Ez a videó nem teljesen fedi a valóságot.
Az óra csal. 145-t mutat akkor megyek ilyen 130+ valamivel.
Nagyobb tempónál még jobban.
Pörgetni 10e-ig hülyeség.
Szervízigény: ha újat veszel és nem akarod, h ugorjon a gari, akkor 6000-enként szervíz (először 1000 km-nél) alkalmanként akár egy 20-ast is ott lehet hagyni...
Alkatrész árak: drága
Fékek: nekem nem ABS-es, de szerintem anélkül is nagyon rendben vannak
Irányíthatóság: GS 500 után ez volt az 1ik dolog, ami nagyon megfogott benne
Mekkora tempó felett zavaró a szél? - hmm talán olyan 130 felett, de hát ez egy naked motor...
Ezért mondtam, h régen MZ-vel is kimentek a világból....
Az elmúlt 1 évben közel 20.000 km-t tettem a vasba, csak a tapasztalataimat írom. De nézzük még1x, h mik is az elvárásaid:
"1-2 napos túrák 2 személlyel"
Ahhoz, h "komfortosan" utazzatok kell minimum egy kétsisakos hátsódoboz. Ez a motor úgy szép (csupaszon), ahogy van. doboz, túraplexi stb nem való rá (persze ízlések és pofonok...)
"110 - 150 km/h"
Nem is arról van szó, h nem bírja, hiszen a vége (1 személlyel) 200 felett van, de 2 személlyel jelentősen veszít a dinamikájából. Egyébként 150-nél már plexivel sem kényelmes (igaz ez magasság, testhelyzet függő).
"kényelem"
2 személlyel, doboz(okkal)/csomaggal, hát nem tudom...
Félre ne érts, amire kitalálták arra tökéletes ez a motor, a 72 Le, 66Nm 1 személynek nagyon kellemes, sőőőt... De szerintem NEM 2 személyes TÚRA MOTOR!
Sanyika, esetleg tudnál írni pár sort az ER 6n - ről, mint pl. fogyasztás, gyorsulás, végsebesség, szervízigény, alkatrész árak, fékek megbízhatósága, irányíthatóság, ill mekkora tempó felett zavaró a szél. Nem szeretem az olyan teszteket amiket csak pár száz kilométer után írnak motoros újságok tesztpilótái, mert sportmotorokhoz hasonlítják, még ha nem is szándékosan. Félreértés ne essék, nem akarok senkit bántani. Csak hát nekik olyan átülni egy középkatóriás nakedről egy 1000 ccm - es sportmotorra, mint nekem 125 ccm - ről egy 650-re.
Szia Sanyika!
Miért kevés egy 650es? Ahova az ER 6n - nel szeretnék eljutni, azt most egy Yamaha YBR 125-tel történik és az már tényleg kevés. Nem akarok én mindenhová a leggyorsabban odaérni, csak mondjuk picit intenzívebben haladni mint a (100- 140 km \ h) Yamahával.
Nekem az a tapasztalatom, hogy 2 személlyel + csomaggal az ER-6 "kevés". Bár szerintem bármelyik 600/650-es kevés, ha a "mai" igényeket nézzük (régen ugye MZ-vel is kimentek a világból). Ha 2 személlyel akarsz túrázni, vegyél pl. DL1000-t.
Van valakinek téli motortárolásra jól bevált ötlete? Gondolom a tele tankolva és letakarva alap, de ezen kívül még valami ötlet?
Nem O-gyűrűs láncra milyen tisztítószert érdemes használni? Én vizes alapú brigéciolt használtam, van ennél jobb?
Azt hiszem 16-os a gyári, én kb 2 éve érdeklődtem, akkor még nem létezett hozzá más fogszámú, utángyártottban sem. Azóta ez változhatott, de ha cseréled, változni fog a kilóméter óra által mutatott adat, mert a kislánckerékről mér az óra.
erre csak egy másik fórumról szerzett kis szösszenet a válaszom:
"100000 km ER6-f nyergében.
2006 nyarán vettem egy újra kezdő motort. Olyat szerettem volna amivel be lehet járni melóba (ingázásra). Nagyon jól bevált erre a célra, nem is tudnék erre a feladatra jobb motort, kisseb túrákra is nagyon jó társ. De tavaly két személlyel és 60 kg csomaggal neki vágtunk egy több mint 3000km-es túrának, ekkor derült ki, hogy erre a célra nem a legalkalmasabb (kényelem szempontjából), de becsülettel végig csinálta.
A motor bejáratására nagyon odafigyeltem. Azt mondják ez meghatározó a motor élettartalmát illetően. Ez bejött.
