Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Egynek jó, de én szeretem beindítani a motort, és járatni min. fél percig, mielőtt elindulok vele. Döntögetni, azért, hogy bindítsam?

Ezért gondoltam egy gombnyomásra, de ahhoz meg kábelezni kell.
Volt még olyan, hogy az RFID taghoz hozzáberhelünk egy mágnest, és az RFID olvasónál van egy reed relé (egy "nyomógomb", ami mágneses mezőre kapcsol). Csahogy a mágnes leárnyékolja az RFID-t.
Tetszenek az ötletek!
Sajnos tapasztalat, hogy simán egy dobozos furgonba bedobják a motort, vagy robogót. Alaphelyzet, hogy vagy oldaltámaszon, vagy közép állványon áll. Ha csak a dőlést figyelnénk, és mondjuk oldaltámaszról felállítva működne 5 másodpercig a RFID? Ha 5 másodpercen belül nincs érvényes kód, mehet a riasztás...
Szia!

Hasonló, de nem sima nyomkövető, hanem inkább motorriasztó. A mostani képen lévő is inkább még csak nyomkövető, de kifejezetten riasztót kellene csinálni.

Belemennék első körben két eldöntetlen, de fontos technikai részbe:

1. Gyorsulásérzékelő ha matatnak, vagy ráülnek.
Ennek sem mindegy a kezelése, lehet annyit, hogy valami történt a gyorsulásérzékelővel, és ennyi infó van a riasztásban. Vagy kifejezetten lehet motort feltételezve feldolgozni a jelet. Pl. azt megállapítani, hogy mi a státusza a motornak pl.: oldalsztender/középsztender, megy, felborult. Talán még külön lehet választani azt is, hogyha felemelték. Attól függ hány tengelyes a gyorsulásszenzor.

A szenzor maga nem olyan félelmetes összeg, inkább leprogramozni és tesztelni nem lesz egyszerű:
A sima ütés, koppanás mozgást könnyű detektálni, mert X, Y, Z tengelyek közül bármelyik irányban változik a gyorsulás. De a motor státuszához pl. kalibrálni kell az egészet, magyarul beszerelés után a motort sík terepre téve nyomni kell valami kalibráló parancsot (pl. SMS), hogy bárhogy van ferdén, fejjel lefelé stb. beszerelve a riasztó, tudja, hogy merre van a függőleges irány.


2. Élesítés/hatástalanítás:
Rádiós: Az ugrókódos rádiós távirányítók nem jöhetnek szóba, bemérhetők, és sajnos visszafejthetők.

RFID: Mivel itt nem a jobb hátsó ajtót akarjuk kinyitni mint kocsin, nem feltétlenül kell távirányítás a dologhoz. El lehetne helyezni valahol a gyújtáskapcsoló közelében egy RFID olvasót, és a slusszkulcson lenne szilikon gumiba öntött kis passzív RFID tag, ami kb. egy kulcstartó, és ha azt odaérintik, akkor szezám tárulj, ráülhetünk a motorra. Ez nagyon biztonságos és a szilikon kulcstartó sem húzza le a zsebét az embernek, nem karcolja a villahidat. Viszont van vele két gond: Az egyik, hogy drága - főleg a kültéri - RFID olvasó, a másik, hogy túl sok áramot fogyaszt, kb. megduplázná a készenléti áramfelvételt.
Ez utóbbira két lehetséges megoldásra gondoltunk, de itt lehetne még ötletelni:
Az egyik, nem túl elegáns, hogy mondjuk 5 másodpercenként kapcsolni csak be az RFID olvasót egy pillanatra, és akkor mondjuk tizede lesz az eredő fogyasztás. Viszont így lehet, hogy akár 5 másodpercig ott kell szobrozni a kulccsal, mire végre "csippan" a riasztó.
A másik, hogy egy trigger jelet kapna a riasztó, hogy most nyitni akarnak, és akkor ad tápot az RFID olvasóra. Pl. bekötünk egy bemenetet a fénykürt gombjára, és ha azt megnyomják, akkor lehet az RFID-val hatástalanítani.

Eddig az RFID energia-takarékos alkalmazására ez a két ötletünk támadt. Egyik sem egy Nobel díjas. Az első az 5 másodperces tökölődés miatt, a másik meg egy plusz bemenet, csatlakozó, kábel, szerelés stb.


