Igazából érthető, de egyfajta megerősítés ránézésre.
"A ZR azt jelenti, hogy a gumiabroncs alkalmas 240km/h feletti sebességre. A ZR jelölés magába foglalja a V(240km/h>), W(270km/h>) és Y(300km/h>) sebességindexeket.
1990 előtt a gyártók a ZR jelölést használták a nagy teljesítményű gumiabroncsok megkülönböztetésére, mert a W és Y indexek még nem léteztek… A ZR jelölés elavult, mégis gyakran találkozunk vele a gyártók katalógusaiban és a gumikereskedőknél.
Egy R szerkezetű és V vagy W vagy Y sebességindexű gumiabroncs meghatározásánál fogva ZR gumi. A « ZR » jelölést nem tüntetik fel feltétlenül az abroncs oldalán. Az egyetlen mutató, amelyre mindenképp figyelnie kell, az a sebességindex (V, W vagy Y)."
Épp azt mondom, hogy nincs technológiai meg semmilyen különbség. Lehet én nem magyarázok érthetően, megpróbálom másképp: ez olyan, mintha azt mondtad volna, te csak olyan tölgyasztalt vagy hajlandó venni, ami fából készül. Na de ami tölgyből készül, az egyben fából is készül. Merthogy a tölgy az fa. És ha nem írják oda, akkor is fa. A tölgyből és a tölgyfából készült asztal nem külön gyártástechnológia, nem más anyag, nincsenek más jellemzői, csak egyik kereskedő szereti kiírni, a másik nem, de nincs jelentősége, mert pont ugyanarról beszélünk mindkét esetben.
Helyettesítsd be W-vel meg ZR-rel, és megkapod a motorgumikat. Nincs jelentősége, hogy az egyik helyen kiírják, hogy ZR, a másiknál meg nem, mert ami W, az mindig egyúttal ZR is.
Azért is kérdeztem, milyen motorra kell a gumi, mert van egy pár trükkös méret, pl. a 110/70R17, amiből gyártanak mindenfélét, néha egyazon gyár egyazon modelljéből is van W-s (ami ZR kategória), meg H-s (ami nem ZR) - a Pirelli Diablo Rosso III pont ilyen. De a GSR méreteiben barátunk akarva se tudna mellé lőni, se a Rosso III-ból, se az S22-ből nincs más, csak W indexű. Ami magában foglalja, hogy ZR is egyben.
Szóval ha ott ilyet lát, hogy pl. az R17.hu így adja meg a méretet:
180/55R17 BRIDGESTONE S22 REAR 73W TL, https://www.r17.hu/termek/3792...
a KékHold meg így:
BRIDGESTONE S22 Rear 180/55 ZR17 (73W) TL, https://www.kekhold.hu/bridges...
akkor nyugodt lehet, hogy ez nem két különféle gumi, nem más a gyártástechnológia, nem tér el semmi, ez halál pontosan ugyanaz a gumi. Még valószínű ugyanabból az európai raktárból is hozzák. Csak arról van szó, amit mondtam, az egyik kereskedő szereti kihangsúlyozni, hogy ZR, a másik meg nem tartja fontosnak, mert nincs is jelentősége. Ugyanúgy 270 km/h-ig van hitelesítve, ugyanaz a kettő.
a hobbimotorosoknál igen, ott nem a gumi a leggyengébb láncszem
nekem úgy csúszott a mitas a metzeler után hogy 3 menetben vettem be a kanyart a hegyen aztán a padkán fejeztem be az ívet mert úgy csúszott a segge mintha szappanozták voln az utat
aztán még olcsóbb se nagyon volt csak kellett másnapra egy újszerű gumi és ez volt a helyi boltban elérhető
Akkot a ZRnek egyébként sincs jelentősége.
Mondjuk hogy mennyire gyártják egyformára nem tom, mindenesetre én tartom magam az előirt ZRhez. Nekem már vált fel 50százalékos R17es gumin futófelület menet közben, kétszáz felett biztos hogy nem lett volna nagy élmény.
