Azt azert vedd hozza hogy 2009 tol voltak evjaratok,amikbol konkretan nincs vagy ninimalis a merítés amibol tudsz valogatni.Kulfoldi az nagyobb.
Bar ha GS a terv az azert itthon is jo ellatottsaggal bir.
Azt gondolom az alapján amit írsz, hogy friss motornál talán inkább lehet kicsit jobban próbálkozni, mert a fiatal járgánynál kevesebbet kell számítani kopott, elöregedett alkatrészekre. Persze ott is lehet lerúgott, balesetes vackokkal találkozni, de az már egy másik vetülete a problémának, ha átbasznak a hanyagul helyreállított járgánnyal.
Több kintről behozott motorral volt dolgunk. Ami valamivel jobban karban van/volt tartva, mint az itthoni átlagos motor, ott nem volt akkora az árelőny, hogy a plusz macera mindenkinek megérje. Pl. a 3 milliós motor honosítva, leszervizelve cirka 100-150 ezerrel lett olcsóbb. Nyilván az is valami, de én spec inkább mentem volna el érte mondjuk Kecskemétre és hozom haza lábon, még azon a héten a nevemen van és nem kell fuvarral, papírokkal, NKH-val, stb. szarakodni.
(A zömük nyilván középszar állapotú volt és ott meg azon ment el a spórolás, hogy csomó mindent meg kellett csinálni rajtuk. Hiába hozta be az amúgy másfél millás motort egyért, mire a repedezett szívósor, a fékek felújítása, szelepállítás, fojtószelep szinkron, villa, két új gumi, akksi, no meg az alap szerviz belement, ott se lett akkora buli belőle)
Nem mondom, hogy nem lehet belenyúlni a tutiba, de nem törvényszerűen jó bolt.
Nagyjából erre jutottam én is, néztem egy kiválasztottat mondjuk a Subito-n, kerestem egy ugyanolyan évjárat, km óra állás, felszereltségűt, és azt látom, hogy a legjobb esetben telephelyi átvétellel van 20, esetleg 25% árelőny, tuti, hogy lehet találni jobbat, de azt más is megtalálja, amire odaérek. És akkor a hazaszállítás, honosítás, bármi még nincs is benne.
A múltkor írtam, hogy a haver vett egy Tiger 1200-est, eleje törött volt (az idomok és a felni kicsorbult), gyári alkatrészekkel, de saját kezűleg átszerelve, plusz az említett költségek, a saját munkadíj nélkül, majdnem elérték, amennyiért itthon megkapná. Nem érte el, de a rizikó, hogy a váz vagy a teló is sérült, már problémássá tette, illetve mert kamionos, az angliai gyári alkatrészek "okosba" hazahozatala még javított is a költségeken. Ha teli áron vette-rendelte volna meg, posta, vám, áfa, meg ami van, akkor már tutira nem lett volna nyereséges.
Fenykep alapjan nehez barmire mondanom, hogy jo allapotu. Amit irsz, kicsi haszonert nagy a reszkir legalabbis nekem es az osszes gyakorlatlan embernek.
Akinek van bejaratott, jo kereskedoje, annak lehet, hogy van benne uzlet. Tomegmotorban gondolkodom, ugyhogy specialis sem erdekel.
Ha kifogsz valami jó állapotút vagy valami másért látsz benne fantáziát (adott esetben mondjuk itthon nem nagyon van amit szeretnél kint meg beleszeretsz) Megéri. De ha itthon is van hasonló állapotban és paraméterekkel, én biztos nem fognék bele, hacsak nem valami kihagyhatatlan biznisz. Én nézegettem a zzr 1400 idején is, meg a multi idején is, mindkét esetben levelezgettem 1-1 külföldi eladóval. Mindkettő esetében a ritka itthoni felhozatal volt az ok, az ár nem annyira lett volna olcsóbb az utazással együtt.
Ugy emlekszem lehet. Veszel ra ket gyari labtartot, felszereles, a kov. muszakin az NKH-hoz mesz es szolsz, hogy gyari alkatresszel helyre van allitva, tessek atirni. Kapsz egy uj muszaki adatlapot, kormanyablak, uj forgalmi.
A (jelenleg még) külföldi motoromon csak egy lábtartó van és egy személyre szóltak az eredeti papírjai. Lehet vajon idehaza 2 személyesre vizsgáztatni?
Valakinek tapasztalat?
Keress meg más márkakereskedéseket is. Van amelyik segítőkész. De ők is csak annyit fognak látni a rendszerben, amit márkakereskedésben javítottak a motoron. Mégis, ez a legjobb, amit tehetsz.
