{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5599424] 2020. 03. 11. 9:46
KOYASU
Igen. Amikor lehül visszaáll az eredeti szintre. Annyival lesz kevesebb amennyit kinyomott az előző alkalommal.
[#5599406] 2020. 03. 11. 9:15
hiei
Én a légtelenítést úgy csináltam h addig járattam míg a hűtőventilátor bekapcsolt és annyi. Semmi baj nem volt vele. Hidegen nézve megfelelő a hűtőfolyadék szintje?
[#5599386] 2020. 03. 11. 8:42
KOYASU
Sziasztok!
Kawasaki GPZ 500 S motorom hűtési rendszerével kapcsolatban kérdeznék,hátha valaki tud segíteni.
A jelenség a következő: menet közben egy-két intenzívebb gyorsítás után a kiegyenlítő tartályban elkezd növekedni a folyadék szintje. A mutató a normál értéket jelzi. A tartályban tovább emelkedik a színt, majd a túlfolyó csövön keresztül csöpög/folyik.
Ezáltal állandóan csökken a folyadék szintje.
Eddig megnéztem a termosztát működését,beindítás után pár perccel érezni amikor elengedi a folyadékot, a termosztát ház teteje meleg lesz és megmozdul a mutató. Kicseréltem gyári újra a hűtő tetején lévő sapkát,de nem az volt a baj. Tegnap leengedtem a hűtő folyadékot, két éve volt cserélve amikor vettem a motort. Az egész rendszert feltöltöttem 20%-os ecettel majd útra keltem a géppel. Ecetes mosás után desztillált vízzel is végeztem egy öblítést,majd feltöltöttem az előírt hűtő folyadékkal a rendszert,de nem történt változás. Nem tudom van e valami különleges tennivaló légtelenítéssel kapcsolatban??
Erre nem találtam semmit. Ha Valaki tud segíteni ötlettel előre is köszönöm szépen!
[#5598852] 2020. 03. 08. 21:40
Kerék90
Sziasztok!

Van egy jó állapotú eladó ülésem 2005-ös ER-5-ről. Az huzat nem szakadt sehol, a tömésből van kiszedve, így alacsonyabb utasoknak lehet talán kedvezőbb. Megtekinthetó Bp. XIV. kerület, Dunaharaszti illetve BP- Miskolc útvonalon. Ára: 25 eFt. Érdeklődni: +36305715493.
[#5597230] 2020. 03. 04. 6:58
oliver1266
Én épitettem be minde új alkatrészet, dudor a csövön nem látszik, szivárgás nincs. fékkarból is van új gyári állitható meg van ebayos elox is azzal sincs változás
Menetközbe a kar behuzásakor már körbelül fél út után picivel állóra fékezi a kereket, kormányig behuzzásal menetközbe esély sincs.
szóval a fékhatásal probléma nincs.
[#5597221] 2020. 03. 03. 23:58
smice
Első gondolatom, hogy valahol tágul a rendszer. Mint a lufi fala, ha összenyomod, nem tart ellen, ezért tovább lehet húzni akkor is, amikor már a betét maximálisan szorítja a tárcsát. Mondjuk a fémfonatos fékcső pont arra lenne jó, hogy ezt meggátolja - de azért nézd át, nincs-e a fonaton valami szakadás valahol. Főleg ha nem Te raktad fel újonnan, hanem már azzal vetted, és ki tudja mikor és hogy került rá. Máshol nem tudom, hol tágulhat, talán szerelőként még eszedbe jut más is...

Másik gondolatom, valahol nem jó a tömítettség, pl. a főfékhengerben a hengerfal ki van kopva, ezért hiába raksz bele új dugattyút, karmantyút, az olaj a fal mentén folyamatos nyomásra lassan visszafolyik, és ezért előbb-utóbb be tudod húzni teljesen. De közben fékezni is fog, a nyomás felépül, nem esik be egyből, mert csak nagyon kis mértékű a hézag és az olajfolyás (tudom, nem olaj, fékfolyadék).

Harmadik ötletem, hogy a fékkarral nem stimmel valami, vagy valami nem odavaló utángyártottat raktak rá, vagy egy esés során beljebb hajolt, és ezért ér a markolathoz, ha teljesen behúzod. Esetleg szándékosan görbítették hátra, mert alapból nem állítható, és az előző tulajnak kis keze volt.

