{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5348831] 2017. 04. 26. 17:05
ini
Te teli vagy mint a szúnyog, neked könnyű
De aki csóresz 2ezerből megcsinálja faszára
Utána jöhet a teszt hogy a 0.3 vagy a 0.4 bar a jobb
[#5348828] 2017. 04. 26. 16:50
Zoli32.01
Én meg vennék másik motort,vagy leszarnám.
[#5348827] 2017. 04. 26. 16:45
ini
Betennétek egy autó szelepet és máris állítható lenne, igaz valami nagyon finom pumpa kellene hozzá
[#5348826] 2017. 04. 26. 16:42
Zoli32.01
Ismerem a japánok egyen teleszkópját.Hidd el,semmiben nem tér el szignifikánsan a 2005-ös SV650-től.Csak a tetején lévő sapkában van egy csavar,tömítéssel ami lenyomja a rugót ha megtekered és ezzel feszít egy kicsit rajta.
Annyira egyen hogy a régi sv650 sapkáját le udod cserélni erre.
[#5348825] 2017. 04. 26. 16:32
fisi
A régi Z 750 nek full egyszerű telója van. Smmit nem tudsz álíltani rajta.
[#5348823] 2017. 04. 26. 16:18
F.Levi
Miért évekről beszélünk? Mi van ha valaki egy év alatt megy vele 20ezret és mi van ha valaki csak 2000-et?
Az utcaiban kétévente szoktam ~20ezer, a krosszban volt hogy évente kétszer, de ott a szimering miatt.

Az utcaiból is mindig koszos büdös cucc jön le. Nincs saját szűrője, a saját mocskában kopik el. Inkább lecserelém gyakrabban, azon a 10ezren nem múlik semmi.
[#5348821] 2017. 04. 26. 16:03
Zoli32.01
Az SV-is előfeszítésen állítható,kb z750,na abban is fekete kicsit fáradtolajra hasonlító trutymo volt.És mivel 29e-nél adtam el nem volt so benne,max 20e.
[#5348820] 2017. 04. 26. 16:00
smice
Tudtam! Csak kitör belőled a láncolajzós vadállat!
[#5348814] 2017. 04. 26. 15:47
fisi
Ha nem jössz Skypera átharapom a torkodat! :D
[#5348813] 2017. 04. 26. 15:47
fisi
Akkor az a gond amit mondtunk Smiceval.
[#5348811] 2017. 04. 26. 15:46
fisi
Na jó de cseszed ezt nem mondtad utána kezdett derengeni csak hog vmi endurod van.. No, már megint me jó volt a hasonlat..
[#5348810] 2017. 04. 26. 15:46
smice
Ááá, a vízszerűt az átláthatóságra értettem... Nem voltak benne szemmel látható lebegő részecskék, nem volt homályos, opálos, nagymértékben elszíneződött... Kötekedéskirály. Egyébként tulajdonságaiban az új olaj nálam is pont megegyezett a villaolajjal. Fehéret viszont biztos nem írtam...
[#5348809] 2017. 04. 26. 15:44
Zoli32.01
Igen.
[#5348808] 2017. 04. 26. 15:41
ini
Egy sportgép 3 centi rugó úttal nem is nagyon eszi meg az olajat
Egy kényesebb endúrón már 5-6 óra után érzi a jól képzett sofőr hogy nem olyan mint kellene. Persze a fakezű nép akár 20 órákat is elmegy vele
Pl nekem az lc4 kicsit utcai kicsit endúró 2évente kell cserélni
Múlt évben volt csere olyan jó lett hogy szinte végig álló farokkal motoroztam, ment azóta vagy 3 ezret és már érzem hogy nem olyan mint volt, nem szar de nem álom fasza csak jó....
[#5348807] 2017. 04. 26. 15:35
fisi
Annak állítható a telója?
[#5348806] 2017. 04. 26. 15:22
Zoli32.01
A CBR-ből egy büdős viszonylag sűrű fekete trutyi jött le.
Amúgy a repsol lé ami belement sem volt fehér és vízszerű,hanem olyan olajszerű.
[#5348805] 2017. 04. 26. 15:16
fisi
Igen valószínű ott a mgeoldás amit írtál. Nekem az Er5 Z 750 S telója egy eke faék egyszerű teló, viszont nyilván az állítható telók hamarabb megeszik az olajat. Ettől még abban sem cserélnék évente (mi van??) teló olajat..
Zárt tér stb ki kell annak is legalább 2-3 évet bírni, arról nem is beszélve hoyg a teló pont nem szereti ha egyfolytában szét meg össze csavarozzák. Bolygassa a faxom- az..
[#5348804] 2017. 04. 26. 15:13
fisi
Ja bogyó csak hülyül neki nem ezért lesz átharapva a torka hanem azért mert itt lakunk egymás seggében de hát alig lehet találkozni vele
[#5348802] 2017. 04. 26. 15:11
fisi
Anno sokáig nyüstöltem magam hogy rakjak e fel láncolajzót, és néha beszéltem Csabuval róla, lobbyzott mellette de soha nem akarta rám erőltetni. ZAtán végül is PD oilert vettem, de az is láncolajzó :)
[#5348742] 2017. 04. 26. 11:43
smice
Na ez viszont érdekes téma, ha függetlenítjük a láncolajzótól.

