Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia tuskobunko! :)
Én is most szeretnék hozni egy motort Olaszországból!
Az lenne a kérdésem, hogy egy nap alatt el lehet intézni kint mindent? Vagy legalább 2 napra kell készülni?
És még valami! Egyik vámos ismerősöm valami olyat mondott, hogy vigyázzak a 1998-as motorral, mert valami szigorú környezetvédelmi vizsgán kell átvinni... (a kora miatt) ez tényleg igaz?
És az utolsó kérdésem az lenne, hogy nem kell kereskedésen keresztül hozni igaz? Kimegyek, mint magánszemély, és egy olasz magánszemélytől veszem ettől nem lesz komplikáltabb az ügy?
Várom válaszodat!
Előre is köszi!
Na én akkor így csináltam:
http://www.vaslovasok.hu/HTML/...
Azt nézik meg, hogy a motorodat körözik e valahol, de legfőképpen ott ahol vetted. Ez kb. az igény benyújtásától számítva 1-1.5 héten belül kiderül. Utána mehetsz eredetiség vizsgálatra.
140-ben még a kötelező is benne van. A regadó kb. 64000ft. egy 800-as 99 gépre, a Tiéd még kevesebb az amortizáció miatt. Van egy táblázat amiből kiszámolhatod. A többi költség mindenkinek fix. és nem kell átírási illetéket fizetned a köbcentik után. Én péntekre fejezem be a honosítást, majd írok egy is segédletet. Én is a fórumokról szedtem a tanácsokat, de azért ezeken még lehetett finomítani.
Hello! Tudna nekem valaki segítni? Nyár elején vettem egy 125ös motort,de nincs csak Bs jogsim... Keveset mentem vele a kockázatossága miatt (rendőr). Mennyire megoldható és mi kell ahhoz,hogy átirassam 50cc-sre (vagyis,hogy vezethető legyen B-s jogsival is)? Igazoltatáskor elfogadják vagy szivatnak a rendőrök? Köszi szépen
228-as hozzászólást olvasd el figyelmesen
hy Mindenki! Kéne nekem 2 kis segítség ! Hol tok (webcím érdekelne) külföldi motorokat nézni, mert most (2008 márciusa körül) szeretnék behozni motort. a 2. kérdésem az lenne h mikkel jár ez? értem ez alatt a vámot meg stb... előreláthatólag egy Ktm Exc 125 ről lenne szó.... (ha a kasszás megsegít ) de am mind1 h milyen csak jó álapotú 125 ös legyen! Lécci segítsetek nekem! Nagyon fontos....
Előre is Thx: Ducky
olyan dátumot írj rá,hogy az adás-vételi aláírásától számított 10 napon belül meg kell kezdeni a forgalmoba helyezést
Köszönöm a gyors reakciót, de ha kérhetem neki üzend meg mert én csak tolmácsoltam a kérést.

Nagyon köszönöm!
Köbö 140-150e ft.
segítség!

most hívott telefonon zoohayabusa, hogy spanyolban kicsúszott az autópályán és nagyon csúnyán összetörte magát. korházban van a lába miatt.
s.o.s segítség kellene, hogy a megmaradt motort haza kellene juttatni spanyol országból.
saját lábán nem jön mert váz törött és nincs eleje sem minden megoldás érdekli normál határokon belül. ha tudtok segíteni tegyétek meg érte.
a motor spanyol ország , la hoya-ban található.
most tolmácsolom, amit írt, hogy olyan érdekelné aki arra jár és fel venné. ( kamionos, stb)
köszönöm és ő is örök hálás lenne!
magyarországi száma 13.-tól: 06-70-532-21-89
kinti száma: +353851406755
Hello
Van egy aprilia pegaso125 097 es lehetbekerült az országba 2001ben kifizették a vámot rá aki behozta az leszámlázta az RMC-nek. azóta átment szerintem pár kézen de egyik se helyeztette forgalomba.
akinél most van le szeretné viszgáztatni.
kösz
a nemzetközi származáselleneörzés során kiderülhet az pl, hogy valójában nem én vásároltam a külföldi csávótól, csak írtunk egy olyan adásvételit, mintha én vettem volna tőle... vagy ott mit néznek?
Előre is köszönöm!
Szerintetek mennyibe lesz egy 97-es, 600ccm-es motor forgalomba helyezése?Úgy alles zusammen... kb...
Előre is kösz!
Nekem mar megvan a szarmazas meg az eredet vizsga, most viszem majd muszakira. Erdekelne, hogy mennyibe kerul? Eddig mindenhol mast olvastam...