Lehet valóban marketing fogás, de azért én csak maradok a bevált és ajánlott technológiánál.
Igen, a GSR-re lesz, ha egyszer eljutok odáig. Ahogy így kérdezgettem utána, végül valószínűleg az S22 lesz a befutó, bár ahogy elnézem ezeket a hóeséses napokat nem nagyon kell kapkodnom... 😬
Kivéve ha szarul tapad mert hideg az aszfalt vagy mert vizes agyonig. Mindenki ezt hajtogatja, a gumi sokkla többet bír, mint gondojuk. Ez valamennyire igy is van, de vannak helyzetek amikor az a kicsi is számit, amit az a gumio épp akkor nem tud. És ne próbálj meggyőzni, mert mindkettőt tapasztaltam. Nem versenypályáról beszélünk. És még mindig nem ugyanarról a motorrról. Sem sulyban, sem nyomatékban.
Nagyjából kitapasztalt, megbízható gumik vannak már mindkét motoron használva, tuti nem fogom húszezer forintért leszopatni magam. Egymással is beszélgetünk, akik jó sokat mennek egy évben, azokból is sokat lehet meriteni.
Vicces, nálam pont fordítva, a Bridgestone az egyik legjobb gumigyártó a világon. A MotoGP is addig élte aranykorát, amíg a Bridgestone volt a beszállítója. Jött a Michelin, megfeküdt az egész mezőny. :D Azzal a sebességgel, amivel Bridgestone gumikon maximális biztonságban mentek addig.
De komolyan, az S széria, S20, S20 EVO, S21, S22 egy nagyon jól eltalált széria, mindenki imádja, aki csak próbálta, sportos használatban is megállja a helyét, nem is kopik el villámgyorsan (bár nem ez az erőssége), vizes tapadásban meg kiemelkedik a kategóriájában. Ha S22 és Rosso 3 közt kell választani, tuti az S22-t választanám.
A Pirelli Rosso 2/Rosso 3 szériával konkrét rossz tapasztalatom van, életem legrosszabb gumija. Nem tapadt sehogy, minden körülmény közt vacak volt, furán deformálódott a kopás során, a végén meg úgy elkopott, hogy amikor az addig kopás során kiszámoltam, hogy kb. 5000 km lehet még benne a kopásjelzőig, akkor pár nap (pár száz km) után már csillogott a közepe, mert úgy elkopott hirtelen, hogy kilátszottak a fémszálak is. Alig vártam, hogy ledobjam végre, életem legnagyobb csalódása gumik terén.
Amúgy nekem nincs ilyen gyártó-fétisem, a Pirellinek is vannak jó gumijai, pályázáshoz, extrém sportos motorozáshoz a Diablo Supercorsa pl. baromi jó, azt nem dobnám le a motoromról. De jellemzően az ilyen köztes gumikat nem szokták eltalálni, amik a túránál sportosabbak, a sportnál túrásabbak akarnak lenni. A Diablo Rosso is ilyen mellényúlás, nem tudnám ajánlani még az ellenségemnek se.
R17 és ZR17 között, röviden, semmi különbség nincs.
Ezt a ZR-t egy marketing fogásnak érzem, ma már nem sok értelme van kiírni. Kb. annyi a sztori, hogy régen 200 km/h körül volt a maximum, ameddig minősítettek egy gumit. Ami efeletti volt, az az egybetűs speed rating helyett megkapta ezt a ZR jelzést, ami annyit jelentett, hogy 200 fölött, sőt akár a 250-300as tartományban is megbízhatóan működött, nem szakadt szét, ha az 1000 LE-re felhúzott Nissan GT-R-eddel drifteltél a versenypályán; miközben egyébként közúti abroncs volt. Aztán ahogy tovább fejlődtek a gumik (meg persze az autók), tovább bővítették az egybetűs speed rating-eket is, és most már van V, W, Y meg (Y) is, amikkel lefedik a korábban ZR-rel jelzett tartományt, sőt meg is haladják azt. Úgyhogy ma már, amikor oda van írva a gumira, hogy W kategóriájú, akkor teljesen fölösleges még a ZR17-et is kiírni; ez csak azért maradt meg, mert korábban a ZR volt a gumik közt a menőség csúcsa, és mondom, ez marketing fogás, hogy jól lássa a vevő, milyen menő az adott gumi. De egy R17 W meg egy ZR17 W indexű gumi halál pontosan ugyanazt tudja, nem jobb egyik sem a másiknál semmiben.