A szerviz intervallumokat mindig betartottam, a gyári előírás 12e km szerviz helyett, én 6e km-nél cseréltem olajat (Ipon, Motul, Shell, Motul)
Eddigi cserélt alkatrészek: 4 garnitúra gumi (Bridgeston, Continentál Road Attack, Michelin Pilot Road 2 , Continental Road Attack 2), 4 garnitúra lánc és lánckerék szett, fék betétek elöl hátul, gyertyák, fék olaj, hűtő folyadék, villa olaj+szimering.
Meghibásodások: váz csere 32e km (garanciális), generátor álló része zárlatos lett (a markolat fűtésnek köszönhetően), cserélve lett, ezen kívül semmi. Nekem a kipufogóval nem volt semmi gond. Még a legelején az idomokkal volt egy kis gond, zavaró rezonancia, gumi csíkkal megoldottam a dolgot.
Összességében egy nagyon jó motor, megbízható, bírja a strapát.
Benzin legyen benne és akkor kimegy a világból.
Ez a 100000km köszönhető a hozzáértő és lelkiismeretes szerelőmnek Csabának, a Kawasaki Ceglédnél!"
nekem 60000 felett van már a kilik száma, most jelen pillanatban van vele gondom, azonban meg fog oldódni!
Többeknek 30000 , és az feletti kilométer van az órában, és a motorban, és úgy hidd el a kötelező szervizen kívül semmit nem csináltattak rajta még...
Ennyit arról, hogy a sor kettő többet romlik el, mint a sor 4...
Hát őszintén szólva a Kawa teszik a legjobban. Mentem már a Yamahával is egy seggel 700 km-t, utolsó 100 km már kínzás volt, szó szerint, úgyhogy ahhoz képest a Kawán egész napokat el tudnék üldögélni:)
Írtad hogy 5,5 liter nagyobb tempóban. Mennyi az a tempó?
Pár motorszerelő ismerősöm azt mondta hogy a sorkettő gyakrabban hibásodik meg mint a sornégy. Igaz ez vagy csak attól függ hogy ki mennyire kíméli a gépet?
Szerintem ez az egyik legfontosabb, mert amikor választod valamelyiket, akkor mindig ott lesz a kis ördög a fejedben, hogy miért nem a másikat választottam!?
ER-6-al mentem már kisebb nagyobb túrákon. Két személlyel felmálházva (hátizsák, tanktáska) a 6-700 kili (egy seggel) már kicsit kényelmetlen. Egy személlyel közel 1000 kili egy nap alatt, amikor tudsz haladni, nagyon élvezetes tud lenni.
No és igen egyik legfontosabb kérdés, amikor a kútra érsz. ER-6-al 4-5 literrel élvezetesen el lehet motorozni. Amikor már jobban téped a bajszát, akkor 5,5-6 lityi körül kajol, legalább is ahogy én vezetek.
Én a kawaskit ajánlom újabb fejlesztés 5-6 évvel a honda-suzukinál, egy átgondolt jól összeszedett csomaggal lepte meg a kawa a közvéleményt! És egy fontos dolog ezt még japánban is szerelik össze!
Szia! Hát amit én tudok, az SV többet kajázik meg sportosabb az üléspozicioja, a honda az biztos hogy kényelmesebb meg finomabb műszer a sor4 miatt! A kawa meg szerintem valahol a kettő között lehet! Ami tuti hogy jó a fogyasztása, a kényelemről meg sokat nem tudok mondani mert messzire nem mentem vele de jónak tűnik! Egyébként Ő az képen és eladó a kicsike 2006-os 9400km friss vizsgával, névreíratva, 700000ft! 1 tulaja volt egy 63 éves nő(nem vicc tudom igazolni) és még a gyári gumik vannak rajta! Ha esetleg érdekel:06306217608
Üdv mindenkinek!
Közeljövőben tervezek egy nagyobb mocit venni, és ehhez kérnék tanácsokat. Milyet érdemes venni, sorkettő (Kawasaki ER 6n \ 6f) vagy sornégy (Honda CBF 600) ill. V2 (Suzuki SV 650 S). Amire nekem kellene: 1-2 napos túrák két személlyel, utazósebességet nézve 110 - 150, és persze nem mellékes a kényelem sem.
Szóval melyik a legjobb moci erre a célra?
Széles utat és jó időt mindenkinek erre a pár hétre ami még hátra van a nyárból.
Az óra csal. 145-t mutat akkor megyek ilyen 130+ valamivel.
Nagyobb tempónál még jobban.
Pörgetni 10e-ig hülyeség.