de meg még munkaidő is volt...
)
, jó időben 3 liter alatt vagyok én is.
A robogókat nem zsigerből vetem el (pakolni azt általában lehet beléjük), csak 2 bajom van velük:
Tudom, van nagykerekű is.
És hogy a motoros témákhoz is hozzászóljak:
- Zimi, én is pont tegnap olvastam a totalbike-os Duke 200 tesztet, és ott is meg máshol is jókat írnak róla - viszont a váltást ezzel tuti nem úszod meg, olyan rövidek a fokozatok és pörgős a motor, hogy két lámpa közt 3x is váltanál, ahogy olvastam. A lábad hamarabb elfárad, mint a kezed. :)
- D-tracker abszolút szóba jönne városba, robogó helyett, csak az az egy gond van, hogy nem lehet találni használt példányt Mo.-n (nem tudom, mennyi pénzt szánnál rá). Mondjuk ha Kawazsolti honlapja aktuális, nála van egy 2010-es 0 km-es millió alatt - az egész jó, lassan már új 50-est nem lehet kapni 5 számjegyű összegért (csak robogót).
- Robogót én sem elvből nézem le, de én rövid ideig próbáltam, és nagyon utáltam. Nem csak maga a motor volt sz..r (gyenge és folyton szétment valami), de az egész közlekedés élménye is: nekem is főleg a hülye üléspozíció miatt, olyan, mintha csak szemlélője lennél a forgalomnak, nem a résztvevője. Mintha buszon ülnél, csak azt legalább kicsit nehezebben szorítják le az autók. Nem tudod a motort a lábad közé fogni, testtel irányítani, csak kényszeredetten ülsz a "budin", koppanásig tekered a gázt, és rimánkodsz, hogy a mögötted közeledő kamion sofőrje ne bóbiskoljon... Mondjuk ez 50-es volt. De a mostani 50-es (váltós és normál méretű) endúrómat ehhez képest egy élmény vezetni, még ha küzdeni is kell a gépezettel; az is része a mókának.
- Amúgy most, hogy a feleségem kórházban van, és én hordom a nagyobbik gyereket iskolába, nekem is a szívem szakad meg, hogy minden reggel be kell indítani majdnem 1700 köbcentit, hogy a sokszáz kilót elhúzza kettőnkkel... Autót legszívesebben csak hosszú családi kirándulásra meg teherhordásra (pl. költözésre) használnék. Nekem ezért tetszik az oldalkocsi, abban biztonságosan szállíthatnám a gyerekeket, de sokkal nagyobb élmény, és bár a kocsisorban nem tudnék előre menni, de autóval sem, és akkor már inkább 500 köbcentit járatok, mint 1700-at fölöslegesen. Az ER-5-ön még jól is nézne ki. Bár a kedvenc még mindig ez: http://www.kepesmotor.hu/kawas...
- Tankcsomagtartót megértem, kényelmes dolog, amikor a munkatársak meglepnek egy szelet tortával, amit a feleségemnek küldenek, én is gondolkodom, melyik zsebembe gyűrjem be... A "hoztam egy szatyornyi babaruhát"-ról már nem is beszélve. Sőt gyerekülést is vittem már haza motoron, szinte éreztem a rosszalló tekinteteket körülöttem az úton, hogy hogy merem a gyerekem egy ilyen odamadzagozott tákolmányba rakni motorra... Pedig csak nem tudtam máshogy elszállítani a kollégám ajándékát. Mondjuk nekem a hátizsákkal sincs bajom, sőt szeretem, ha a tömeg együtt mozog velem. Ami irritál, az a hátsó ülésre gumizott cucc, kényszeresen ellenőrzöm, többet nyúlok hátra, mint előre, hogy "megvan-e még".
- Én is márkabuzi vagyok, de nem tartom magam szemellenzősnek: mindig megnézem mit veszek, és hova megy a pénzem. (Pl. a belga kukoricakonzervekben is kecskeméti kukorica van! De az itteni meggybefőtt is magyar, igaz itt cseresznyét írnak rá.
- Igaz, hogy a kisköbcentis motorok pörgősek, ezért nem mer ma már senki használt ZXR-250-est venni... Kíváncsi leszek, a tinininjám mennyire lesz tartós. Én bízom benne, hogy ha a motor tud 13.000-et pörögni, akkor az alkatrészeket is úgy méretezték, hogy ezt a terhelést tartósan is elviselje. Majd meglátjuk. De városban (és sajna ott használom a legtöbbet) jellemzően 4000 fölé nem is kell mennem. Az NC700 viszont továbbra sem a szívügyem, bár az endúró formavilág tetszik, de a motor viselkedése nem: olyan, mintha 700 köbcentiből kihoztak volna egy 250-es menetdinamikát, vagy mondjuk egy kisautóét. De lehet, hogy a Ninjámmal jobb köröket mennék pályán... persze egyik motort sem erre tervezték. De az NC 7000-nél úgy vág orrba a tiltással, hogy pofára esel. Addig sem kifejezetten dinamikus... Szóval nekem olyan, mintha akartak volna csinálni egy kényelmes 250-est, csak jó nagy hengerrel (és hosszú áttétellel), csupán azért, hogy keveset forogjon, és így büszkék lehessenek a fogyasztási adatokra. Végül is nem rossz ez a New Concept - de én ilyen kategóriában már inkább egy Versys-t vennék, azzal is lehet lassan menni, de enged némi "játszóteret", nem korlátoz le durván. Szerintem sokkal élvezetesebb. Viszont Neked, Alvaro, szerintem pont ideális lehet az NC700X, bár nem hiszem, hogy le akarnád cserélni a BMW-det... vagy igen?
És végül, nálunk is sütött a nap! Itt Belgiumban megértettem, miért olyan hálás beszédtéma Angliában az időjárás: mert tényleg eseményszámba megy, ha néha kisüt a nap! :)