Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Végh János : 06 37 500 722 ++ Dynojet teljesítménymérő-pad (nem tudom fékezett-e)
Kalivoda Imre : 06209569058 ++ SuperFlow CycleDyn teljesítménymérő-fékpad (fékezett, ezért állandó fordulatszám ill. állandó sebesség = "steady state" mérésre is alkalmas)

Vannak érdekes dolgok a fékpadi mérésekkel / fajtákkal kapcson, ha érdekel bárkit, nyitok egy topikot az infoknak, hogy ne legyen homály.
Kéne nekem:
Végh János /Jana/ és/vagy Kalivoda Imre elérhetősége. Emellett jöhet bárki másé is, akiről tudni, hogy nagyon ért a karburátor-motor összehangolásához.
Röhöghettek, injektorosok
Ja, átnézés: előbb a "rossz" karbin és természetesen jegyezd fel a beállításokat (melyeket a bizonyos halványlila hiányában összevethetsz a jóéval). Hosszanti V-hengerelrendezésnél a hátsó hengerbe nagyobb fúvókákat tesznek (általában, hogy a több üa. hűtse), ha így van, ne lepődj meg.
Nincs mit: Te segítettél magadon, én csak írtam pár sort.
Pár hónapja sikerült szívnom a gyújtás környéki beázással (de akkor ezt konkrétan még nem tudtam), sikerült komoly rutint szereznem a gépem kábelköteg-cserélésében, karburátorsor le- és szetszedésében.. Innen és az ennek kapcsán összeolvasottakból voltak a tippek.
Szia Leslie!

Rendben. Átnézem a megadott dolgokat. Ha van fejlemény, akkor jelentkezem és beszámolok a látottakról.

Köszönöm neked is az önzetlen segítséget!

Üdv: Moksha
Szia!

Erre a jó a szervizkönyv, főleg egy ilyen hányattatott sorsú gépnél, ami még nem működött (múlt időben! ) nálad. No persze elég lassú végignézni mindent, hogy stimmel-e.. De rájöttél erre a gyújtás dologra és ez a lényeg.

Ha tuti üa-ellátási probléma, akkor nézd át a fúvókák átjárhatóságát, méretét, a tű és az állítócsavar(ok) pozícióját és az úszószintet, ill. ha CV karburátor, akkor a felső gumi"harangot".
Csak tippek, ha mást gondolsz, mást nézz meg előbb.
Ja igen. A kompresszió 11,5 és 12 Bar a hengerekben. Tehát úgy néz ki, hogy ép a gép és a szelepek is épen maradtak.
Sziasztok!

A gép beindult!

A gyújtótrafók primer oldali csatlakotója fel volt cserélve. Az egyik henger még csak szivatóval megy, de ha benyát spriccelek be, akkor üzemel. A sánta henger karbiát szétszedtem, de egyelőre még nem találtam meg a hibát. Dolgozom rajta.

Köszönöm a sok segítséget és hozzászólást!

Hat év után, hamarosan újra nyeregbe ülhetek!

Üdv: Moksha
Ez az amit én is irtam,hogy 3foggal elrakva már elég durva.
Még 1fogot ha elraknak nemlesz álltalában baja a szelepnek.
Erre az olaj-trükkre sose gondoltam volna . Ügyes dolog, ha már kétszer bevált..

Tipp: használható semmi, ill. nem sok, mert az elmondottak alapján én megnéz(et)ném a blokk belsejét. Rosszul működő vezérléssel egy átforgatás is végződhet csúnyán.
Ja: szelephézag? A benzinszag önmagában kevés, mellesleg ha erős, akkor nehogy relatíve zárt helyen próbálkozz! Ha túl sokat kap az sem jó, ha túl keveset az sem (a beszívott levegőhöz képest).

Mindenesetre a hengerekben uralkodó állapot felmérésére a lefújás (leakdown) teszt a javasolt. (kompresszorral nyomás alá helyezik az égésteret és a leszedett kipu/karburátorok esetén hallható, ha elmegy a szelepeknél, ill. a blokkszellőzésnél (karter), ha a dugó mellett fúj le (ehhez nyilván beállítják a dugattyú pozícióját). 5% feletti dugattyú mellett történő leömlés esetén generál esedékes. Szelepeknél, tömítésnél nem fújhat.
Tény hogy az olaj a legjobb tömitö anyag,olajzabáloknak egész jo a kompreszioja is :)
De az olaj beöntés után nemártana a gyertyát megtisztitani.
Ha érzed a benzinszagot,szerintem tuti sokat kap,vagy tulvan zabálva,tekertesd ki karbi
nélkül és öntcs be benyát és a levegöt szabályozd neki valamivel eltakarva a
szivosort.

