Nos nehezen, de csak leszedtem a tankot (1/2L veszteség) és a szinkron rendben (szemre)- érdekes, hogy a légszűrőház visszarakásával voltak nehézségek, de van megoldás (ha kell valakinek leírom) csak dupla munka. Most még a szelepek beállítása jön, csak túl sok kedvem nincs a hűtő leengedéshez.
Ez az alapjáratra is hatással van. Ami jobban csukva van (lehet teljesen) az konkrétan leáll és a másik hengernek kell vinni mindent.
De látatlanban nem tudok biztosat mondani.
Azt manometer nelkul ne tekergesd. Siman lehet, hogy attol durrogsz. Csukott gaznal az egyik karbi resnyire nyitva, kapja a levegot motorfeken es kiritkul a keverek
Üdv! Most nekem is vannak bosszúságaim a karbikkal. Az alapjárat elsétált, és a beállító csavart már nem tudom beljebb csavarni (pedig az erős rugót kicseréltem gyengébbre), és még sincs alapjáratom. A szerelők most az idénybe nem érnek rá, és a tank levétellel amúgy is küszködni kell, de meg kéne csinálnom. Ja és még a gázvisszavételnél - pl. piros lámpa- vissza is durrog.
Sziasztok. A kipufogomat telefujta valami barom purhabbal. Sajnos nem jön ki semmivel. Esetleg valaki tud valakit akinek van eladoban kipufogoja, mert csak alkatreszeiben van a motor? Vagy valami bontót ahol talan tudnék szerezni?
Jo, mielott lancot bontasz, merd meg. A szelepfedel levetele es a lanc feletti fedolemez eltavolitasa utan meg kell merni 20 csapnyi tavolsagot. 127-127.4mm egy uj lanc, 128.9mm a limit.
Még nem biztos, mert hideg volt mikor beindítottuk, és haza szállítás óta nem mentem vele. De ez nekem a mániám, hogy legyen rendben, és bár azt mondták, hogy az eladó előtti eladó szerint már cserélték, ezeknek csak akkor hiszek, ha van róla dokument. Sajna jobb idők kellenek ahhoz, hogy belemerüljek, mert nincs fűthető helyem a szereléshez. Lehet, hogy elég lesz a feszítő megvizsgálása, tisztítása, rugó vizsgálata. (úgy legyen!) Köszönöm a segítséget -a részleteket megnézem a service manualba! Szépen a téli leállítást, - olajos rongy a kipuba, légszűrő lezárás, krómrészek stb. lekezelése, akku melegre, teletank középállvány: kerék nem ér le - megcsináltam. Most várakozás, és felkészülés az üzembehelyezéshez a feladat :)
Nem, az also blokkfelnek ki kell jonnie ehhez. Ha osszefuzos, korbe athuzos modszerrel akarod cserelni, akkor felul menj neki. Feszito ki, vezermutengelyek (legalabb egy) ki, celszerszammal szetnyomod. Rafuzod az uj lancot a regire, athuzod, majd osszeilleszted a vegeit a lemezekkel es osszepreseled. Celszeru utana elnittelni a bontott szemet.
Üdv! Ha jól vélem az olajkarter levétele után hozzáférnék a vezérműlánchoz. A kérdés lehet e ezt a többsoros vezmláncot szétoldani ahhoz, hogy alulról átfűzve így cseréljem? Csinált e valaki ilyet? Van e valahol, aki ezt a típust bontja?
Köszönöm az infókat, az a diagram nagyon jó, megdumáljuk a sráccal aztán választunk valamit. Szinterből Brembo sa, La, ebc hh cirka 15e. Ami érdekes alternatíva lehet még az a semi-metallic vonal : nissin 2p260ns szintén 15e vagy olcsóbban a galfer FD174G1054 11e, ha találok valami hasonló diagramot a két utóbbiról majd megosztom.
Yep, ezt világosan le is írtam, hogy organikusat nem vennék, a gyári is szinter. A legtöbb fékgyártó is le szokta írni, hogy ha gyárilag szinteres betéttel szerelték a motort, akkor ők sem ajánlják, hogy organikusra cseréld le. Kivéve, ha valaki kifejezetten azt szereti, ld. a barátod. Amúgy megint más, ha hirtelen átülsz valaki más motorjára, és a saját motorod viselkedését várod, meg más, ha valaki hosszú ideje hozzá van szokva az adott betéthez, motorhoz. Gondolom a barátod sem esik el minden kanyarban az organikus betéttel sem.