Az sem mindegy, melyik országból hozták be a motort. Meg kell nézni az árakat. Ha relatíve magas (pl. Németország, Ausztria), akkor onnan olcsó motor nem fog jönni, csak ha visszatekerték. Ha UK, akkor van olyan hivatalos, állami oldal, ahol a futásteljesítményt le tudod ellenőrizni. Olaszországban van olcsó motor, de onnan is csak azt éri meg hozni, ami kint a legolcsóbbak közt van, vagyis vagy lelakott vagy sokat futott.
Tömören: könnyű melléfogni külföldi motornál, én erősen javaslom, hogy személyesen menj be márkaszervizekbe, mert élőben lehet, hogy nyitottabbak arra, hogy rákeressenek neked a motorra, mintha telefonon vagy levélben érdeklődnél.
Sziasztok!
Külföldről behozott motor előéletét/ felszereltségét/ szervizeket hol lehetséges kideríteni?
Carvertical, AutoDNA, stb oldalakról elég vegyeset hallani.
Alvásszámmal elhajtott a márkakereskedés, adatvédelmi okokra hivatkozva...
1/ Ahhoz, hogy te a nevedre irathasd, a regi tulajnak ki kell jelentenia a Biztositojabol a gepet- rendszamat leadni, ezutan lehet fizetned.
2/ A kijelentett papierokat lepecsetelve kapod kezhez .
3/ 2 nyelvü adasvetelit irj, hogy a magyaroknal ne kelljen fordito irodaba menned
4/ Ha labon akarsz valamit magyarba levinni kerj rendszamot--( Überstellungskennzeichen )--ami asszem 15 napig ?? ervenyes, Biztositas is lesz rajta termeszetesen , tehat magyarban is hasznalhatod, amig nem kapsz termint a magyar müszakira .
stb stbaztan eredetvizsga --lehuzas magas magyar fokon --
Ja,én is töprengtem ezen a szüttyögőn.Talán megérné a senyvedést egy dobozosban,főleg ha az a 20 km-t beletekerném forgalombahelyezés előtt. 🤔
Gondolom az a 19% áfa minusz azt magánszemélyként mint vevő lejön belőle. 🤔
Ez itt annyit jelent, hogy a jelenlegi tulajdonos az eladáskor kijelenti a motort saját nevéről, leadja/elteszi a rendszámot. Ezáltal a későbbi problémák alól mentesül. A vevő ugyanúgy tud rá kérni ideiglenes rendszámot, ha lábon akarja hazahozni, vagy hazaszállítva a mindenkori szabályoknak megfelelően forgalomba helyeztetni. Mivel ahhoz, hogy Magyarországon forgalomba helyezhető legyen, Németben mindenképp ki kell jelenteni. Ez a jelen esetben úgymond könnyítés is, mert a vevőnek ezzel már nem kell foglalkozni, csak hazahozni és itt bejegyeztetni.
Ahogy olvasom az adásvétel alkalmával az ex-tulaj meg kell szüntesse a regisztrációt, az új gazdának újra be kell azt jegyeztetni.
Gondolom ez annak a helyi megfelelője, mintha nálunk azt írná valaki, hogy csak adásvételivel/átírással eladó, üzembentartóival nem.
Google fordítós megfejtés, de ezt írják:
"Kijelentkezés eladás után
Ha elad vagy elajándékoz egy járművet, csak a nyilvántartásból törölt állapotban adja át. Ha a járművet később törlik a nyilvántartásból, de a vevő nem regisztráltatta azonnal a nevére, problémák merülhetnek fel."
Úgy értelmezem, hogy így valóban semmi jelentősége, megveszed, elintézed az export papírokat és usgyi.
Sziasztok!
Találtam egy jó vételt Németországban, az adatok szerint 2024. májusig van rajta műszaki vizsga. Az eladó a leírás szerint "Fahrzeug ist zugelassen. Wird aber nur abgemeldet übergeben.", vagyis "A járművet bejegyezték. Azonban csak a nyilvántartásból törölve adják át." Ez azt jelenti, hogy ideiglenesen ki van vonva a forgalomból?
Vagyis a megvásárlás és a behozatal esetén ez nem jelent tulajdonképpen semmit sem, mivel a forgalomból mindenképpen ki kell vonatni. De mivel érvényes műszakival rendelkezik ugyanúgy megkaphatja az export rendszámot (kb. 200,-EUR).
Jól gondolom, vagy elkalibráltam magam?
Üdv! Ezt most szeretném megérteni, ugyanis nekem az olasz forgalmiban a P5 : MINARELLI van beírva, ennyi! semmi szám! Ezt a blokkot szeretném a nagyrobogómba berakni. A csere, csak hivatalos papírral lehet, az adás-vételi nem elég (az is kell!) szóval, hogy van ez kis hazánkban????
Bar ha GS a terv az azert itthon is jo ellatottsaggal bir.
