{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5608721] 2020. 04. 03. 19:52
K.István.
Elso tanacs, szabadulj meg a motortol! Foleg az eddig tapasztalt dolgok miatt. Nem ertenek hozza, nem igen van hozza bontott cucc...
Amugy elsore szerintem szet van barmolva a porlaszto. Sokat kap. Ezert eszi a gyertyakat, es ezert a benzin szag. Nem is fog soka menni, mert a sok benzin lemossa a hengerfalrol az olajat es szetkopik...lehet siman csak fel vannak barmolva a fuvokak, de egy ilyen bontoszokevenynel barmi elofordulhat...
Ezt a 400-as kategoriat 10-12 eve szoporollerkent azonositjuk....szabadulj tole!!! Igazi Dèva vára... Ezen szerelni megtanulhatsz, de motorozni ritkan fogsz vele. Olyan karanten motor!

( Ha a bandit forum kesesojebe beutod a " 400 szoporoller" szavakat tobb oldalon ketesztul olvashatod ...)
[#5608710] 2020. 04. 03. 19:23
piciz
Igen
[#5608693] 2020. 04. 03. 19:00
szabmester1
Sziasztok!
Adott egy Gilera Rx arizona 125, blokkja szetvan bontva, főtengely, főtengely csapágy kell bele, a karburátor is cserélni kell, lehet jobban járnék egy bontott blokkal, a kérdésem, hogy csak típus azonos blokk megy bele a vázba?
Köszi
[#5608691] 2020. 04. 03. 19:00
NagyTimo70
Sziasztok
Első szerelésem,látszik is
Csatoltam egy képet,ide kell ráfogatni az olajcsövet?
Köszi
[#5608690] 2020. 04. 03. 19:00
tepertospogacsa
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni.

Adott egy 1998-as Suzuki GSF400VS Bandit (GK7AA) és azt csinálja, hogy eszi a gyertyákat..
1) Beleteszek 4 vadiúj gyertyát, megyek vele 18 km-t, lerakom estére, másnap nem indul be.. kicserélem vagy megpucolom a gyertyákat, akkor megint jó.
2) Összesen mentem vele 77 km-t mióta nálam van. és hol nem indul, hol nem jár egy henger (jellemzően a 3-mas), hol mind jár, hol csak 2 henger jár (1-4 vagy 2-3)... mindig változó felállásban.
3) A gyertyakép kormos fekete, nedves. Ordenáré benzinszag van a motor körül indítózás közben, a kipufogó is gyakran durrog, de nincs benzinfolyás sehol.

Magyar motor 2003 óta, összesen van benne nem egész 30.000 km, hozzám idén januárban került, azóta csak szívok vele. Vittem szerelőhöz, ő kicserélte az összes karburátor tömítést, és annyit mondott, hogyha eszi a gyertyákat akkor CDI-t vagyis központi gyújtásegységet kell cserélni ami kb a motor árában van már ha lehet kapni.

Ezóta rengeteget bújtam a netet, végül sikerült szervizkönyvet találnom alkatrész katalógust (part number) és most egy 32900-33D20 / BB7283 cikkszámú CDI van benne, ami 12K rpm-nél lekorlátoz, pedig a motor 16 ezerig van skálázva. A neten lévő katalógus szerint mondjuk a 32900-33D30 / BB7703 cikkszámú kéne bele.

Kérdéseim:
- Honnan tudok ilyet szerezni, ahol nem 264 ezerbe kerül?
- Létezik, hogy tényleg ez a baja és ezért szarakodik?
- Ismer valaki valakit aki bontott ilyen mocikat és van hozzá alkatrésze?

