{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#6864] 2005. 03. 31. 16:58
gigazo
Egyet értek csülökkel, bár ha esőben motorozol / valahol általában elkap /
Akkor tuti, hogy 100-km után nincs rajta semmi ez tapasztalat
Nekem is a CASTROL vált be leginkább.
[#6861] 2005. 03. 31. 16:27
csulok
Bocs a 11.000km nem az élettartamot jelenti, hanem ekkor adtam túl a pacin.
[#6860] 2005. 03. 31. 16:25
csulok
Hát az már nagy baj, ha az O vagy X gyűrű mellett bemegy a cucc a perselybe. A gyűrűknek ugyanis az a feladata, hogy a perselyben lévő dzsúzt ne engedje ki onnan! A BRIGECIOL tutira nem károsítja a gumikat és a műanyagokat (legalábbis ezt írja a gyártó). A láncfújás nem utolsó sorban az O és az X gyűrűk karbantartását is szolgálja, hogy azok ne öregedjenek el. Másodsorban a lánc hűtését hivatott szolgálni, mivel a perselyben lévő kenőanyag (gríz-szerű állag) ha nagyon felmelegszik (fémesen csillogó görgöknél ez gyorsan megy) akkor megfolyósodik és sokkal könnyebben elszivárog a gyűrűk mentén. Ezután a láncnak már hasonló csörgös hangja van, mint amikor benyával kimossák és korcog a por a láncszemek közt.

Én CASTROL-t használok (gumitakony), itt az oldalon is ezt reklámozza sasfater nyereményként. Már kipróbáltam néhányat, szerintem ez tart legtovább.

Az én láncom 11.000km-t ment el (Hayabusa) és nem kellett utánfeszíteni! Hogy mennyire keménykedtem a motorral... hát ez viszonylagos, de 6.000 alatt megette a gyári hátsót. 600km-enként fújtam, mert ugyan 4-500-at javasolnak, de akkor még bőven volt mindig a láncon.
[#6841] 2005. 03. 31. 12:41
Leslie
1. Egyesek szerint a Brigéciol túl durva oldóképességgel rendelkezik, így egy O/X vagy egyéb gyűrűs lánc belsejébe kerül, akkor annak megrövidíti az élettartamát. Petróleumot, ill. "Niral"-t ajánlottak helyette.
2. Van, aki arra esküszik, hogy nem pucolja a láncot, hanem csak keni és a sebesség hatására úgyis lejön a mocsok róla (tapasztalata szerint hosszabb életű a lánc, mint amikor pucolta). Ha ez is igaz, akkor az összes, a kenőanyag oldása útján tisztító anyag káros.
3. Nem akarok vitázni, hiszen biztos, hogy a finom por jó csiszolóanyag, de ha mindezt szétválasztja a kenőfilm, akkor a súrlódás-kopás nagyon lecsökken(het).
4. A száraz jellegű kenőspray (vagy nem spray) márkája, megnevezése engem is érdekelne.
[#6839] 2005. 03. 31. 12:24
scann
Ajánljatok vmi jó spray-t (márkára vaok kíváncsi)

Ha lehet teflonost (állíólag az a jó )
[#6837] 2005. 03. 31. 11:56
csulok
A láncot meg a legjobb BRIGECIOL-al tisztítani. Benzinkúton kapható olcsóé. A benzines tisztítás ERŐSEN NEM AJÁNLOTT!
[#6836] 2005. 03. 31. 11:40
sas
megprobalok kimenni, de nem tuti
[#6835] 2005. 03. 31. 11:09
RRBLADE
Simán fújhatod más-más márkával, azért nem kell előtte letisztítani a láncot. Viszont én egy szezon alatt 2-szer 3-szor is megszoktam tisztítani a láncot és a lánckereket. Azért, mert a lánc-spraybe ragadt por egy tökéletes csiszoló anyagot képez, még ha szemmel nem is látod. Érdemes többször tisztítani egy szezon alatt, nem is a lánc miatt mert az úgyis kinyúlik egy idő után, hanem azért mert így a lánckerék lesz sokkal hosszabb életű.
[#6812] 2005. 03. 30. 21:13
kissarkanyka
Sas, basszus lényegre törően nyomod, de tökély ékes szavad.
Kint leszel 2-án a hringen?
[#6810] 2005. 03. 30. 20:52
Peet
Halihó!

Nekem az a véleményem, hogy fölösleges mindíg tisztogatni a láncot fújás előtt. Max. évente 1x ősszel amikor leállsz. Semmi baja nem lesz ha nem tisztogatod, persze csak akkor ha nem földúton motorozol állandóan, és rárakódik a sok kosz.
És (szerintem) az sem probléma hogy más fajtával fújod, lényeg hogy fújva legyen valamivel, mert különben hamar kopik.
[#6800] 2005. 03. 30. 19:46
scann
Ez az előző kérdés engem is érdekel!

pl ha mondjuk más márkájú spray-vel fújom mint ami előtte volt rajta (legyen mondjuk mindkettő teflonos) az probléma-e vagy tök mindegy? A lényeg csak, hogy fújva legyen?
[#6799] 2005. 03. 30. 19:38
yam
Sziasztok

Azt szeretném töletek kérdezni (én is kezdő motoros vagyok) mielött befujjátok a láncot használtok valami lánc tisztítot?
Egyik ismerösöm azt tanácsolta, hogy Berner tárcsa tisztitósprével pucoljam meg a láncot és utánna fujjam meg lánc sprével. Szerintetek ez jó megoldás?

elöre is köszi a segítséget YAM
[#6792] 2005. 03. 30. 17:52
sas
láncsrpay használta kötelző 3-400 kilóméterenként, ha nem akarod, hogy idő előtt tönkremenjen a 20-30 ezer forintos láncod
egyébként abból látszik, hogy fújni kell, hogy ki vannak fényesedve a láncszemek közti görgők (mondjuk akkor már nincs rajta cucc, ugyhogy inkább előbb fujkáljátok)
ja, érdemes vmi papírt a vagy vmit odatenni mikor fújod, mert a turha rámegy a gumira, meg az idomra, és azt elég szopás leszedni
a tuti módszer lánfújásra 2 embert igényel: az egyik embör az oldasztenderen álló motort maga felé húzza, úgy, hogy a hátsó kerék a levegőbe emelkedjen, a másik meg fújja a láncot, és tekeri a kereket, így nem kell tologatni a mocit - motoremelő bakkal természetesen mindez pofon egyszerű
egyébként van fasza száraz láncspray is, az nem bassza össze a mocit
[#6791] 2005. 03. 30. 17:21
gigazo
Akkor kell fújni a láncra amikor a görgők már szárazak / fehér /.
Én Castrol-t használok nekem bevált, ha teflonos az jó márkától függetlenül.
Egyébként a lényeg, hogy ne verje le magáról a lánc.
A célja pedig a minél könnyeb gördülés és kopás elleni védelem.


[#6604] 2005. 03. 27. 12:57
Engineer
Fuuu ha jön valami hozzáértő akkor én is kérdeznék.

Mért kelll fujni a láncot mi annak a célja és menyni idöközönként kell?
[#6597] 2005. 03. 27. 12:31
scann
Hi All,

Olyan kérdésem van kezdő motorosként, hogy milyen lánc spray-t használjak a mocimon??

A srác akitől vettem a Shell-nek vmi teflonos fajtáját használta, ez jó nem?

Az igazság, hogy 2 napja mentem vele először (Yamaha FZS600) beletettem 150 km-et, de most má kéne vmit vennem, mert lassan fújni kéne.

Szal tanácsok?