Illetve az lenne meg a kerdesem, hogy mire kell figyelni. Gumik jok legyenek, minden mukodjon, index 60-120, kipufban, lampakban, indexekben E betu. Mit hagytam ki?
Szarmazas ellenorzes
eredet vizsgalat
muszaki

Igy a legolcsobb
Szia Ákos!
Látom TE most estél/esel át a forgalomba helyezés tortúráján. Írtad ezt az eredet/műszaki vizsga kérdését(miútán van nemzetközi származásellenörzés...) akkor célszerű (és olcsóbb) először az eredetvizsgát megcsinálni? Ez így valóban járható út, vagy csak elméletben működik
Előre is köszönöm!
Szia!
Láttam itt egy hozzászólásodat. Én is hasonló helyzetben vagyok, tehát aki behozta az országba, az nem helyezte forgalomba a motort és én meg forgalmit szeretnék hozzá. Tehát meg lehet azt úgy oldani, hogy mintha én vettem volna az osztrák fazontól(és nem pedig az a srác, aki behozta, de forgalomba nem állította)? Ha írunk egy ilyen "fals" adásvételit (köztem és az osztrák volt tulaj közt) az úgy járható út? Dátumnak mit érdemes ráírni? Amikor valójában be lett hozva, vagy lehet kicsit "fiatalítani"?
Előre is köszönöm a segítséget!
senki?
Ha veszek egy motort aminek megvan az osztrák foglamija és egy oszták adásvételije akkor az elég hogy forgalomba helyezzem? Kint volt rajta TÜV amikor onnan megvették.

Milyen költségekkel jár ez?
Hali!
97es a KTM és ha minden jól megy jövő 7végén hozzuk el...vagy ha sokerül elintézni,hogy forgalomba helyezze a srác, akkor késöbb lesz az elhozatal...
mikori a ktm és menyiér vetted? képet teszel fel róla?
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni!
A következő a helyzet:motort szeretnék venni, amit az elöző(tehát a mostani,amig meg nem veszem...)tulaj hozott be az országba az osztrákoktól. Megvannak az osztrák papírok(mik kellenek pontosan?). azt szeretném kérdezni,hogy mi a forgalomba helyezés menete? Amennyiben sikerült rávennem hogy Ő helyezze forgalomba, illetve az esetben ha nekem kell? Hogyan működik ez az egész? A motor egy KTM LC4 620-as. Mit érdemes belealkudni az árba(nemzetközi lekérdezés?). Illetve olvastam olyat, hogy az első műszaki vizsgát ott kell intézni ahol az első tulajdonos lakhelye van. Szal akkor nekem ezt el kell vinnem 250km-re Győrbe?
Tudnátok esetleg mondani egy illetékes hatóságot, akiket fölhívok, elmondom, hogy ez van és ők megmondják,hogy hogyan kell eljárni?
Előre is köszönöm!
Egy jó kis cikk a Totalbike-ról.
Meglátni és megszeretni alapon vettem egy használt BMW-t Németországban. A kereskedő ugyan kicsit segített az ottani ügyintézésnél, de összesen 40 perc új törzskönyvért, forgalmiért (össz. 44 euró), rendszámért (12 euró) és biztosításért (ez bizony 100 euró 15 napra) a hivatalban, akkor se rossz idő. Boldogan hoztam haza lábon, és még nem sejtettem: 50 órányi tömény rettenet vár...

