A vezérlést a fötengely "HÚZZA" maga után a lánccal, nem? (Persze általában, mert mikor zár a szelep, akkor a szeleprugó "rányom" a már átfordult bütyükre, segítve fordulni a veztengelyt, de közben meg másik szelepet kell nyitnia tengelynek, szóval ö szeretne lemaradni a fötengelytöl...) Ìgy ha a vezérlés lánca kopik (nyúlik) akkor a vezérlés lemarad a fötengelyhez képeset, és átugrani is inkább ebbe az irányba kéne a fizika miatt. Ha ez igaz , akkor elö tud fordulni, hogy késlekedö vezérlés miatt a szivóütem végén, mikor már a dugattyú felfele jön (jellemzöen ugye probálják minél tovább nyitva tartani a szelepet, és ugyan már dugattyú elkezdi süritést, de beáramlás tehetlensége miatt a megrántott gázoszlop, még ekkor is befele tódul, gyakorlatilag még nyomás ki nem egyenlitödik), de ha késik a szívószelep zárása, akkor bizony vissza tudja nyomni a gázoszlopot a szívócsatornán, vagyis annak egy részét, ami landolhat a légszüröházban, és egy része lecsapodik annak hideg falán, amit ugye a beáramló hideg levegö h´üt folyamatosan. Egy része újra bejuthat a következö ütemben, de egy része meg lecsorog a legszürö aljára, és összegyülik.
...
Első jelölt
Második jelölt
Legjobb meg ez lenne! :)
Nos, melyiket kapom meg tőled karácsonyra? 1.1 millabol már csak kifutja! :)