Szerintem is a teló bonyolultságának erősen köze van hozzá. Én is szeretem karban tartani a motorjaim, az egyiknél pl. a telóolajcserére nagyon készültem, hogy na, figyelem, mikor romlik a teljesítmény, aztán cserélem (megjegyzem a szervízkönyvben nincs előírt csereperiódus), mert tényleg sok helyen riogatnak, hogy sűrű kocsonya lesz meg akármi.

Hát figyelem, figyelem, nem nagyon érzek változást. És nem csak a hozzászokás miatt, mert volt alkalmam összevetni több hasonló, de különböző korú motorral is, közte egy szinte 0 km-es szalontesztmotorral is valamikor talán 4 éves kora környékén, semmi eltérést nem tapasztaltam. Aztán már nem tudom pontosan mikor, talán 4 vagy 5 évesen azt mondtam, hogy most már muszáj megnyugtatni a lelkiismeretemet, cseréljük le a következő szervíznél.

Ugyanazt tudom elmondani, mint Fisi. Olyan tiszta, vízszerű olaj jött le, hogy szemre nem nagyon tudtam volna megkülönböztetni az újtól. Nincs kiválás, koszolódás, lerakódás, kocsonyásodás, feketedés, semmi. Belerakták az új olajat, miután beállt az olajszint, halál ugyanaz az érzés, mint előtte volt. Se jobb nem lett, se rosszabb, pont ugyanaz. Pedig ismerem a motorom minden rezdülését már. Egyébként a szerelő is kipróbálta, szerinte sem volt érzékelhető változás.

Ez egy Ninja 250R volt, legalapabb, rendkívül szimpla, állíthatatlan futóművel. Úgyhogy én is úgy gondolom, nagyon nem mindegy, hogy az olajnak mennyi és milyen kis résen kell átpréselődnie egy-egy le-/felmozgáskor, mennyi akadály van az áramlás útjában, egy komolyabb belső szerkezetű teló szerintem sokkal nagyobb mértékben nyírja az olajat. A másik az sem mindegy, hogy ki mennyit megy egy évben, ahogy az olaj minősége is szerepet játszik gondolom. Az is meghatározó lehet, ki milyen minőségű úton teszi meg a km-eket, ez is szerintem döntően befolyásolja a teló (és benne az olaj) terhelését és élettartamát. Az egyéni vezetési stílust (pl. ki mennyire durván fékez, mekkorát bólint a motor minden lassításnál), használat módját (pl. utassal vagy anélkül) már ne is említsük.

Úgyhogy simán elhiszem, hogy valakinél egy év alatt is fekete kocsonya lesz. De másnál (pl. nálam is) meg sokkal többet kibír.
Vagy valaki titokban cserélgette az olajat a telómban az évek alatt, nem tudom... :D
[#5348725] 2017. 04. 26. 10:49
smice
Na ez a követendő hozzáállás számomra is.

Szórványosan követtem a vitát, de már nem volt kedvem beleszólni megint... A csúcs valahol az volt számomra, amikor Bogyo112 leírta, hogy Fisi átharapja a torkát a másként gondolkodóknak, közben meg Fisi vagy 10x leírta (a többi olajzóssal együtt :D) hogy neki teljesen mindegy, ki mit csinál a láncával, ne izélgessük ezért egymást...

