nekem 2 féle láncolajozóm volt, az egyik egy elektromos benzinszelep meg egy zsiguli kuplungtartályból állt)kb 6 ezer költség)
a fénykürtre volt rákötve a benzinszelep vezetéke aztán ha eszembe jutott húztam egy kicsit és jött némi olaj, endúrón volt így ha olyan helyen jártunk ami megkívánta tovább húztam, ezt kiegészítve egy szűkítéssel még jobb lett volna
a másik az olcsóbb de rafináltabb volt
egy 500 forintos stihl kézi pumpa volt a lelke, ugyanúgy zsiguli kuplung tartályból szívta(kb 1000ft beruházás)
annyi volt a trükk hogy volt egy puffer tartály amibe nyomta az olajat majd onnan 6mm műanyag légcsövön csepegett le
a puffer tartály alján volt egy szűkítés ami nem engedte hogy egyből kifolyjon az összes olaj hanem szép lassan szivárgott
de
ha 2x vagy többször nyomtam a pumpát akkor megtelt a puffer és a nyomás miatt kinyomta az olajat egyből(1 nyomásnyi mindig benne maradt) és ekkor sokkal intenzívebben olajozta a láncot, pl sárosabb földutas tekergés közben-előtte-utána célszerű volt
viszonylag híg olajat használtam , de még így sem volt olajos a gumi, de a lánc sosem volt száraz
ha aszfalton mentünk 3-4 falu után vagy ahogy eszembe jutott megnyomtam a pumpát s mivel lakott területen lassabban megy az ember nem vitte a szél össze-vissza az olajat( endúró lévén kb 3 centire volt a lánctól a cső)
ez volt a legtutibb lánckenőm
egyszer láttam olyan olajzót aminek a tartálya a kormányon volt és a tetejét kellett tekergetni úgy adagolta az olajat, az ihlette a pumpás megoldásom