Az elején tisztázzuk: az ügyintézők és a vizsgáztatók általában normálisak és segítőkészek. Csak a rendszer lenne az emberért és nem fordítva.
Első kör:

Időpontkérés az okmányirodában származás igazolási vizsgálat kérelmezéséhez. Előjegyzést tíz napra adnak, vagy sorba is állhatsz, mely nyugodtan elhúzódhat akár az ügyintézési idő végéig. (Tipp: állítólag szerda mindenhol a legcsendesebb nap.) Összes papírodat bemutatod, lefénymásolják, befizeted a bemelegítő lét a postán (8400 Ft), újra vársz, hogy bemutasd a csekket, 2 óra és megvan. Majd kihozza a postás. Az két hét.
Második kör:
Pénteken csak délig dolgoznak
Pénteken csak délig dolgoznak

Irány a Közlekedésfelügyelet a forgalomba helyezhetőséghez szükséges műszaki vizsgáért. Időpontot csak úgy adnak, ha személyesen elmész a lakhelyed szerint illetékes helyszínre a papírjaiddal (én Szigetszentmiklósra), azokat átnézik, lefénymásolják (Copy Nation), és adnak egy időpontot öt hétre! Még egyszer ideírom: 35 napra! Ja és szólnak, hogy reggel 7-re gyere, és szánd rá a napod. Mint a boldog emlékű MH-nál (fiatalabbaknak: Magyar Honvédség) a sorozáson. Végül röpke 3 óra utazással, és az időpont egyeztetés megvan.
Harmadik kör:
hirdetés

Ez nem volt kötelező, csak amolyan laikus testvér futam. Ugyanis az előzőek után rájöttem, hogy az állami gépezet nyikorog. Itt állok a szezonban, érvényes rendszám nélkül, egy hónapig még vizsgáztatni se tudom elvinni, nemhogy használhassam. Szóval kivártam az okmányirodában a sorom, hogy felvilágosítsanak: ebből nincs törvényes kiút. Se E rendszám, se útvonalengedély nem adható, most figyelj: mert nincs érvényes műszakija! Mondom, érvényes TÜV van rá, egyébként meg pont a műszakis kör az öt hét! Az mindegy, szabály az szabály! Hihetetlen, de EU előtt jobb volt, akkor a határon az érvényes német forgalmira kiadták az E rendszámot, tudtál rá kötni biztosítást, és legálisan mehettél vele. A profi autós cégek P rendszámokat használnak, és állítólag lehet valamit trükközni a Z rendszámmal huszonvalahányezerért: ha azt hazudod, inkább visszaviszed, kiadják rá ezt a fajtát, 30 napra jó, aztán a végén megmondod, hogy mégse. Két óra alatt kiokosítottak.
Negyedik kör:

Eredetvizsgálat. 17 000-ért bemész egy ilyen kis eredetvizsgáló helyre, lefénymásolnak mindent. Fontos, hogy csak akkor tudod intézni, ha már legalább a származásigazolásod megjött a postán. Szokták kérni a közlekedésfelügyelet műszaki lapját is, de úgy drágábban jössz ki 7200-zal, úgyhogy ide előbb menj, mint vizsgázni! Kérésre kijönnek házhoz, ami nem mellékes, hiszen nincs rendszámod. Szóval egyszer bemész, egyszer várod a szerelőt és egyszer elmész a kész papírodért, ami csak egy kérelem, de az okmányirodán majd kell. Nem több 4 óránál.
Ötödik kör:
A folyamat központi bürokratikus egysége
A folyamat központi bürokratikus egysége

Közlekedésfelügyelet. Végre eljött a nagy nap, reggel már ott nyomulok a kamionnepperek között egy kölcsön P rendszámmal, mivel eredetvizsga nálam még ekkor nem volt. Integrál vizsga lesz, az eredetet is ellenőrzik, DE EZ AZ EREDETVIZSGÁLATOT NEM VÁLTJA KI! De nem ám! Megnézik, fotózzák, vázon tábla körül festékréteget mérnek. Utána rögtön (másfél óra múlva) műszaki vizsga. Szépen áttolod, aztán vársz a papírjaidra. 34 000-t fizettem így, 26 800-ból megúszhattam volna, ha előbb viszem eredetvizsgára, mindegy. Délre végeztem. Közben a P rendszámom elment dolgozni, de nem volt baj, végigjöttem a rendőrjárőr mögött az emnullán szépen.
Hatodik kör:
A célforgalom-Mahart terület tábla a vámhivatalhoz vezető úton található Csepelen, hát nem is találtam oda elsőre!
A célforgalom-Mahart terület tábla a vámhivatalhoz vezető úton található Csepelen, hát nem is találtam oda elsőre!

