Hát olyan kell, hogy össze tudd rakni. Magyarul ha nem akarsz szívócsonkot is cserélni, akkor olyan karbit keress, aminek nem csavaros a felfogatása, hanem kerek és egyezik a régi karbi átmérőjével. Pl a Dellorto PHVA 17.5-ös az ilyen. Automata szivatós is. A PHBN ugyanez, csak kézi szívatós, ahhoz még kell egy szívatókar és bowden is.
Ilyen módon tehát ez az igen kedvező jelenség tulajdonképpen a fordulatszám növekedését, és ezzel a fesz növekedését a tekercsek belső ellenállásának növekedésével kompenzálni igyekszik.
Ha ezt is figyelembe vesszük, a terheléses, elfűtéses szabályzó tulajdonképpen csak egy túlfesz védelem. Ebben igaza van Mzolinak.
A dolgot árnyalja még (ha már precízkedünk), az akku viselkedése, ugyanis a töltőfesz növekedésével az akku egyre nagyobb áramfelvétellel reagál, ami ugye egyre növekvő terhelésként lenyomja a feszültséget.
Ezt azért tartom fontosnak hangsúlyozni, mert igen sokan működtetnek motorokat rossz aksival, vagy akku nélkül. Hogy a szabályzó ezt sokszor kibírja, csak a mázlin múlik...