Szóval már rég elkönyveltem, hogy ezek az emberek nem beszélgetni akarnak, ez nyilván csakis valami megkésett április 1-ei tréfa akarna lenni...
[#5348716] 2017. 04. 26. 10:17
csabu987
Olyan hülyeséget írsz, hogy az már hátborzongató. Nem hasonlítottam magam a világ nagyjaihoz. Pusztán szemléltetni kívántam azt, hogy a másképp gondolkodók milyen utat jártak be. Sorozatban jönnek itt a félremagyarázások, hogy úgy ferdüljön a dolog ahogy nektek jobban tetszik. Másik hozzászóló előttem pl aki nem értette meg azt amit írtam, hogy olajozó után 25e km-ig nem kellett feszíteni. Komoly szövegértési problémákkal küszködtök úgy látom. Részemről nincs fanatizmus. Egy nyilvánvalóan jó dolgot propagálok pusztán. Sokszor előkerül? Unalmas? Lehet. Mindig vannak új belépő fórumtagok ahol esélyes hogy felvetődik a téma. A faszom se foglalkozik azzal hogy kit nem érdekel. Azzal foglalkozom, akit érdekel. Annak viszont igyekszem kimerítő magyarázatot adni. Felőlem akár bálnazsírral is kenheted, attól szép az élet hogy ilyen sokfélék vagyunk. Egyébiránt tök unalmas volna az élet ha egyformák volnánk. Kitettem a fotókhoz a kiépítés leírását, plusz egy videót hogy hány mp egy száraz ronggyal letörölni. Mert igen sokan érdeklődnek. Sacc 130 emailt küldtem szét azoknak, akik rám írtak. teszem ezt mindenféle ellenszolgáltatás nélkül, kérésre. Hozzám bárki idejöhet, mindenkinek önzetlenül segítek. Készítettem én már olajozót nem egyet, hűtő védőrácsot nem egyet, túradoboz tartót, segítettem sok minden probléma megoldásában, ha nem tudtam segíteni kerestem hozzáértőt -mindezt úgy hogy senkitől egy fillért nem kértem és nem is fogok. nem ebből élek. nekem megvan a munkahelyem, a jövedelmem. ha valamiről biztosan tudom hogy jó, akkor felőlem egy hegy is szembejöhet velem, akkor sem fogok félreállni. Még ha nem tetszik egyeseknek, akkor sem. Engem nem az ellenzők motiválnak, hanem azok, akik megvalósították és örülnek, mert látják a különbséget. Remélem megértettél.
[#5348709] 2017. 04. 26. 9:42
F.Levi
Te vagy ellene, ő valós érveket ír, Te semmilyet. Akkor kive van a baj ? :) Ő nem akar meggyőzni arról hogy tegyél fe ilyet, azt írja le hogy jobb mint a spray. Valóban jobb? Jobb. Nincs miről beszélni.

Ami zavaró hogy évek óta havonta 2x le van írva hogy jobb és hogyan kell megcsinálni, mégis mindig jön valaki aki hülyének nézi az olajzósokat.
[#5348707] 2017. 04. 26. 9:35
RR Man
Felreertes van nem vagyok ellene egy turamotoron vagy egy akarmilyen cross, enduron. Mar sokszor mondtam hogy arra nyilvan ok.
Nekem a hozzaallassal van bajom es latva csabu meggyozo dompjinget es "te jo eg milyen peldakat hoz fel" ebbol latszik a fanatizmus es a eltokeltseg. Ha mar ilyen nagyokhoz hasonlitja magat en is felhozhatnam a tortenelmet a fanatikusok hatasaira az emberisegre..Egy fanatikus veszelyes azokra akik nem kovetik fejlehajtva a iranymutatast. Ez az ami megijeszt ezekben az emberekben..nem a lancolajzo
De reszemrol lezartam mert az ilyen féle "erős nyomassal" nem akarok sem vitatkozni sem foglalkozni.
Peace
[#5348706] 2017. 04. 26. 9:26
ini
na azért annyira nem akarok sokat az utcán menni
csak most csorog bőszen, ami jó is ha valami sarasabb rész után-előtt folyatom rá
túl szűk nem jó mert a sár biztos hogy eltömi így is néha takarítani kell a csövet pedig 5-6mm vastag
valami levehető dugóra gondoltam ami leszűkíti 1-2mm átmérőre hogy nem 3 másodpercig folyjon hanem 1 percig
ha folyamatos utcázás lesz (amit kétlek) akkor beragasztok majd egy tűt