Köszi mindenféle segítséget előre is!
[#5608687] 2020. 04. 03. 19:00
szabmester1
Sziasztok!
Van egy Gilera Rx arizona 125-öm. Főtengelyt, karburátor kellene cserélni, de nem igazán találok alkatrészt és azon gondolkodtam, lehet olcsóbb lenne egy bontott blokk.
A gond az, hogy nem tudom milyen. Csak a gyári típus azonos megy bele? Vagy össze lehet hozni más blokkal is?
[#5608397] 2020. 04. 02. 17:03
MotorosT5
Köszönöm mindenkinek a válaszokat, segítséget.
[#5608067] 2020. 04. 01. 12:35
K.István.
A porlasztos motorjaimhoz Louis-ból vettem a javító készleteket:

Ebböl a porlasztó javitó készletböl kell 4 db (80€):
https://www.louis.de/artikel/v...

A benzincsaphoz kell ez (32€)
https://www.louis.de/artikel/b...
list=f935408f9edca9fb22550b1e3c284b34&filter_bike_id=0711&filter_article_number=10007963

Kb egy alap karbantartás így néz ki nagy vonalakban:
https://www.sportmotor.hu/albu...

Nem ismerem a te porlasztód modeljét, de esetenként a legnagyobb baj, hogy a tüszelep fészke nem cserélhetö, és hiba a tüszelep csere, nem fog tudni rendesen zárni így sem. Az én motorjaimban mikuni porlasztók vannak, és cserélhetö fészek. Persze lehet találni technológiát a fészek megmunkálására, de így láttatlanban nem tudok rá mondani semmi konkrétat. De egy ilyen beavatkozáshoz kalkulálni kell egy jó forgácsoló szerszámmal, és egy pontos géppel...
A tisztitásra ott vannak a tippek a albumban, de sok jó video van fent neten:
https://www.youtube.com/result...

Ahogy említettem, a tisztitás (mechanikus, ultrahangos), felújítás után, ha szükséges úszószint állítás/ ellenörzés. Tesztelés, beszerelés elött. Beszerelés után egy szinkrom a biztonság kedvéért.
ÈN simán el tudok bohóckodni 4-8 órát egy alapos porlasztó felújítással. Vannak típusok amik könnyebben rendbe tehetök és amotorból ki be szerelhetöl. Ès vannak olyan konstukciók ahol lehet új káromkodásokat tanulni...és egy "picit" tovább tart.
[#5607748] 2020. 03. 31. 17:49
bigoneoszi
Ha te csinálod, vagy ha szerelőnél?
Az a baj, h a karbisorokhoz már kevesen "értenek". Szerelők 80%-a próbálkozik csak, de jó nem lesz csak ideig óráig. Ahhoz precíz ember kell.
Pl K.Istvánnak odaadnék egy karbisort, h újítsa fel, mert tudom, h mennyire ért hozzá. De én pl nem állnék neki, mert tudom, h nem vagyok jártas a témában.
Nagyságrendileg az utángyártott szett 10-20e között lehet, a gyári biztos horror. Sztem 50be bele fog férni.
Én ezeket használtam a régebbi gépekhez:
https://litetek.co/Carb_Kit_Ka...
Vagy itt is, talán ez rendes Japán:
https://www.ebay.com/itm/91-98...
[#5607732] 2020. 03. 31. 16:44
MotorosT5
Köszi mindenkinek a prognózist. Kicsit lelombozódtam. Mennyibe kerül kb egy lelkiismeretes, alapos karburátor felújítás. Tákolást, félmegoldást nem szeretnék. Csak egy nagyságrendi összegre lennék kíváncsi. Nyilván neten keresztül senki nem tud pontos számot mondani.
Köszönöm
[#5607713] 2020. 03. 31. 14:45
K.István.
Ebben az esetben sem a benzincsap, sem a tüszelep(ek) nem zárnak.
Komolyabb beavatkozás után, mint üzemanyagcsap, porlasztó felíjtítás után ajánlott még beszerelés elött "nyómáspróbázni" a javított részeket. Vagyis fellógatva a tankot zárt csappal, tesztelni, hogy tényleg zár -e. Ugyan így a porlasztóknál, befogni kb beszerelési pozicióba mondjuk a satuba, és megtáplálni egy hosszabb bezincsövel mondjuk a fellógatott tankból.

