{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5622544] 2020. 06. 03. 21:59
tipis
Sziasztok ! Keresek ER-5 használt tankbőrt / bagster/! Ha valaki tud jelezze ! Köszönet !!
[#5621734] 2020. 05. 30. 10:04
KOYASU
Szia!
Köszönöm szépen a segítséget!
Pontosan így működik ahogy leírtad!
Most utólag a kapcsolási rajzot böngészve is egyértelműnek kellett volna lennie,de teljesen onnan közelítettem meg mint ahogy a másik motorok működnek!
Na de nézzük a jó oldalát: akkumulátor savszint ellenőrízve,az összes csatlakozó,stekker,kötés átnézve, WD40-nel lekezelve! :))
Még egyszer köszi szépen Mindenkinek aki segített!
[#5621716] 2020. 05. 30. 8:23
fisi
Jaja ez ilyen ennél a típusnál. Ze nem engedi behúzott kuplunggal sem meg sehogy se, ha sebességben van..
[#5621715] 2020. 05. 30. 8:21
fisi
Biztos nem cigánykodnék nem gyári szűrővel.. Akinek erre ninc pénze, az Er5 - öt se akarjon..bele gondolok ebbe a hónapban csak 400 ment el a Zé-re, más meg picsog egy 5 ezer forintos tételen.. Fater schwalbejára meg csak a gyárihoz hasonló ülés lemez lenne 97 euró...
[#5621681] 2020. 05. 29. 22:35
Vatex
Próbálj meg elindulni kihajtott oldalsztenderrel, ha kezded kiengedni a kuplungot akkor fullad le a motor, nekem is furcsa volt, de így működött, meg is tréfált párszor.
[#5621641] 2020. 05. 29. 18:37
Vidom
Ahogy irod az alapjan az ures visszajelzo es a kuplungban levo mikrokwpcsolo jo. Nezned kellene egy kapcsolasi rajzot. Vagy valahol vezetek vagy ecu hiba
[#5621621] 2020. 05. 29. 15:07
KOYASU
Az ülés alatt van a biztosíték doboz,lehúztam a stekkert és a test valamint a sztender kapcsoló vezeték vége között mértem ki a kapcsolót.
Tehát a biztosíték dobozig jó a vezeték.
[#5621620] 2020. 05. 29. 14:41
Vidom
A meresi pontig jo a sztenderkapcsolo es a vezeteke. Kerdes hol merted es utana a motorvezerloig jo-e a vezetek. Probald meg lehuzni a csatlakozojat.
[#5621619] 2020. 05. 29. 14:29
KOYASU
Az üres visszajelző lámpa világít és valóban üresben is van a motor. Ekkor indítható a gép. Ha berakom sebességbe akkor be kell húzni a kuplungot és csak utána működik az önindító.
Járó motornál kihajtott oldalsztender esetén amikor sebességbe kapcsolok nem áll le a motor!
Ilyenkor le kellene állnia.
A sztender kapcsoló vezetékei nem szakadtak,a kapcsoló működik műszerrel mértem meg,de semmi befolyása nincs a működésre.
[#5621616] 2020. 05. 29. 13:51
Vidom
Honnan tudod, hogy mukodik? Ures vissza jelzo uresben vilagit? Es ha sebessegbe rakod elalszik?