Menet közben is behúzod egyébként teljesen a markolatig, ha kell a max fékerő, vagy már kint is fog, és a fékerő nem változik, ha tovább húzod?
[#5597199] 2020. 03. 03. 21:04
oliver1266
Vákumos légtelenitővel is légtelenitettem, probáltam ugy is légteleniteni hogy csak a főfékhengert úgy hogy megpumpálva megnyitom a fékcsőnél fent.
Nem teljesen erőlködés nélkül,de betudoma kormányig huzni nem be esik, fogni a fék már az első mm-ektől kezdve fog, és jó is a fékhatás is.
Autoszerelő vagyok és mellete szerelek motorokat is, nem vagyok teljesen analfabéta hozzá. de így még nem jártam.
[#5597193] 2020. 03. 03. 20:51
adyy
Szia!
Ha valóban erőlködés nélkül be tudod húzni a gázkarig, akkor biztosan levegős a rendszered, attól függetlenül, hogy a féknyeregnél nem látsz levegőt, amikor kinyitod a légtelenítőt. Vákuumos légtelenítő segítségével pumpáld át újra.
Azért vettél felújító készleteket, mert beesett a kar?
[#5597183] 2020. 03. 03. 20:24
oliver1266
Ezen már túl vagyok. nem levegős, megbontás elött és után is teljesen ugyan ugy viselkedik az új alkatrészekkel is.
[#5597175] 2020. 03. 03. 20:13
Vatex
Levegős, le kell légteleníteni.
[#5597148] 2020. 03. 03. 19:00
oliver1266
Sziasztok!
Adott egy 1999-es évjáratú Kawasaki ER5.
A problémám az hogy a fékkart kormányig betudom huzni kisebb erőkifejtés nélkül.
A fék rendesen fog csak kar érzete rossz.
Főféghengerbe gyári felujitot tettem. Nyeregbe utángyártott felújitó, EBC fém fékcső,fék betét. semmi változás.
Valakinek valami ötlete?
[#5596982] 2020. 03. 03. 12:41
Kerék90
Szia!

Én 195 cm magas vagyok és 95 kg. Nekem az a tapasztalatom, hogy leginkább attól függ hol akarod használni. Városban-országúton szerintem bajnok, viszont a hosszabb távok (nálam ez olyan 60-70 km) már megterhelőek a térdnek. Nekem van rajta plexi és egy 15 éves bukóval nyomtam így a szélvédelemmel, szélzajjal is voltak problémáim. Szerintem egy nagyon jó motor és szép forma, minimál pénzt kér és sokkal többet ad. De mindent összevetve szerintem egy ilyen magas embernek csak egy részfelhasználásra jó. Nem akarlak lebeszélni róla, mert együtt lehet élni vele. Én most tervezek TDM850-re váltani (nem a teljesítmény+ miatt), ami szerintem sokkal jobb választás ilyen alkathoz és árban sincs ER-5 fölött. Fenntartása annak már talán eggyel magasabb kategória lehet.
[#5596135] 2020. 02. 28. 21:01
csacsi76
Helo!
[#5595371] 2020. 02. 25. 20:56
lada2106
Kösz a válaszokat!
Akkor még nem teljesen reménytelen
[#5595218] 2020. 02. 25. 0:19
smice
Szerintem ez teljesen alkat kérdése. Én 187 cm vagyok, az égvilágon semmi bajom nincs a kényelemmel. Egész nap el lennék rajta simán.

Ülj rá egy sportmotorra, mondjuk egy ZXR-400-ra, na az kicsi. Ott megőrülsz egy idő után, pl. a befeszített térdek miatt. De azt nyilván nem is egész napos túrázásra találták ki. Az Er-5 ezzel szemben nekem nagyon kényelmes, nem terheli meg különösebben sem a csuklót, sem a térdet, el lehet férni rendesen, laza testtartással.