(A zömük nyilván középszar állapotú volt és ott meg azon ment el a spórolás, hogy csomó mindent meg kellett csinálni rajtuk. Hiába hozta be az amúgy másfél millás motort egyért, mire a repedezett szívósor, a fékek felújítása, szelepállítás, fojtószelep szinkron, villa, két új gumi, akksi, no meg az alap szerviz belement, ott se lett akkora buli belőle)
Nem mondom, hogy nem lehet belenyúlni a tutiba, de nem törvényszerűen jó bolt.
A múltkor írtam, hogy a haver vett egy Tiger 1200-est, eleje törött volt (az idomok és a felni kicsorbult), gyári alkatrészekkel, de saját kezűleg átszerelve, plusz az említett költségek, a saját munkadíj nélkül, majdnem elérték, amennyiért itthon megkapná. Nem érte el, de a rizikó, hogy a váz vagy a teló is sérült, már problémássá tette, illetve mert kamionos, az angliai gyári alkatrészek "okosba" hazahozatala még javított is a költségeken. Ha teli áron vette-rendelte volna meg, posta, vám, áfa, meg ami van, akkor már tutira nem lett volna nyereséges.
Akinek van bejaratott, jo kereskedoje, annak lehet, hogy van benne uzlet. Tomegmotorban gondolkodom, ugyhogy specialis sem erdekel.
Amugy remelem felall a rendszer a lezerjani rendeletere es kehet honositani a jelentkezo magan vizsgabazisokon is.
Valakinek tapasztalat?
Az sem mindegy, melyik országból hozták be a motort. Meg kell nézni az árakat. Ha relatíve magas (pl. Németország, Ausztria), akkor onnan olcsó motor nem fog jönni, csak ha visszatekerték. Ha UK, akkor van olyan hivatalos, állami oldal, ahol a futásteljesítményt le tudod ellenőrizni. Olaszországban van olcsó motor, de onnan is csak azt éri meg hozni, ami kint a legolcsóbbak közt van, vagyis vagy lelakott vagy sokat futott.
Tömören: könnyű melléfogni külföldi motornál, én erősen javaslom, hogy személyesen menj be márkaszervizekbe, mert élőben lehet, hogy nyitottabbak arra, hogy rákeressenek neked a motorra, mintha telefonon vagy levélben érdeklődnél.
Szereny velemenyem szerint ha egy JO szerviz csinal egy komolyabb atnezest, az tobbet segit.
Külföldről behozott motor előéletét/ felszereltségét/ szervizeket hol lehetséges kideríteni?
Carvertical, AutoDNA, stb oldalakról elég vegyeset hallani.
Alvásszámmal elhajtott a márkakereskedés, adatvédelmi okokra hivatkozva...
Akkor nagyjából jól gondoltam, semmi probléma nincs az eladó leírásával.
Vehető, lábon hozható a gép.
2/ A kijelentett papierokat lepecsetelve kapod kezhez .
3/ 2 nyelvü adasvetelit irj, hogy a magyaroknal ne kelljen fordito irodaba menned
4/ Ha labon akarsz valamit magyarba levinni kerj rendszamot--( Überstellungskennzeichen )--ami asszem 15 napig ?? ervenyes, Biztositas is lesz rajta termeszetesen , tehat magyarban is hasznalhatod, amig nem kapsz termint a magyar müszakira .
stb stbaztan eredetvizsga --lehuzas magas magyar fokon --
Gondolom az a 19% áfa minusz azt magánszemélyként mint vevő lejön belőle. 🤔
https://suchen.mobile.de/fahrz...
Gondolom ez annak a helyi megfelelője, mintha nálunk azt írná valaki, hogy csak adásvételivel/átírással eladó, üzembentartóival nem.
Google fordítós megfejtés, de ezt írják:
"Kijelentkezés eladás után
Ha elad vagy elajándékoz egy járművet, csak a nyilvántartásból törölt állapotban adja át. Ha a járművet később törlik a nyilvántartásból, de a vevő nem regisztráltatta azonnal a nevére, problémák merülhetnek fel."
Úgy értelmezem, hogy így valóban semmi jelentősége, megveszed, elintézed az export papírokat és usgyi.
Találtam egy jó vételt Németországban, az adatok szerint 2024. májusig van rajta műszaki vizsga. Az eladó a leírás szerint "Fahrzeug ist zugelassen. Wird aber nur abgemeldet übergeben.", vagyis "A járművet bejegyezték. Azonban csak a nyilvántartásból törölve adják át." Ez azt jelenti, hogy ideiglenesen ki van vonva a forgalomból?
Vagyis a megvásárlás és a behozatal esetén ez nem jelent tulajdonképpen semmit sem, mivel a forgalomból mindenképpen ki kell vonatni. De mivel érvényes műszakival rendelkezik ugyanúgy megkaphatja az export rendszámot (kb. 200,-EUR).
Jól gondolom, vagy elkalibráltam magam?