Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Keress rá a neten, de addig is....
http://www.novia.hu/feldolg/pr...
Na ennek az egész civódásnak annyi köze van a társam által indított "karbon a motoron" témához, mint palesztin öngyilkosmerénylőnek a világbékéhez...
vagy azonnal vesztek mind2en tőlem valamit carbonból vagy még ma fejek hullanak a porba!
A 7+a8százát nekije!
Teringettét, irgumburgum!
Mert éppenséggel gép előtt ülök a munkahelyemen. Ritka pillanatok egyike...

Könnyű mondani valóban, hogy feladtam a postára, de ha egyszer tényleg így van.
Nem tehetek róla, hogy egy egyszerű faluban élek, ahol egy egyszerű és úgytűnik elég balfasz postáskiscsaj dolgozik.

Nem mentem a jóhírem. Akinek dolgoztam már, az tudja, hogy nincs miért mentegetőznöm.
Sorry az off-ért.
Amikor hívtalak a héten többször is,akkor nem reagáltál,nem vetted fel.és nem hívtál vissza.
És ez a legszarabb dolog,én türelmes voltam,de telefont azért felvehetted volna,akár megmondtad volna a csomag számát,utánna nézettem volna,hogy mi van vele.
Azzal,hogy átveted amikor elküldtem felelőséget vállattál érte,neked is érdekedben kellett volna állnia,hogy megkapjam.Főleg,hogy nem ílyennek ismertelek meg.
Könnyű aztmondani,hogy "feltettem postára".

Persze itt másik előtt egyből közlékenyebb vagy,félted a jóhíred,én hívlak egész héten,nem hívsz vissza,itt egyből van időd reagálni.
Nagyon sajnálom a dolgot. Nem én tűntettem el a kapcsoldódat. Nálam van a postán kapott tértivevény... tehát feladtam.
Vissza küldöm a pénzt, amit küldtél, és a kapcsoló árát is, ha neked ez kell...
Adj nekem egy bankszámlaszámot, és fizetem a károdat.
Én továbbra sem tartom magam hibásnak, de te biztos jobban tudod, hogy mi történt pontosan...

Msn: nem vagyok mostanában gépnél, mert sok a melóm.
Telefon: telefon, ha valaki hív, általában visszahívom. De ha nincs nálam a telefon, úgy megint csak nehéz ügy.
Sziasztok.

Figyelmeteket hívnám fel,hogy a srácnak postán nagyon elövígyázatosan adjatok fel cuccot festeni!
Én kis aproságot küldtem neki,1 honapot vártam már rá,és csak annyit bír mondani,(ha sikerül elérni telefonon,mert azota sem msn sem telefont nem veszi fel ha hívom) hogy ő feladta postán.
szoval benyelte vagy eltörte vagy megette vagy nemtom,de egy bíztos én építgetem a kis motoromat időt pénzt munkát ölök bele,és erre tessék, szépen megfogja egy huszonéves emberke és csak ugy az ember tulajdonát lenyulja,eltökití,elhagyja,akármi,és magasrol szarik rá.Elvette ami az enyém.

Gondoljatok bele,odaadtok egy szerelőnek egy alkatrészt a motorotokrol,és az eltünteti,nem,hogy csak késik vele hanem sosem kapjátok vissza.

Szal vígyázzatok ilyen dolgokkal!
Kössz a részletes leírást, akkor ezexerint van remény hogy előbb-utóbb vmi "majdnem" buborékmentes lesz amit a sufniban összelapátolok Igazából engem az bosszant, amikor egy negatívot akarok levenni és az marad buborékos - ahogy te is írod - leginkább a töréseknél, sakokban. Egy jó negatívval már elég tűrhető eredményeket értem el.
Mondjuk én az epoxi keverésbe sem fektettem nagy energiát. Ahogy hallottam a profik grammos mérlegen mérik az arányokat, én meg "kupak" mértékegységgel dolgoztam
Nyilván nem a high-tech megoldások érdekelnek, nem is ebből szeretnék megélni, csak szeretek kísérletezni De mi az a Pre-Preg?
Buborékokról....
Erről külön topikot lehetne már nyitni, de csak távolodnánk a motoros témától.
Örök probléma a buborék, annyira hogy ez a legnagyobb probléma :))
Nincs egyértelmű megoldás, de mindig lehet rajta javítani. Első körben a tapasztalat az ami elengedhetetlen! Az a helyzet, hogy a laminálás lényegében egyszerű mutatvány, látszólag semmi extra. Mégis, egy kezdő nem képes azt a minőséget produkálni mint egy gyakorlott. Hasonló a helyzet mint a fényezővel. Rém egyszerű, van amit meg kell tanulni, van amit meg lehet tanulni, de az apró "titkok" csak személyes tapasztalat alapján jönnek elő. De úgy, hogy nem is tudsz sokszor róla hogy ez titok.