Lényeg a lényeg, találtam egy Brembo-s grafikont, ez tökéletesen leírja amit én is mondtam, egyszerűen, átláthatóan:
- az LA kiegyenlítetten jól teljesít kb. minden körülmény között
- az SA icipicit jobb tud lenni, HA stabilan 300-400 fok között tartod, de legalább 200 fok felett - cserébe viszont alacsonyabb hőmérsékleten még rosszabb is, mint az LA
- (az SP nem releváns, az csak hátsó fék)
- az organikus CC meg minden körülmény között rosszabb lesz.
Mindig SA volt a favorit.
Egy szett full uj EBC HH-talaltam egy ebayen 200 dollarert lőtt daytona 675 feknyeregben,ezt vidaman felraktam a streetre,egy R1 radialis felso pumpaval,valam brutalbetegen harapott,parszor asztittem lefejelem az elso sarvedot.
A vicc hogy egyik sem "eszi" a tarcsat.lassan mar 40e-en tul sem latok szignifikans kopast.
Csak szolok hogy anno egy ismerossel picit csereltunk 97es f3 asomat az ő f4i-jere,es a masodik kanyart majdnem kiegyenesitettem mert az a kek organikus brembo betet annyit se fogott mint az F3 buta fekje,valami katasztrofa volt az a betet,utcan is.De a srac szerint olcso volt es nem eszi a tarcsat.
Ezt így konkrétan nem használtam, de én is hallottam többeket is panaszkodni a Ninja 250R fórumon (nagyon hasonló a két motor több szempontból, első fék terén is), hogy a Brembo fékbetét leeszi a tárcsát. A pontos típusát nem tudom, lehet akkoriban nem is volt nagy választék, csak az biztos, hogy szinterezett volt.
Egyébként a gyári is szinter, de szinter és szinter között is van különbség. Én minél kímélőbbet vennék, minél inkább "street" vagy "road" jellegűt, kerülném a "sport", "racing" betéteket. Kopjon inkább a betét, mint a tárcsa. Amit a marketingszövegben írnak, hogy jobb fékhatás érhető el vele, az úgy értendő, hogy pl. ha pályázol, ahol akár pár másodpercenként jön a teljes gáz-satu fék felváltva, és ezt egész nap csinálod, a betétnek/tárcsának nincs ideje lehűlni, folyamatosan magas hőmérsékleten dolgozik, akkor ott kijön a különbség betétek között, az tényleg érezhető. De ott nem is szempont az alkatrészek élettartama. De egyébként egy "road" betét túrás, általános felhasználáskor még jobb is lehet, alacsonyabb hőmérsékleten lehet jobban dolgozik, mint egy magas hőmérsékletre tervezett "racing". És van egy olyan érzésem, hogy az ER-5-ből nem pályamotort építesz. :)
Különben a nevesebb gyártók egyikével sem tudsz mellényúlni, és sok különbség nem is lesz, tapasztalatom szerint a kisebb kategóriákban nem nagyon fejlesztenek, egy Brembo sem nyújt többet, csak azért, mert Brembo. Nissin, EBC, Lucas/TRW, Ferodo, Brembo, GoldFren, Tokico, ezekből nyugodt szívvel választanék valami túrásat, mind ugyanúgy működni fog. Az első 3-at próbáltam is ebből a listából. Most lehet azt venném, ami épp a legolcsóbb/legkönnyebben elérhető. Ha Brembo van, akkor Brembo-ból meg Blackiex nyomán az LA szériát keresném (a CC az organikus).
Amúgy ha kifejezetten a fékerőnövelés a cél, akkor én arra a nagy tanulságra jöttem rá, hogy ennek a féktárcsa növelés az egyetlen értelmes módja. Ha úgy érzed, a gyári féktárcsa alulméretezett (a vezetési stílusodhoz), akkor tehetsz rá bármit, nem lesz olyan fékbetét, amivel ezt kompenzálni lehetne. Nagyobb tárcsa - nagyobb lassulás; szinte minden más csak porhintés. ;)
Sziasztok!
Brembo 07KA19SA fékbetétet használt már valaki gyári tárcsával?
A fiam motorjában cserélném és ez lenne az egyik jelölt, a másik meg a Nissin 2P260NS.
Olvastam, hogy volt olyan amikor a brembo megette a gyári tárcsát, na de melyik brembo SA SL,SC,SR?
Az egyik kereskedés honlapján ennyi infó van róla: "Szinterezett első (SA), illetve hátsó (SP) fékbetét, rendkívül jó fékhatással. Gyári betétek helyett tökéletesen megfelel, és sokkal jobb fékhatás érhető el, azonban nem kopik sokkal gyorsabban."