Ha lehuzod a sztender csatlakozot es sebessegbe rakod jaro motor mellett lehajtott oldal sztenderrel leall?
[#5621615] 2020. 05. 29. 13:36
KOYASU
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem,GPZ 500 motorom oldalsztender kapcsolóját illetően.
A kapcsoló működik,felhajtott sztender esetén zárja az áramkört, kihajtott állapotban megszakítja azt.
Járó motornál kihajtott oldalsztender esetén sebességet kapcsolva nem áll le a motor.
A kuplung kapcsoló működik, sebességbe kapcsolt motort csak behúzott kuplung esetén lehet indítani.
A sztender kapcsoló viszont semmit nem csinál.
Ha valaki tud segíteni annak nagyon örülnék!
Köszi szépen!
[#5619753] 2020. 05. 20. 12:14
smice
Igen, ahogy itt leírták már, az a hűtőfolyadék szűrője, a műanyag "tartályban" van belül egy hálós henger. Általában nincs vele gond, viszont épp ezért általában 20 év alatt nem is néz rá senki, pedig néha ki lehetne takarítani, főleg ha a 20 év alatt valaki valamikor mondjuk csapvízzel töltötte fel a rendszert. De egyébként sem árt ránézni mondjuk amikor cserélni kell a hűtőfolyadékot, hogy nincs-e eltömődve, mert akkor megeshet ilyen, hogy nem tud rendesen átfolyni a folyadék, és valahol kinyomja a rendszer.
Egyébként filléres darab, univerzális szűrő pár száz forint, a gyári sem hiszem, hogy sokkal több.
[#5619710] 2020. 05. 20. 5:15
KOYASU
Szia!
A hengerfej bal oldali vízcsövéből ágazik ki egy kis cső ami az általad leírt szűrőt tartalmazó tartályra csatlakozik. A szűrő után belép a karburátorba a hűtőfolyadék melegen tartja a karbi fém testét, aztán a jobb oldalon kilép a karbiból és a vízpumpa felett visszatér a hűtő rendszerbe.
A megoldás egy univerzális szűrő beépítése lehet a hibás helyett,vagy egy gyári új. Nézd meg az OEM PARTS-nál.
[#5619416] 2020. 05. 18. 7:31
K.István.
[#5619324] 2020. 05. 17. 18:42
K.István.
Okostelorol irtal?
[#5619303] 2020. 05. 17. 15:08
Szabojoe
Sziasztok! Egy Kawasaki EX 500-som van. Baloldalt a benzincsap alatt, két vízcső között egy kb. 4 cm hosszú kis műanyag tartályszerű van, vagy szűrő. Mi is ez valójában? Úgy látom meg van repedve, kicsit csepeg belőle a víz.
[#5617587] 2020. 05. 05. 20:43
KOYASU
Szia!
Most néztem az írásod.
Közben megoldódott a probléma, hengerfej tömítés hiba miatt volt a nyomás emelkedés. Nagy munka volt a csere legalábbis nekem, mert csak hobbi szerelő vagyok :)
Köszi a segítséget!
[#5616136] 2020. 04. 28. 8:46
Kerék90
Már márciusban eladtam az ER-5-öt, azóta meg csak sóvárgás van:D De hát ha egyszer kényelmetlen nem tudtam mit tenni:( Keresem még az igazit azóta is. Jó lenne az az 1000-es Versys, de nem esik jól ($$$) . Max 1M körül néznék és TDM, DL650, Transalp 650-t meg mostanában Versys 650-eket néztem. De eléggé pang a piac a türelem meg fogy, csak hát beleugrani sem akarok valami szopórollerbe. Türtőztetnem kell magam
[#5616061] 2020. 04. 27. 19:52
fisi
Nem lehet esetleg hogy bele dolgozik a hengerfej a hűtővízbe?

Hengerfej hiba jelei
A motor kipufogófüstje fehér, édeskés szagú (fagyálló hűtőfolyadékkal feltöltött hűtőrendszernél) és főleg meleg újraindításnál gőzöl oka: vízgőz van a kipufogó füstben, az égéstérbe jutó hűtőfolyadék víztartalma párolog el ilyen módon.

Meleg motornál a hengerfej repedése a hőtágulás miatt kitágul, így több hűtőfolyadék kerül a motorba, mint a hideg motor esetén. Ha ilyenkor leállítjuk, majd újraindítjuk a motort, a bekerült nagyobb mennyiségű hűtőfolyadék távozik nagy gőzfelhő formájában. A motor nehezen, sokadszorra indul, 2-3 hengerrel, majd kis idő múltán indul be az összes henger oka: az előző pontban leírt hűtőfolyadék mennyiség miatt nem tud az adott henger beindulni, csak késve, mikor az égéstérben lévő hűtőfolyadék mennyiség már lecsökkent.

Gyakori a gyújtógyertya meghibásodás, jellemzően mindig ugyanannál a hengernél, oka: a gyújtógyertyára jutó hűtőfolyadék összezárja a két pólust és előfordulhat az is, hogy a gyújtógyertyát ez a jelenség tönkreteszi.