Aksira inditozás közbe mérj rá!
Szia Leslie!
Az akkumulátort frissen töltött állapotban használtam minden alkalommal. Gyertyákat benthagyva, gyertyapipát levéve, másik gyertya a pipába, és így terhelve is olyan a szikra, hogy agyonütne egy tehenet. Két karbis, szinkronban van. Üzemanyagot kap, mivel a kipufogó végén, még az én gyenge orrommal is jól érezhető a benzinszag.

Én két esetben is sikerrel jártam olajbeöntéssel. Egyszer egy autónál, és egyszer egy motornál. Nem volt az indításhoz elegendő kompresszió. Az olaj szétkenődött a henger falán és így kellőképpen tömített ahoz, hogy kicsit füstölve is, de beröffenjen. Természetesen tudom, hogy a levegő, benzin és olaj, nem a legjobb égésfeltétel. Ez eddig bevált. Most nem. Én arra is gondoltam, hogy eredetileg nagyon kopott lehetett a motor és amikor szétszedték a vezérműlánc cseréje miatt, lehúzták a hengert. Ehez le kellett húzniuk. Namost, ha agyűrűk elforogtak, akkor nem oda kerültek vissza, ahol már szépen be(túl)koptak. Ez egy kopott hengernél elegendő ahoz, hogy ne berregjen a masina. Átnézem azokat a dolgokat amiket javasoltál, de ha közben eszedbe jut valami, akkor szívesen veszem, az infót.

A vas vezérműlánc csere óta nem megy. Nálam még nem robbantott.

Üdv: Moksha
Mindenem nekem se lehet,nemrég épp mikrométert vettem,de melohelyemen van
kompresziomérö,azt szoktam hazahozni.
De asszem ilyen bovlibb féle ami böven elég pontos arra hogy "jó vagy rossz" az nagyobb
szerszámboltokba 5-8e ft,talán a piacokon ha árulnak még oroszok szerszámok ott egész
jót kilehet fogni 3-5e ért.
Merre laksz?mert ha a közelembe akkor melohelyröl elhozom(igaz most 2hétig szabin
vagyok,de beugrok érte maximum)

3lánckerék fogtol már sajnos görbülhet a szelep egyes tipusokon,és ha "picit gürbült
ide-oda"akkor még végülis lehet beindul a gép,de nagy fordulaton késöbbb nehogy
leszakadjon a szelep,következményeit gondolom nemkell mesélnem.

Azt probáld meg mivel frissen inditott gép,hogy szedd le a karbisort
üresen inditozz picit hogy tuti ne legyen bent semmi folyadék,utána gyertyákat szedd ki,nézd meg tiszták és jo a gyertyashézag,tedd vissza a gyertyákat,minden hengerbe egyformán kb. 3üditöskupaknyi benyét öntcs be!,és valamit elég közel tedd a karbi helyére a beömléshez amivel egyre több levegöt adsz neki.
Én a kezemmel szoktam de ez veszélyes,mert vissza is löhet ha szar a vezérlés meg nemzár jol a szivószelep!!!!Tehát nem javaslom senkinek ezt a hülyeséget,inkább egy erösebb fémlemezt keress.
Ha már 1-2-3henger bepöfen akkor utána tuti a karbi nemjó.

Gyujtása tuti jó?mert irtad öreg motor,és az akkori mocik megszakitos gyujtásuak.

Ahol laksz nincs egy autoszerelö mühely?gondolom ha letétbe leraksz 10e és elhozod a
müszerüket 1orára akkor megmérheted a kompresziot,és utána a 10est vissza kapod és
kifizeted a mérés árát(max 2e szerintem)

Másik,hogy jó az aksid?mert lehet inditozás közbe nincs elég energia a rendes szikra
képzödéshez!
Probáld meg egy nagyobb inditóáramu aksival(pl. kocsi aksi)
Vagy inditozás közbe mérj rá hány voltra esik le a feszültség.
Egyébként pedig, ha magad akarod megpróbálni a javítást, akkor egy általad ismert nyelvű szervizkönyvet _muszáj_ beszerezned.
Tippnek ajánlom a motorosok.hu-n Csülök néven szereplő egyén megkeresését, talán tud segíteni.
Látom vágod, hogy mi kell:
kompresszió
üzemanyag (+ levegő keverék, megfelelő arányban)
áram (gyújtás, indítómotor)
(a motor önindító által való forgathatóságot meg ugye említeni sem kell)
Előtte járt a motor?