Némi plusz fékhatásnak nem vagyok ellenére, viszont nem szeretném gyorsan megetetni a tárcsát a betéttel.
Árban minimális a különbség, úgyhogy nem az fog dönteni.
De látatlanban nem tudok biztosat mondani.
06306258400
06705008881
Amugy tuti, hogy cseres az a lanc?
Lényeg a lényeg, találtam egy Brembo-s grafikont, ez tökéletesen leírja amit én is mondtam, egyszerűen, átláthatóan:
- az LA kiegyenlítetten jól teljesít kb. minden körülmény között
- az SA icipicit jobb tud lenni, HA stabilan 300-400 fok között tartod, de legalább 200 fok felett - cserébe viszont alacsonyabb hőmérsékleten még rosszabb is, mint az LA
- (az SP nem releváns, az csak hátsó fék)
- az organikus CC meg minden körülmény között rosszabb lesz.
Egy szett full uj EBC HH-talaltam egy ebayen 200 dollarert lőtt daytona 675 feknyeregben,ezt vidaman felraktam a streetre,egy R1 radialis felso pumpaval,valam brutalbetegen harapott,parszor asztittem lefejelem az elso sarvedot.
A vicc hogy egyik sem "eszi" a tarcsat.lassan mar 40e-en tul sem latok szignifikans kopast.
Egyébként a gyári is szinter, de szinter és szinter között is van különbség. Én minél kímélőbbet vennék, minél inkább "street" vagy "road" jellegűt, kerülném a "sport", "racing" betéteket. Kopjon inkább a betét, mint a tárcsa. Amit a marketingszövegben írnak, hogy jobb fékhatás érhető el vele, az úgy értendő, hogy pl. ha pályázol, ahol akár pár másodpercenként jön a teljes gáz-satu fék felváltva, és ezt egész nap csinálod, a betétnek/tárcsának nincs ideje lehűlni, folyamatosan magas hőmérsékleten dolgozik, akkor ott kijön a különbség betétek között, az tényleg érezhető. De ott nem is szempont az alkatrészek élettartama. De egyébként egy "road" betét túrás, általános felhasználáskor még jobb is lehet, alacsonyabb hőmérsékleten lehet jobban dolgozik, mint egy magas hőmérsékletre tervezett "racing". És van egy olyan érzésem, hogy az ER-5-ből nem pályamotort építesz. :)
Különben a nevesebb gyártók egyikével sem tudsz mellényúlni, és sok különbség nem is lesz, tapasztalatom szerint a kisebb kategóriákban nem nagyon fejlesztenek, egy Brembo sem nyújt többet, csak azért, mert Brembo. Nissin, EBC, Lucas/TRW, Ferodo, Brembo, GoldFren, Tokico, ezekből nyugodt szívvel választanék valami túrásat, mind ugyanúgy működni fog. Az első 3-at próbáltam is ebből a listából. Most lehet azt venném, ami épp a legolcsóbb/legkönnyebben elérhető. Ha Brembo van, akkor Brembo-ból meg Blackiex nyomán az LA szériát keresném (a CC az organikus).
Amúgy ha kifejezetten a fékerőnövelés a cél, akkor én arra a nagy tanulságra jöttem rá, hogy ennek a féktárcsa növelés az egyetlen értelmes módja. Ha úgy érzed, a gyári féktárcsa alulméretezett (a vezetési stílusodhoz), akkor tehetsz rá bármit, nem lesz olyan fékbetét, amivel ezt kompenzálni lehetne. Nagyobb tárcsa - nagyobb lassulás; szinte minden más csak porhintés. ;)
Nem tudom, milyen evjaratu motorrol van szo, de a gyari Tokico betet is HH-s (azaz szinter).
Brembo 07KA19SA fékbetétet használt már valaki gyári tárcsával?
A fiam motorjában cserélném és ez lenne az egyik jelölt, a másik meg a Nissin 2P260NS.
Olvastam, hogy volt olyan amikor a brembo megette a gyári tárcsát, na de melyik brembo SA SL,SC,SR?
Az egyik kereskedés honlapján ennyi infó van róla: "Szinterezett első (SA), illetve hátsó (SP) fékbetét, rendkívül jó fékhatással. Gyári betétek helyett tökéletesen megfelel, és sokkal jobb fékhatás érhető el, azonban nem kopik sokkal gyorsabban."
Némi plusz fékhatásnak nem vagyok ellenére, viszont nem szeretném gyorsan megetetni a tárcsát a betéttel.
Árban minimális a különbség, úgyhogy nem az fog dönteni.