{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5349038] 2017. 04. 27. 17:00
weasels
Igen le kell engedni. legalábbis addig a szintig, ahol a karbik vannak. Átkötögetni nem érdemes szerintem, hacsak valaki nem rokosgatja hetente föl le a karbit.
[#5349002] 2017. 04. 27. 14:41
smice
Nem tudom... Az angol nyelvű ER-5 manual ami kering a neten az ugye 2004-es ER-5-re vonatkozik, ott a rajzon másképp van elvezetve a hűtővíz, mint nálam. Meg amit vettem karbit hiei-től azon is úgy van, ahogy az enyémen, nem úgy, mint a 2004-esnek a szervízkönyvében. Szóval valamikor változtattak rajta.
[#5348993] 2017. 04. 27. 13:44
fisi
Az ujakban is van karbi fűtés szerintem azon nem igazán változtattak.
[#5348988] 2017. 04. 27. 13:19
smice
Úgy ahogy leírtam, a karbiból. Nekem az volt a gond, hogy mivel a tűszelep vacak volt, amikor a benzincsap nyitva volt (járó motornál) akkor ömlött a benzin a karbiba, így a megfelelő henger túl sokat kapott, amit nem tudott teljesen elégetni, egy idő után le is állt, és csak a másik henger működött járó motornál, ekkor nyilván még több benzin került a hengerbe, mert még részlegesen sem égett el. Az el nem égett benzin egy része nyilván a kipufogóba került, másik része meg lefolyt a hengerfalon a forgattyúsházba. Szépen lehetett látni, hogy megnőtt az "olajszint" (az egyértelműség kedvéért: nem az olajszint nőtt meg, hanem a befolyt benzin miatt emelkedett a nívó).