Gyakori a hűtőfolyadék forrás, oka: általában a nem megfelelő hűtés miatt forr fel a hűtőfolyadék, a nagy hőterhelés azonban deformációt, vetemedést okoz a hengerfejen, emiatt súlyosbodik a probléma. Nagy a nyomás a hűtőrendszerben, kipufogógáz szag érezhető a kiegyenlítő tartályból, oka: ebben az esetben a motor égésteréből a repedésen keresztül, vagy a tömítés mellett bejut a kipufogó gáz a hűtőrendszerbe.

Rövid idejű megoldás lehet ilyenkor a hűtő sapka gumitömítésének az eltávolítása azért, hogy ne tudjon nyomás keletkezni a hűtőrendszerben. Vigyázat! Ilyenkor már forrhat a hűtőfolyadék! „Kapucsínós”, barnás-olajos hab az olajbetöltő nyílás sapkáján (ami hosszabb távú autózás után sem tűnik el), oka: az olajtérbe jutó vízgőz keveredik az olajpárával, ez csapódik le az olajbetöltő nyílás sapkáján.

Emulziós motorolaj (barnás-fehéres, sűrű massza a nívópálcán, oka: az olajtérbe jutó hűtőfolyadék keveredik a motorolajjal. Ilyenkor a motorolaj szint is megemelkedik. A motor teljesítménye egyre jobban visszaesik.
[#5616060] 2020. 04. 27. 19:49
fisi
Hát ha 60- 70 km hosszú táv vagy annak érzed akkor neked az Er5 nagyon nem jó motor...
Akkor vlóban vegyél egy TDM- et vagy egy 1000- es Versyst...
[#5599424] 2020. 03. 11. 9:46
KOYASU
Igen. Amikor lehül visszaáll az eredeti szintre. Annyival lesz kevesebb amennyit kinyomott az előző alkalommal.
[#5599406] 2020. 03. 11. 9:15
hiei
Én a légtelenítést úgy csináltam h addig járattam míg a hűtőventilátor bekapcsolt és annyi. Semmi baj nem volt vele. Hidegen nézve megfelelő a hűtőfolyadék szintje?
[#5599386] 2020. 03. 11. 8:42
KOYASU
Sziasztok!
Kawasaki GPZ 500 S motorom hűtési rendszerével kapcsolatban kérdeznék,hátha valaki tud segíteni.
A jelenség a következő: menet közben egy-két intenzívebb gyorsítás után a kiegyenlítő tartályban elkezd növekedni a folyadék szintje. A mutató a normál értéket jelzi. A tartályban tovább emelkedik a színt, majd a túlfolyó csövön keresztül csöpög/folyik.
Ezáltal állandóan csökken a folyadék szintje.
Eddig megnéztem a termosztát működését,beindítás után pár perccel érezni amikor elengedi a folyadékot, a termosztát ház teteje meleg lesz és megmozdul a mutató. Kicseréltem gyári újra a hűtő tetején lévő sapkát,de nem az volt a baj. Tegnap leengedtem a hűtő folyadékot, két éve volt cserélve amikor vettem a motort. Az egész rendszert feltöltöttem 20%-os ecettel majd útra keltem a géppel. Ecetes mosás után desztillált vízzel is végeztem egy öblítést,majd feltöltöttem az előírt hűtő folyadékkal a rendszert,de nem történt változás. Nem tudom van e valami különleges tennivaló légtelenítéssel kapcsolatban??
Erre nem találtam semmit. Ha Valaki tud segíteni ötlettel előre is köszönöm szépen!
[#5598852] 2020. 03. 08. 21:40
Kerék90
Sziasztok!

Van egy jó állapotú eladó ülésem 2005-ös ER-5-ről. Az huzat nem szakadt sehol, a tömésből van kiszedve, így alacsonyabb utasoknak lehet talán kedvezőbb. Megtekinthetó Bp. XIV. kerület, Dunaharaszti illetve BP- Miskolc útvonalon. Ára: 25 eFt. Érdeklődni: +36305715493.
[#5597230] 2020. 03. 04. 6:58
oliver1266
Én épitettem be minde új alkatrészet, dudor a csövön nem látszik, szivárgás nincs. fékkarból is van új gyári állitható meg van ebayos elox is azzal sincs változás
Menetközbe a kar behuzásakor már körbelül fél út után picivel állóra fékezi a kereket, kormányig behuzzásal menetközbe esély sincs.
szóval a fékhatásal probléma nincs.