nyomásra írnak a gyártók, ami üzemmeleg állapotban kb 0,2 - 0,3 barral növekszik
. Nézzük a szélsőségeket: túl alacsony nyomásnál a "lapos" gumi ugyan könnyebben melegszik és szó szerint tapad (nagyobb súrlódás), de nem éri el az üzemmeleg állapotban szükséges üzemi nyomást, nehézkes kormányzás és kanyarodási hajlam jelentkezik. Túlfújt guminál pedig tapadási problémák lépnek fel, "elpattog" a kerék, a túlmelegedés miatt pedig csökken(het) a tapadás, könnyebben megcsúszik a gumi. Sajnos ebbe az ördögi körbe bezavar a levegő-, és aszfalthőmérséklet, aszfaltminőség (durva, fehér, stb) a gumi gyártmány/tipus/keverék, a motor és pilóta együttes tömege, vezetési stílus, pálya-, vagy utcai használat, stb. Én alapvetően hidegen 1,9 -2,1 közötti nyomást javaslok!
Ha utassal közlekedsz, akkor pedig hátul kissé (~0,1 - 0,2) növeld a nyomást!
Mikor elhoztam a gépet a szalonból otthon megnéztem 2,4 és 2,7 volt a nyomás. De ha túl kemény akkor nem fekszik bele az út felületén lévő mikrobarázdák közé, ergo nem tapad tökéletesen.
Nem értek hozzá, de így biztonságosabbnak, precízebbnek érzem.
.Ezek állatok.És csak ebben van,mert sem túra,sem M1-esben nincs.Pályagumiban csak 17-esek,meg 16.5-ösök vannak.Valószínűleg feladom a további kutatást,mert felesleges.Ha a Metzeler nem gyárt 16-os pályagumit,akkor szerintem senki...
Tehát használt sem lesz.Gondoltam,hogy tudok okoskodni és olcsón megúszhatom a cserét és csak mintát kell vágni,de nem fog menni...Köszi srácok a segítséget!
Azért köszi...
Hát szerintem nem kell nagyon foglalkozni 2-3 tizeddel.Fújd annyira,ami nem tér el nagyon a gyári ajánlástól,és a legkényelmesebb neked,szóval amikor a legjobban érzed mi történik a kerekek alatt.Már csak azért is,mert ha nyáron kihozod a hűvös garázsból,mész vele és eléri az üzemi hőmérsékletet,máris megnő a gumikban a nyomás,esetleg többre,mint a gyári érték...akkor engedj le belőle?