Ha volt mostanság üzemanyagcsap vagy porlasztó felújítás, akkor azért ez a hiba (sok esetben hagy kivánnivalót a mostani felújító készletek minösége). Ha nem volt régen beavatkozás, akkor itt az ideje egy alapos felújításnak. De szintén figyelve a javítókészletre, és tesztelni beépítés elött.
[#5607698] 2020. 03. 31. 14:01
bigoneoszi
Szia,
Menet közben nem tud feltelni, de ez nagy probléma. Lehet átfolyt a hengeredbe, onnan meg az olajba.
Mindenképp ki kell deríteni mi okozza.
A TDM-nél amikor átfolyt a karbi, képes volt elgörbíteni a hajtókart a nyomás miatt...
[#5607692] 2020. 03. 31. 13:27
pityke71
Üzemi állapotban az akksi annyi áramot vesz fel.amennyire szüksége van,az egyéb fogyasztók szintén,a maradék pedig elfűtődik a szabályzón.Ez a beépített generátoros motorkerékpárokra igaz.
[#5607691] 2020. 03. 31. 13:17
tttt
Érdemes megnézni a blokkban az olajszintet, hogy nem emelkedett -e meg, vagy nincs-e nagyon benzin szaga az olajnak..Állítólag oda is lefolyhat a benzin. Jártam így én is egyszer, és nálam ki kellett cserélni a vákuum csapot. /Suzuki GS 500/ Csinálnom kellett egy "műsoron kívüli" olajcserét.
[#5607388] 2020. 03. 30. 19:32
MotorosT5
Sziasztok. Tegnap elött vettem észre egy benzin tócsát a motorom alatt. (Zephyr 750). Megtelt a légszűrőház benzinnel. és a kartegáz csőnél a blokknál folyt ki. Leszedtem a légszűrőház hátulját, rengeteg benzin volt benne. Sajnos a benzincsapon, nincs zárt állás. On-ban volt, ami ugye elvileg vákumra nyit. Megnéztem elvileg nem folyat, vagy lehet, hogy lassan engedi át a benzint és szép lassan feltelik valamelyik karburátornál a légszűrő ház? Vagy valami más, komolyabb baj lehet? Menet közben is fel tud telni?
Köszi a segítséget
[#5607383] 2020. 03. 30. 19:14
Pocses
https://www.sportmotor.hu/albu... minden évben árulják időnkén, nagyon jó majd vegyél egyet ha lesz polcokon.
[#5607376] 2020. 03. 30. 19:05
ini
azt azért tudni kell hogy a motorod se 1 amperral tölti ám az akkut
[#5607365] 2020. 03. 30. 18:28
drZXR
ki vezetések száma 4 oldalstender relé a manal szerint
[#5607355] 2020. 03. 30. 17:41
piciz
Üzemanyag pumpa relé
[#5607337] 2020. 03. 30. 17:04
pityke71
A 21w-os izzóval1,8A lesz a töltőáramod.
Ha gondolod csörögj meg,visszahívlak.202621419
[#5607325] 2020. 03. 30. 16:36
tttt
Na, most már tényleg elég lesz belőlem. De megnéztem a töltőmet a neten, és azt látom, hogy min 14 Ah-max 80 Ah akkukhoz való, és 6A-es. Az izzó bekötést úgy csináljam, ahogy mondtad?
Köszönöm.
[#5607323] 2020. 03. 30. 16:10
tttt
Egy 21 W-os izzót bekötve sorban milyen Áramerősséget kapok? Ez akadt hirtelen a kezembe? Bocs a képzetlenségemért?
[#5607319] 2020. 03. 30. 15:29
tttt
Nagyon köszönöm!
[#5607318] 2020. 03. 30. 15:26
pityke71
Hi!
Egy 5 wattos izzót sorb kötsz az akksival,fix 0,5A lesz a töltés,Egy kicsit tovább tart,de az 1A a te esetedben,már a felső érték.De ha annyit akarsz,akkor 10wattos izó kell.(vagy két 5wattosat párhuzamba kötsz és úgy kötöd sorba az akksival.
[#5607317] 2020. 03. 30. 15:10
ini
Megnezem ilyen van-e mert egy csomó hasonló omron van otthon