Szerintem attól függ, milyen évjáratú az ER-5-öd, nálam is ('97-es) át van vezetve a hűtővíz a karbin, úgyhogy ha teljesen ki akarod szerelni, akkor érdemes leereszteni, a későbbi modelleken viszont már másképp oldották meg, ott ha jól látom nem kell, de nem tudom pontosan melyik évjárattól. Gondolkodtam én is amúgy, kell-e az oda, nem lehetne-e megoldani a karbi kihagyásával összekötni a két csővéget, de aztán nem építettem át, lehet kell az karbifűtésnek.
[#5348975] 2017. 04. 27. 12:06
Vatex
Járó motornál hogyan tud tiszta benzin kerülni a karterbe? Egyébként jól látom, hogy karbi levételnél a vizet is le kell engedni? Mintha oda lenne vezetve a hűtővíz is.
[#5348865] 2017. 04. 26. 20:08
fisi
NA ezt írtam elsőre én is hogy mintha valamire emlékeztem volna hogy írja a user manual hogy álló helyzetből nem lehet felkapcsolni kettőbe..
[#5348843] 2017. 04. 26. 18:18
weasels
Na ma kipróbáltam. Jól sejtjük, valóban nem lehet állóhelyben 1 ből 2 be rakni. Szóval több, mint biztos, hogy a oldaltámasz kapcsolóval lesz valami. Vagy emberünk elfeljtette felhajtani a téli álom után.
[#5348718] 2017. 04. 26. 10:21
smice
Hát tudtommal a karbicsészékből egy módon kerülhet a benzin a karterbe, a tűszelep-fúvókák-henger útvonalon. Nekem volt hasonló, a tűszelep nem zárt, és tényleg folyt a benzin a karterbe is, de csak járó motornál, mert egyébként a benzincsap jó volt, és lezárt, mint Neked. (Egyébként jól írtad, úgy kell működnie, álló motornál csak PRI állásban ereszt át.) Tisztítottam karbit, tűszelepeket, kopást nem láttam/éreztem/mértem rajtuk, de csak a tűszelepcsere segített végül.
Szóval valóban lehet tűszelep probléma, ellenőrizni kéne, hogy zárnak-e rendesen, viszont ha telement benzinnel a forgattyúsház akkor tényleg nem kéne járatni. Azt hogy állapítottad meg, hogy honnan jön a benzin végül?
[#5348714] 2017. 04. 26. 9:59
smice
Többiek már leírták, amúgy nekem sem egyértelmű a leírás, de szerintem is az oldaltámasz kapcsolója lesz a ludas. Álló motornál úgy tudom nem is lehet csak 1 és 0 közt váltogatni, járó motornál meg ha az oldaltámasz kint van, akkor ha üresből elkapcsolsz leállítja a motort az oldaltámasz kapcsoló. Próbáltad felhajtott támasszal, járó motorral kettesbe felhúzni? Azt én is kizártnak tartom, hogy úgy meg lehessen taposni, hogy a fokozatok felcserélődjenek...
[#5348712] 2017. 04. 26. 9:53
smice
Szuper lett, köszi a videót!
[#5348703] 2017. 04. 26. 9:21
SafarKlan
Jó lett, gratulálok hozzá! Sima Béláéknál én is csináltattam pár dolgot még az előző motoromra, maximálisan jól dolgoznak ;)
[#5348609] 2017. 04. 25. 20:37
weasels
Igaza van Fisinek. Csekkold az olajat benne. Vélhetően tűszelep gondod van, ha a benzincsap okés (márpedig úgy kell működnie, ahogy írtad.) Egy srácnak volt hasonló gondja, bár talán nem ennyire komoly. Ott a vezérléssel volt gond, de ha eddig jól ment a gép, akkor karbinál lesz a baj szerintem.
[#5348606] 2017. 04. 25. 20:30
weasels
Üdv. Azt nem hinném, hogy az egyesből hatos lett. Szóval ha középtámaszra teszed, felhajtott oldaltámasszal, akkor nem tudod végiggangolni a váltót ? Nem rohadt be esetleg a hátsóféked? Egyszer jártam így, hogy ügyesen lemostam szezon végén és vizesen raktam el. Mikor elővettem meg se moccant a hátsókerék. Mondjuk ez nem magyarázza, hogy miért nem tudod egyesből kettesbe rakni. Bár állóhelyben talán nem is olyan egyszerű (bocs, most nem csekkolom, lehet, hogy nincs igazam). A másik, amit nézz meg, hogy nem e akad el valamiben a váltókar, vagy tényleg az oldaltámasz kapcsolójával lesz a baj. Mielőtt szerelőhöz viszed ezeked csekkold, lehet sokat spórolhatsz vele ha szerencséd van.
[#5348602] 2017. 04. 25. 20:20
weasels
Írta, hogy megakad a váltója. Először én is az oldaltámasz kapcsolóra gondoltam, de itt más baj lesz.
[#5348575] 2017. 04. 25. 19:29
Parabellum
Hoppá most látom,hogy Fisi már leírta ugyanezt.
[#5348573] 2017. 04. 25. 19:26
Parabellum
Csak ötlet:Az oldalsztender kapcsolója(kihajtott sztender esetén)kuplung kiendedésekor leállítja a motort biztonsági okból.Nem lehet nálad ez a lefulladás egy hibás kapcsoló műve?
[#5348572] 2017. 04. 25. 19:22
fisi
Amiket írsz lehetne tűszelep is , de megnézted mennyi olaj van a karterben? Ha teli akkor bzony tele folyt a blokk nem kéne akkor kínozni azzal az olajjal... Először ezt ellenőrizd!
[#5348571] 2017. 04. 25. 19:21
fisi
HA tudsz azért csinálj egy videót róla.
[#5348570] 2017. 04. 25. 19:20
fisi
Hogy értve kicsi? Méretre?
[#5348569] 2017. 04. 25. 19:20
fisi
HAli. Nem egyértelmű a leírás nekem. Lehet az oldaltámasz kapcsolója szart be? Ez meg tudja űllítani ha egyesbe teszed. A kettest nem veszi én úgy tudtam hogy álló helyzetben nem enged egyből kettest kapcsolnitehát ha áll aztán kettesbe akarod rakni nem engedi. Nyilván középtámaszon egyesbe rakva majd onna fel kettőbe működnie kell. Szerintem ne kínozd magad vidd szerelőhöz- az MF motors Pesten jó hely , őket tudom ajánlani!
[#5348560] 2017. 04. 25. 18:57
vasemberke
Sziasztok!
Tavaly vettem egy ER-5 motort, nagyon tetszik, meg voltam vele elégedve. Idén indítottam volna be, de az a hibajelenség fogadott, hogy elkezdett ömleni a benzin a légszűrő házból. Azt mondták, hogy a karburátorból folyik vissza az üzemanyag. Ezt leellenőriztem és nem onnan folyt. Sikerült megállapítani, hogy a karterből dolgozódik fel az olajjal kevert üzemanyag a légszűrő házba. Erre azt állították, hogy a benzincsap átereszt, így megtelik a karburátor, majd onnan a karterbe jut valami csövön keresztül. A benzincsapot nyomás alá helyeztem és nem volt se az on, se a res állásban áteresztés, csak a pri állásban, de úgy tudom, hogy ez normális dolog, így kell üzemelnie.
Továbbra is, ha beindítom a motort, jön a légszűrő házba az üzemanyag és a tankból eléggé gyorsan ki is fogy. Ahogy járattam, mert azt mondták, hogy járatni kell, mert a karburátorba felakadt egy tűszelep, vagy micsoda, egyre magasabb fordulaton jön elő a probléma.
A kérdésem az lenne, hogy találkozott már valaki ilyen jelenséggel? Tudja valaki, mi lehet ez? Vagy, esetleg, hogy mi lehet a megoldás?
Köszi előre is a válaszokat!
[#5348559] 2017. 04. 25. 18:57
GrumPisti
Sziasztok!