A kísérletezést mindenképp feltöltött akksival kezdd, mert az indítomotor áramfelvétele igen komoly, ezért ha az akksi gyenge, lehet, hogy a gyújtáselektronika már nem kap elég áramot ahhoz, hogy ívkisülést (szikrát) hozzon létre. Ilyen esetekben az indítogomb elengedésekor "megpróbál" a motor beindulni, ha a lendület elegendő hozzá. Olajat nem tudom milyen megfontolásból juttattál az égéstérbe, hiszen az indításban csak ront a helyzeten.

Üzemanyag: ha egy porlasztó van, akkor csak annyi a lényeg, hogy megfelelő arányú benzin-levegő keverék jusson az égéstérbe. Nyilván ehhez a porlasztóba el kell jutni a benzinnek. Több porlasztó: az előbb említett megfelelő benzin-levegő keverék + a szinkron sokat számít abban, hogy mennyire könnyen pöffen be.
Alapjárati csavar: gázt ugye nem adunk egy nem járó motornak, ezért ha ez úgy van beállítva, hogy az alapjárathoz kevés, nem fog beindulni a motor.

Kompresszió: ___egyesek szerint___ (olvastam), ha az ujjaddal (ERŐSEN) elzárod a gyertyafuratot és a motor kifúj mellette (minden hengerben), akkor arra elég, hogy beinduljon.

Mindez ugye azt is feltételezi, hogy a vezérlési idők és a szelephézag rendben.
Szia kawabiker!

YAMAHA XV750SE. 81-es. Hibásan vettem. Önindító
gondja volt. Azt megcsináltattam. Viszont nem indult. Ekkor
megtudtam, hogy vezérmű lánc volt benne cserélve. Ekkor átnéztem a
vezérlést és találtam is hibát. El volt rakva a hátsó henger 3 foggal.
Helyreraktam a dolgokat, de továbra sem indult. Szétszedtem az
üzemanyagrendszert, mindent rendben találtam. Nem indult.
Megnéztem a szikrát, gyertyákat. Minden a helyén. Nem robbant. Az üzemanyagot beszívja az égéstérbe, szikra van, levegő van, kompresszió?

Azt hiszem, ha minden a helyén van, akkor már csak egy tényező van
amit nem tudtam ellenőrizni. A kompresszió. Mert, ha ez nincs, akkor
vagy nagyon kopott a motor, vagy elgörbültek a szelepek és ilyenkor nem szeret indulni. Nyomtam egy kis olajat az égésterekbe, de ez sem
segített neki. Nem robbant továbbra sem. Nincs több ötletem. Van esetleg kompressziómérőd? Vagy ötleted?

Üdv: Moksha
t-form@freemail.hu
Milyen vas?
Ha tudok segitek szivesen neten át vagy személyesen.
Mi a mail cimed?
Sziasztok!
Most vagyok itt először. Lámpalázas is vagyok meg minden. Van egy gépszörnyem. Régi vas. Hibásan vettem. 40 órát dolgoztam rajta, de még nem sikerült életre keltenem. Van ez így... Tudnátok ajánlani egy olyan szakembert aki kellő gyakorlattal rendelkezik és mint kihívás fogja fel a problémát? Nem valami óriás pénznyelő konszern szakszervizére gondolok. Köszönöm előre is!

Sziasztok!
Moksha
Szasztok!

Van valakinek tapasztalata a Motor City szervizzel?
Ha igen, akkor örülnék, ha leírnátok, hogy milyen.

ZZRich
persze.
209210350 Attila.

most kelétettem fel. egy fél óra múlva hívd.
szia!

persze hogy érdekel... le is fényezi?
thx
nem céget, magánembert igen.
az egyik legjobb. ha érdekel szólj.
sziasztok

segitsetek, átdobott a gép és osszetort a tankom. Tud valaki egy megbizhato céget aki megjavitja?, fontos lenne,
koszi
jah, 125-ös a gép (csak ha fontos lenne )
Szevasztok! nem tudtok olyan boltot Bp-en, ahol Aprilia Af1 Futurahoz ("91-es) lehet alkatrészeket kapni? Lehetőleg Occcsón!