VPOP Magánvám-forgalmi Főhivatal. Csak egy helyen van, Csepelen, a Petróleum utcában. Elsőre nem könnyű megtalálni, de csak próbálkozz. Vigyázni! Háromkor zárnak, pénteken délben. Ebéd után érek ki. Először kérek VPOP ID számot: fél óra. ( A VPOP-nak személyi vagy adószám persze nem jó, kell a saját külön kis ügyfélazonosítójuk. Értem én, valamiből a szoftvereseknek is élni kell, legjobb a közpénzből). Majd közlik, ha reggel beadom a papírokat jó korán, délutánra biztos kész lesz. Feladom, és egy vámügynöknő karjaiba vetem magam. Ez nem nehéz, csinos is, és véletlenül valahogy rögtön ott van helyben, az első ablak az övé. Ő mosolyog. Ő fél perc alatt (!) kiszámítja a regadót. Az ötéves motorra ez jelképes 116000 Ft, nyolcezer az ügyintézési díj, ami szerintem megéri, időt nyersz és tuti nem kötnek bele a papírjaidba. Majd telefonál, ha minden kész. És persze ő kész is van másnap reggelre. Itt találkoztam a procedúra legarcpirítóbb momentumával is: a regadó fizetésén túl a pénzbefizetés pénzforgalmi költségét is külön rád hárítják, valami 600 Ft-os összeget. Értitek? Te fizeted be, és még a továbbutalás költségét is veled fizettetik ki. Ilyen a világon nincs. Amerikában bármely törvényalkotót simán lepuffantanák ezért. Nem nagy pénz - bár banki jutaléknak igen csinos -, de tényleg birkák vagyunk.

Hetedik kör:

Kötelező biztosítás. Ez legalább könnyen megy, ilyennek is kell lenni.
Nyolcadik kör:
Próbáltál külföldről motort venni?
Igen, de régen könnyebben ment: 22
Nem, nem is fogok, ha ez így megy: 437
Igen, simán: 8
Hasonló megpróbáltatások értek: 57

Megfogod a vastag paksamétát, és miközben az esőerdőkért szorongsz, újra elmész az okmányirodába. Itt fénymásolnak (valamit kell csinálni a sok új papírral), kapsz három(!) új csekket. 12 000 a törzskönyv, 4500 a rendszám (a németeknek hogy jön ki 12 euróból? Pedig nekik sokkal nagyobb van! Kínában gyártják?), meg 450 Ft a matrica. Ezeket szépen feladod, örülsz, hogy átírási illeték magánbehozatalnál nincs (néha még a gépezet is lehet figyelmetlen, majd holnaptól azt is kiróják, gondolom), majd ekkor szólítanak. Kicsit papírozunk, másolunk, nyomtatunk és aláírunk. És igen, megkapod végül a rendszámot és a forgalmit is. Törzskönyvet majd később a postán, hogy álldogállhass még egy kicsit.
Vélemény:

Az EU-ban forgalomban lévő, EU-s és hazai típusbizonyítványú, EU-ban érvényes műszakival rendelkező gépjárművet hoztam az EU-ból. Fogadjon az okmányiroda, nézze át a dokumentumokat, kötelezzen egy eredetvizsgálatra (hiszen az mondja meg, egyezik-e a papír a motorral), fizettessem be a költségeket, és ha minden ok, adjon egy új törzskönyvet, forgalmit és rendszámot az EU-s műszaki érvényességével. Negyvenöt perc és ne
Mind2 esetben csak akkor lehet forgalomba helyezni ha megvan a kulfoldi forgalmi, adasveteli. Tudom mer enis most szotakozok vele.
Sziasztok!

Átolvastam a hozzászólásokat mégis lenne pár kérdésem.

Az olyan "nagymotort" amit csak adásvételivel támogatnak meg (se kinti forgalmi, se származási bizonylat, se semmi) - azt nem szabad megvenni - mármint a rendszámosításhoz...?
Az integrált műszaki vizsgával nem lehet a fent említett motorok forgalomba helyezését megsegíteni?

Adva van egy smkp-ként használt motor, nincs semmilyen papírja. Itthon már vagy a 3. új tulajdonosa van ill. volt, használták mondjuk 4-5évet. Ezt sem lehet forgalomba helyeztetni?

Én is nézegettem a külföldi oldalakat, de szerintem sem olcsóak az ottani mocik, pláne hogy ha messze kell érte menni, az már már előnytelen vásárlássá teszi a dolgot:(

Köszi!
Attila