Infra: Alapból alig fogyaszt áramot, egyszerű. Az autós riasztó korábbi változatai működtek így. Egy gond vele, hogy könnyű bemérni, de csak akkor, ha nagy a hatótávolsága. Mivel megint nem autóról van szó, elég, ha 20 centire odateszi az ember a szenzorhoz a távirányítót, és megnyomja a gombot. Így már nem lehet bemérni, és abszolút biztonságos.
A hátránya az RFID-val szemben, hogy egy nagyobb távirányító van, amiben időnként elemet is kell cserélni. Az RFID-hoz képest ma már elavultnak számít, de így motorra egy teljes értékű megoldás lehet.



Örülök, hogy vagytok páran. Várok ötleteket, javaslatokat, igényeket, amikből tudunk mazsolázni, hogy mit lehet és érdemes beletenni.

Eddig telefonon jött hozzám egy olyan kérdés, hogy 6V-ról megy-e. Jelenleg nem, Azt hiszem 10V a minimum, de megnézzük, hogy kerül-e bármibe ezt megoldani. Viszont ahogy néztem, egy tipikus robogó aksi pl. 6V és csak 4Ah. Ez azért necces, de lehet és érdemes a riasztó mellé tenni egy második kis aksit, hogyha az elkövetők az első percben kikapják a gyárit, akkor még a riasztó menjen a saját tápjáról, míg az egészet meg nem találják.

Üdv.: Géza
Egy SV1000-s, és egy Aprilia nagyrobogót fel tudok ajánlani tesztelésre...
Engem is érdekelne az ilyesmi.
Szia!

Vmi ilyesmire gondolsz?
http://www.familyguard.hu/fami...
Szia Géza.
Szép kis SMD-s cucc.
Engem érdekelne az ilyesmi.
Alkatrészbörze....
Nem értem, ha el is lopják, mit kezdenek velük?
adásvételi, nincs.
rendszám, alváz, és motorszám alapján lenyomozható.
A képeket nem rakta be, remélem majd most.
Sziasztok!

Látom virágzik a topic Egy hete hívott fel egy motoros, hogy tárgytalan már a köridőmérő megrendelése, mert ellopták a motorját. (Mélygarázs, tárcsazár stb. )

Nem tudom, hogy ez-e a legjobb topic, de mivel közelebb állót nem találtam, itt indítom el a témát: Egy szintén beágyazott rendszerekkel foglalkozó kollégámmal szeretnénk tenni az esetek ellen egy új riasztó fejlesztésével.

Az alap ötlet:
A GPS-GSM alapú riasztókat nem ma találták fel, de motoron jelenleg használhatatlanok, mert kb. 2 nap alatt teljesen leszívják az aksit, és nem lehet indítani a motort. Talán a piac kis mérete miatt, de senki nem fejlesztett rá igazán erre a szegmensre. Illetve ma érte el a technika azt a szintet, hogy a legújabban kapható GSM és GPS modulok készenléti áramfelvétele elég alacsony ahhoz, hogy jól alkalmazhatóak legyenek egy 10Ah alatti kapacitású akkumulátor esetében is.

Csatoltam két képet az első működő prototípusról. Kb. 15..18mA a készenléti áramfelvétele, tehát egy hét múlva is pöccre indul még vele egy átlagos nagyvas.

Szeretnénk olyan - eddig nem létező - funkciókat kitalálni és implementálni, ami kifejezetten a motoros alkalmazásra irányul. Mint különböző power-management funkciók, vagy agyalni azon, hogy mit lehet még tenni a motorkerékpár furgonba való bepakolásakor.

A projekt háttere:
A fejlesztés legnagyobb részét Liszkai Zoltán vállalná, aki több mint egy évtizede foglakozik GPS/GSM alapú autó és lakás riasztó/felügyelő/nyomkövető rendszerekkel. Ez idő alatt jó néhány lopott autó megkerült. Én motorkerékpárokra egy köridőmérőt fejlesztettem, amelyet már öt éve gyártok kis szériában. De ebben a riasztó projektben inkább mint a piacot valamennyire ismerő mérnök és motoros veszek részt, segítve Zoli munkáját a specifikáció, a tesztelés és az eladás tekintetében.


A fejlesztésben kérném azon szerencsések segítéségét, akiknek van még motorja, vagy megtehette, hogy vett egy másikat.

1. Most első körben néhány ötletre, tanácsra lenne szükségünk, hogy olyan riasztót sikerüljön készíteni, ami a legtöbb embernek megfelel.