De ülj rá egyre szerintem, és majd meglátod, látatlanban nehéz megítélni. Meg attól, hogy a magasságunk hasonló, még nem biztos, hogy az arányaink is, a végtagjaink hossza stb. Szóval a puding próbája...
[#5594937] 2020. 02. 24. 12:37
HO-Z
Én 180 cm magas vagyok szerintem az én magasságomhoz határ eset...majd hogy nem kicsi.. bár előtte csak magasabb motorjaim voltak, azokon jobban éreztem magam. Szóval én a hejedbe nem vennék ilyen alacsony motort...
[#5594460] 2020. 02. 23. 14:09
lada2106
Sziasztok! Er 5-öt vennék de 190cm magas vagyok. Van köztetek ilyen magas, jó lehet ez nekem?
[#5594381] 2020. 02. 23. 11:44
valaki 1
sziasztok !
segítséget kérek , hátha valaki látta
Pár napja volt itt egy aranyszínű motor hirdetése de most nem találom. Ez volt az: https://www.kepesmotor.hu/kawa...

Szülinapi ajándékba szeretnénk megvenni és meglepni egy kedves barátunkat.
[#5583953] 2020. 01. 09. 10:52
smice
OK! Szokás szerint nagyon el vagyok havazva, a munkahelyen is mindenki egyszerre akarja bepótolni, hogy Decemberben nem dolgozott. :) De írj rám egy hétvégén. délután/este szoktam skype-on lenni.

Wow, szépen megnőtt!!! 54 kiló, az már emberes... :)
[#5582707] 2020. 01. 04. 12:07
fisi
[#5582705] 2020. 01. 04. 12:04
fisi
Vegyél egy Z 1000 SX - et penge lett az új vagy a H2 SX SE is állat!
Dogoka egvan 54 kiló lett a csöppöm...

Valamikor Skypeoljunk már.
[#5582429] 2020. 01. 02. 12:21
smice
Szerintem normál utcai járműnél nem annyira lényeg a az eltérő fordulatszám, köbcenti stb., nem kell ennyire pontosan beállítani az adagolást. Versenypályás használatnál, ha van egy tuningolt autód/motorod, ott érdekes lehet ezzel játszani, és mérőpadon tesztelni, milyen arányú keverék hozza a legtöbb plusz teljesítményt, ahogy a kékre is van írva.
De utcai használatra, ahogy Fisi is írja, elég a piros, meg az azon feltüntetett adagolás (azon egyféle van) - itt nem plusz teljesítményt akarunk kihozni a motorból elsősorban, hanem egyéb pozitív hatásai miatt tesszük a benzinbe, pl. a lerakódásokat eltünteti, a benzint stabilizálja (nem rohad be téli állás közben stb.), indítást megkönnyíti és hasonlók - ehhez meg simán elég a piros a 2 ezrelékkel.
[#5582428] 2020. 01. 02. 12:09
smice
BÚÉK Neked is! Megvan hát, elnyűhetetlen az a motor. Új 250-est láttam, nagyon állat, és nagy tisztelet a Kawának, hogy kihozza. Viszont még nem tudom, jön-e Európába? Egyes hírek szerint igen, de nyugtával dícsérd a napot... Egyébként nagyon tetszik, pár éve még simán lecsaptam volna rá, de most már nem tudom... Pályára már ott a ZXR400 nekem, azt szerintem nem cserélem le egy 250-esre. Utcára meg a kisninnya után szintén valami nagyobbat szeretnék... Igazából annyire bejött a ZXR400, hogy azon gondolkodom, valahogy utcára is olyan kéne, csak mivel ott kiemelten fontos a megbízhatóság, oda már nem szívesen veszek egy 20-30 éves karbis négyhengerest, rizikós... Meglátjuk, de gondolkodom a nagyobb motorra váltáson.

Veled minden OK? Hogy van Z ügynök? :) És a kis dogo?
[#5582031] 2019. 12. 31. 6:22
fisi
Hello Mikikém- mizu Bélgában? :) Kisnyinnya megvan még? Nemsokára jön az új 250- es 4 hengeres kis kawa is, láttad a híreket? BUÉK all! :)
[#5582030] 2019. 12. 31. 6:20
fisi
Ahány liter üzát tankolsz megszorzod kettővel, és annyi ml spuri kell bele. Elég a piros, sokáig használtam a kéket de nem adott semmi pluszt úgyhogy vissza tértem a pirosra.