befecsi, meg menetközben kapcsolgatható gyújtástérkép, csak gáz és fék, meg egy kvarcjáték műszerfal.
Ja és a fogaskerekes vezérlés ami fincsi rajta (örök élet +1 nap
), meg a hidraulikus kuplung (a bowdenesnél jobban szeretem), a hátsó ülés alatt hatalmas tárolóhely van, rengeteg mindent el tud nyelni. Indításgátló nincs rajta, csak egy sima mezei kulccsal indul. Mondom én, semmi felesleges kacat.
Nekem télen is pöcc-röff, szívató kihúz (igen, ezen még olyan is van!
), kulcs elfordít, gomb megnyom, és indul is a mennydörgés. Nem tudom hol olvastad hogy nehezen éri el az üzemi hőfokot, de ha jó a termosztátod akkor ugyanúgy melegszik mint bármelyik másik motor.
!Ha lehetséges olyanok írjanak akiknek volt szerencséjük ilyen motorhoz!Mindenre kíváncsi vagyok
(.motor tulajdonságai,megbízhatóság,motorozhatóság stb stb ill. ha valaki motorozott más 1000 géppel még akkor leírhatná hogy melyikhez fűződik nagyobb élménye)
1-ben v. 2.-ben kell közlekedni városban nyélgázon!