2. A fejlesztés végéhez közeledve szükség lenne legalább 10, de inkább 15-20, ha lehet különböző motorokra, amibe beszerelnénk az eső prototípus szériát tesztelés céljából. Az első 5 jelentkező inkább Budapestről, hogy ne vidékre kelljen menni, vagy onnan ide jönni, hogyha berhelni kell valamit. Úgy, ahogy ezt öt éve a köridőmérő fejlesztésekor csináltam, az első darabok baráti (kb. előállítási) áron lennének értékesítve. Cserébe előfordulhat, hogy még valami baki lesz benne , ilyenkor természetesen javítjuk.


Az biztos, hogy mindenkiben megfogalmazódott a kérdés, hogy mennyibe fog kerülni. Ezt korai lenne most kitalálni, mert azt sem tudjuk, hogy mi minden lesz benne (pl. RFID). De nagy valószínűséggel a többi piacon kapható GSM-GPS riasztók áránál nem fog többe kerülni, sőt, jóval alá szeretnénk menni. Azt hiszem ezt a köridőmérőnél is sikerült teljesíteni, és tartani a mai napig. Ez úton is köszönöm azoknak a főleg pályamotorosoknak, akik annak idején segítettek ötletelni, hogy mi hogy legyen, majd tesztelésben.

Kérlek jelezzetek vissza itt a fórumon, szeretnénk látni, hogy van-e érdeklődés, illetve tényleg segíteni kellene egy jó specifikációban.

Üdv.: Szayer Géza
Sziasztok!
Segítséget kérnék!A képen látható motort péntek reggelre ellopták Győrben,az Ipar utcai parkolóból.Ha valaki tud valamilyen infót,hívja Ravasz Zsoltot a 06-30-246-7663-as számon.Rendszám UIG-258 Köszönöm
Üdv, venni szeretnék egy papiros vázat a motoromhoz blokkfélel együtt venném a motorszám miatt, kicsit gyanúsnak tünik nekem hogy lehet lopott erről hogy tudnák meggyőződi? Postán küldené az illető.
Ezt keresték itt Szerencs mellett?
Szia!
Az én vasamat is sporolt pénzből vettem,nem merem othagyni sehol ha lehet inkább otthon tárolom,beriasztva,kíváncsiskodnék milyen körülmények vezettek ehhez a szomorú esethez?
Valóban spéci kis cucc ez a távriasztó. Megnéztem a bemutató videót télleg jó funkciók vannak benne. De ha az indexben folyamat villog az a kis LED, akkor a tolvaj simán kiszúrja h van benne riasztó vagy egyszerűen csak ráüt az ülésre, megborítja véletlenül a motort és máris kiderül h riasztós a motor. Persze ez esetben nagy valószínűséggel nem viszik el : ))
Igazad van, de vannak nagy hatótávú jelzős rendszerek is. Pl...
Mi haszna a riasztónak, ha nem hallod meg? A GPS/GSM nyomkövető csendben van, ugyanakkor küldi az SMS-t ha megmozdult a motor, utána pedig térképen vissza tudod nézni hogy milyen útvonalon mozogtak vele lopás után + azt is, hogy hova kell menned, hogy megtaláld a mocit.

Ja és ez a cucc akkor is műxik, ha nincs GPS jel, ilyenkor mobilcella infót használ, ami pontatlanabb, de legalább nagyjából tudod, h hol van a lopott cucc.
Ennyiből már kijöhet egy jó pageres riasztó is szerintem sim modullal, de nem biztos.
Sziasztok !
Pofatlanul elloptak a motoromat, egy 400-as monstert, video van a tettesekrol:
http://auto.indavideo.hu/video...

Ha felismered oket, vagy gyanus 400-as monster alkatreszekkel talalkozol a piacon kerlek jelentkezz !
Ajánlom figyelmetekbe, hogy ne kelljen ebbe a topicba írnotok, amikor már késő.

Én ha motorral megyek vhova mindig berakom az ülés alá, így nyugodtan hagyom ott bárhol. Sőt ha bekapcsolom rajta a mozgásérzékelőt, akkor jön SMS egyből ha megmozdította vki. Szerencsére éles helyzetben még nem volt ilyen
http://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_scarabeo_50-6787248
A
prilia Scarabeo
nem tudom meddig lesz fent de érdekes alvázszám motorszám nincs!