Szóval a buborékot ezer dolog befolyásolja, sorolok párat: sok gyanta, kevés gyanta, hideg gyanta, meleg gyanta, híg gyanta sűrű gyanta. Akkor a szövetanyag. Alap az üveg, a karbon szarabb, a kevlár még szarabb. Vagyis nem hajlik be a formába úgy, újabb rizikófaktor.
Többnyire lehet segíteni a felsorolt problémákon ha nem bízzuk a gravitációra a szövet elhelyezkedését, és vákummal illetve préseléssel javítunk a helyzeten. Ezeket mind figyelembevéve még mindig lehetnek buborékok, mert a forma sem mindegy. Éles sarkokban bármikor előfordulhat, nehezen elérhető helyeken a vákum se garancia. Vákuminjektálással lehet ezen is fokozni, de csodákra az se lesz képes, max teleönti a kényes helyeket gyantával, ezzel oda a kis súly, és rugalmasság. (mondjuk karbon eetében a rugalmasság amúgy se szempont)
Úgyhogy marad a javítás. Igaz nem mindegy mekkora felületen, de ha ügyes vagy, akkor csak apró lyukak keletkeznek. A karbonmintás elemek ezért mind lakkozott felülettel rendelkeznek, tulajdonképpen ezért szebbek is, de az említett Forma1 Hájtech elemek, igaz nagyon profin vannak elkészítve, de azok matt fényűek.
Ezen a szinten rengeteg Pre-Preget használnak, ami eleve levegőmentes, és kemencében keményítik ki, de gondolom nem ez érdekel....
A sík lap készítése lényegében jól átitatott szövetről szól, lényeg hogy legyen jócskán benne felesleg, amit valójában kipréselsz. Ha van gyakorlatod akkor nem lesz buborékos
bármire lehet.
ha akarod és van rá pénzed, a monitorod káváját is becarbonozzuk.
vagy a porszívódat.
vagy az akármit :-)
Hi! Megosztod a tapasztalataidat?
Én egy pár karbon lapot már csináltam, két üveglap között de bármilyen óvatosan meg finomkodva kentem a műgyantát egy-két helyen levegős maradt. Van erre valamilyen okos technika? Amikor nem síklapot készítettem, hanem valami térbeli, de nem túl bonyolult dolgot, akkor meg még erősebben jelentkezett a probléma.
csak érdeklődésből kérdezem,hogy mondjuk egy etz-re is lehetne karbon cuccosokat csináltatni?
Kakukkmarci!
Ne add fel!Én is elég sokat szoptam eleinte,az első néhány cucc a kukában végezte,aztán már volt olyan,amit rá mertem rakni a motorra,a legutolsó dolgaimat meg nem tudnád megkülönböztetni a Forma1-technológiával készült cuccoktól.Hidd el nem túlzok.Annyira nem bonyolult az egész,mint sokan gondolják.Igaz ráment elég sok lé mire kiokosodtam,de most már szinte bármit meg tudok csinálni,vákum technológia meg amit akarsz.Ha van kérdésed szivesen segítek!A fórumot nagyon ritkán olvasom,küldj e-mail-t ha elakadtál!
kisbors@freemail.hu
Oké, majd akkor 1 hónapmúlva....
Megkeresnél 1 hónap múlva?
Ugyanis most van folyamatban pár nagyobb munkánk, meg néhány kisebb és csak kerülgetnénk az alkatrészeid, de nem haladnánk vele.
Köszi a türelmed!