Segítségeteket kérném az ER 5-ösömmel kapcsolatban: mikor el akartam indulni vele, lefulladt. Meg még vagy ötször. Üresben szépen veszi a fordulatot, de egyesben egyből megáll. Az a gyanúm, hogy az egyes valójában akár a hatos is lehet, mert ugyan üresbe tudom tenni, de már kettesbe nem. Magyarán a váltó megakadt az egyes és az üres pozíciójában. Jártatok már így? Tapasztalat? Az a gyanúm, hogy valaki a közös garázsban kicsit megtaposta a váltót.
[#5348553] 2017. 04. 25. 18:57
GrumPisti
Szervusztok!
Egy éve van egy ER-5-öm, és most beszorult a váltója. (gyanúm szerint valaki a mélygarázsban vadul megpiszkálta húsvét alatt) Beteszem egyesbe, lefullad, mintha hatosba tettem volna. Üresbe lehet tenni, de feljebb már nem. Se té, se tova. Járt már valaki hasonlóan? Nyilván szerelőhöz fogom vinni, csak kellene valami kiindulási pont, de ha egyszerű a probléma, még én is meg tudom csinálni. Köszi a segítséget!
[#5348541] 2017. 04. 25. 18:15
speter70
Sziasztok! Én is elgondolkodtam a váltáson. Kicsi nekem a motor. Keveset futott szép állapotú. Silkolene olaj, új pirelli gumik. A dob csörgés az egyetlen baja. 3éve van nálam pár száz kilométert tettem csak bele. Ha az idősödő mérnök hívószó az nálam is igaz. :)

Ára 550kHUF.

(voda) 324 9203
[#5348532] 2017. 04. 25. 17:33
Peta
életem talán eddigi legszarabb videója :D nézzétek el... azt is hogy retkes a masina, holnap mosom...

Az első 2 rövid vidi a gyári cicergős, a második a módosított dob DB killer-el, az uccsó pedig killer nélkül. A killer nélküli nem adja vissza milyen a valóságban :)