pedig sokszor olyanoktól származott akik hallomás alapján és nem tapasztalatból beszéltek. Sokan félnek attól, hogy az olaj gyárilag pontosan beállított adalékanyagainak egyensúlyát borítja fel a hozzáadott "idegen" anyag vagy olyan fémfelületet is megmunkál amit nem kellene mert pl. az olajszálításban lehet annak fontos szerepe. Persze volt olyan vélemény is miszerint túl olcsó ahhoz, hogy igaz legyen, mert ami jó annak ára van. Igazából engem a kuplungra gyakorolt hatása érdekelt főleg, mert igaz a JasoMa minősítést is megszerezte az olaj de még nem olvastam olyat aki a gélt használta olajos kuplungnál...
mindezt ilyen előzményekkel vállaltam be és bíztam abban amit írnak róla azaz, hogy az alapolaj tulajdonságait nem változtatja meg és csak "szállításra" használja azt. A gélt mint korábban írtam a leírásnak megfelelően öntöttem az üzemmeleg motorhoz amit még 5percig járattam alapjáraton. A motor hangja nem változott mindössze az alapjárat emelkedett egy picit, ezután folyamatosan motoroztam vele 120km-t. Mivel a fordulatszámmérő 6ezer feletti tartományát eddig ritkán látogatta a mutató nem vettem észre a teljesítményben különösebb változást, persze most azért egy egy sprint erejéig elforgattam a max.fordulat közeléig, ami azon kívűl, hogy jó kis adrenalin növelőként hatott nem volt szokatlan a nyugodt de ha akarom fickós sor4-es blokktól
Köztudott a lég-olajos blokkokról, hogy közel sem járnak olyan szépen mint a vízhűtéses társaik és hidegen ez méginkább nyersen hat. A Inazumák szelepvezérlése ráadásul olyan, hogy a vezértengely bütykei egy himbán keresztül nyomkodják a szelepeket, így mozgó alkatrészekből is több van mint pl. az ezelőtti CB-mnek ami lapkás volt és ott a vezértengely közvetlenül a lapkákon keresztül nyomkodta a szelepszárakat...
Ezt most alig hallottam ami azt sejteti, hogy maradhatott ott valami ami miatt kevésbé hallhatóak a hidegindításnál már megszokott mechanikus zajok. Azóta már belement egy újabb 100-as a motorba és a kuplungal sincs gond, viszont az a hidegindítási változás kifejezetten tetszik
sőt talán mintha melegen is kellemesebb a hangja lenne. Általában mindent dokumentálok és a legutóbbi szelepbeállításnál is csináltam fotókat a vezértengelyről és alkatrészeiről, bár idén valószínű nem fog még következni a szelepállítás de jövőre biztosan, így majd ha igaz a felületkezelésről szóló marketing szöveg akkor talán szemmel látható változásokról is megbizonyosodhatok
Most azon az állásponton vagyok, hogy veszek még egy 9ml-es gélt és ha letelik az olajcsere ciklus (még ~3ezerkm) váltok a Motulról... persze csak akkor ha továbbra is csak pozitív tapasztalataim lesznek a használat során.
Betegeskedik a gépezetem, ugyanis legutóbbi elindításakor vettem észre, hogy a bal henger nem megy, és gázfröccs adásakor egy kis fehéres füst jön a kipufogóból. (Nem Trabant és gyárkémény módjára ontotta a füstöt, csak pamacsokat pöfögött.) Nem is nyüstöltem tovább, leállítottam. Gondoltam gyertyát kell cserélni. (Természetesen nem tartok itthon tartalékba gyertyákat
Vagy mi lehet még a probléma forrása, ami szóba jöhet. Vagy ne is nyúljak én a gyertyákhoz sem, hanem vigyem szervizbe és nézessem át az egészet?