Csaó!
Ó de hülye vagyok most jut eszembe h. a hátsó kipuffvédő az kromozott műanyag, szal ha csontra lecsiszolom akkor sima fekete műanyag van alatta. Úgy se jó a bevonás? Az első lemez meg kimarad , vagy nem tudom még.
Értem , ezért is biztam a karbonnal való bevonással. de ha nem megy.. Így egybe meg sok lenne az ár. Igazából eredetileg kromos volt csak sérült, ezért van festve, de az is lejön, használtan szerezni nem tudok bontóból, újonnan meg 26 lenne. Bíztam benne olcsóbb lenne karbonnal. Azért köszi a választ!
Csaó!

Ezekre a fém alkatrészekre nem túl szerencsés rátenni a carbont, mert akármennyire megcsiszoljuk, hogy érdesebb legyen, nem tud eléggé hozzákötni majd a carbon és 1-2 év után elválhat a 2 egymástól.
Mivel valószínűleg ebből a típusból más nem fog kérni mázsaszámra ilyen terméket a szerszám elkészítése is téged terhelne, ha nem bevonnánk, hanem új alkatrészeket csinálnánk. Ezzel együtt kb a 3 darab elkészítése (szerszámok+termékek) 32-33e-re jönne ki.
3 szettnél már kb 1/3 árral lenne olcsóbb, mert eloszlik a szerszámkészítés költsége a 3 szetten.
Üdv!
na ja.
Ezt elnéztem.
zsibbadt voltam már a sok sztirolszívástól és nem figyeltem minden szavadra, emiatt kimaradt a "belső".
Megesik bárkivel.
18e-ért megtudjuk csinálni.
Üdv!
Üdv motorosállat!

Az én karbonozásomat nem vállalnád? Pár sorral lejebb van leírtam mit kellene! Jó lenne ha el tudnád vállalni! Köszi!
Peeeeeerszeeeeee, ééérteeeeem , ezért írtam már az első üzenetemben, hogy belső átmérő ...pont ebből a megfontolásból mint amit írtál...én is egy 120-as PVC csőre gondoltam. Műanyagostémában voltam én is pár éven keresztül (szerencsére múlt időben beszélhetünk...) de hogy én még egyszer nem fogok a kezemben gyantás ecsetet, az tuti...magamnak se. Inkább rád bíznám és a mindennapi rutinra...
Értelek, sejtettem, hogy dob lesz belőle :-)
A kérdés az, hogy a 120mm átmérőt hol kell produkálni.
Belső vagy külső méretben?
120mm-es csövet tudok szerezni fémből, műanyagból, bármiből, amire fel tudom neked ezt építeni és onnan lehúzva kész is a tökéletes csőforma, de az pl belül lesz 120mm, kívül 123-125 kb.
Azt, hogy pont 120mm legyen a külső átmérője, már nyűgösebb lenne megvalósítani, mert amíg köt az anyag, nem tudom pontosan lemérni sem és keríteni kell egy 116mm-es csövet pl amit bevonok.
Érteeeem?
Ez egy készülő kipuffdobnak lenne a palástja...tehát 3-4 réteg és hát a hőmérséklet...háááát...haver karbondobja kézzel megfogható bárhol, max. kellemesen meleg egy hosszabb menet után is.
A felület meg: síma legyen és vagy lelakkozom vagy nem
Erősen függ az anyagvastagságtól a rétegek számától, felhasználási területtől (milyen tűréshatárokon belül kell dolgozni), gyanta-carbon arány, felületkezelés, stb...
Tehát erre a kérdésre a "15e-től a csillagos égig" a válaszom.

Gondolom konkrétabb árra számítottál. Ha komolyan érdekel ez a carboncső akkor keress meg telefonon vagy ímélben!
Csaó!
Hy.
Tól-ig tudnál mondani egy árat egy tök egyszerű 600 mm hosszú és 120 mm belső átmérőjű karboncsőre?
Csak úgy hozzávetőleg...
Köszi.