Motoroknál egyébként ez úgy alakul, hogy ha megnézed a közúti gumik piacát, az esetek 99%-ában 3 féle gumit látsz (speed rating terén): a nagy részük vagy H, vagy W rating, nagyon kevés meg V. (Y-t sose láttam még motorgumin.) A H számít a "kis teljesítményűnek", ezeket ajánlják kb. a 125-250-es kategóriákhoz, 400-500-as kéthengeresekhez, tipikus A1-A2 jogsival vezethető motorokhoz. Minden más szinte a W kategóriás gumi, ami a "nagy teljesítményű". És akkor van még pár V, ezek jellemzően olyan gumik, amik hivatalosan enduró gumik (elvileg terepre is alkalmasak), de gyakorlatban a nagy teljesítményű (jellemzően 1000+ ccm) túraendurókon használják őket közúton nagyrészt, úgyhogy ezek is bírják a nagy sebességű aszfalton haladást (pl. autópályázást). A cruiser gumik is jellemzően H-sak vagy V-sek, ezek hiába nagy köbcentis, nehéz motorok, nem jellemző rájuk a nagy sebességű, sportos használat.
Milyen motorra kell egyébként? Ha a profilodban lévő GSR600-ról van szó, akkor arra szerintem az összes kapható gumi W-s lesz, ha csak nem endurógumit akarsz rárakni. :) És a W-seknél, ahogy írtam, tökéletesen mindegy, hogy mellette R17 vagy ZR17-et írnak, pont ugyanakkora sebességre van hitelesítve mindkettő.
A zr mindenhova jó, 240 feletti sebességhez való, azokra a motorokra amik tudják is ezt. Nekem mindkettőre az való, de ha nem száguldozol sose akkor mimdere jo az r is
Sziasztok, tanácsot kérnék gumihülyeként.
Volt már a vason pár bridgestone bt, valami random michelin, utoljára metzeler m3 ami ég és föld volt az előzőekhez képest, pedig már akkor is öreg volt mikor rákerült. Most szeretnék valami értelmeset (és újat :D ), amivel ótvar aszfalton meg hidegebben sem kakálom le a bokám. Futásteljesíítmény nem nagyon számít, mert magamat és a szabadidőmet ismerve előbb öregszik el, mint elkopjon.
Jelenleg 2 versenyző van, a diablo rosso 3 és a bridgestone s22, ezekkel mi a tapasztalat? Valamelyik jobb választás?
Amúgy R17 és ZR17 között mi a különbség?
Köszi
Sziasztok!
Keresek motorgumival foglalkozó céget, ahol S22-es gumit lehet vásárolni.
110/70 17 és
140/70 17-es párt keresek. (Dot2024)
Sajnos a nagykernél sincs MO-n. Esetleg valaki tud infót róla, hogy hol szerezhetnék?
"A ZR azt jelenti, hogy a gumiabroncs alkalmas 240km/h feletti sebességre. A ZR jelölés magába foglalja a V(240km/h>), W(270km/h>) és Y(300km/h>) sebességindexeket.
1990 előtt a gyártók a ZR jelölést használták a nagy teljesítményű gumiabroncsok megkülönböztetésére, mert a W és Y indexek még nem léteztek… A ZR jelölés elavult, mégis gyakran találkozunk vele a gyártók katalógusaiban és a gumikereskedőknél.
Egy R szerkezetű és V vagy W vagy Y sebességindexű gumiabroncs meghatározásánál fogva ZR gumi. A « ZR » jelölést nem tüntetik fel feltétlenül az abroncs oldalán. Az egyetlen mutató, amelyre mindenképp figyelnie kell, az a sebességindex (V, W vagy Y)."