{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
{{errorMessage}}
[#5324423] 2017. 01. 18. 9:48
Pocses
Akkor azaz igazi olajsár!
[#5324412] 2017. 01. 18. 9:36
ini
Nem az igazi
Hidegben jobb a híg nyáron meg jobb lenne a méz szerű anyag
Egyik ismerősnek valami gyári olajozó van ahhoz lehetett kapni 2 féle olajat
Személy szerint én mindig hígat használok és inkább többet mint kevesebbet, mocskos is a gép.... még a rugóstagon is folyik az olaj
Ami azért jó mert könnyebben lerázódik a sár róla
[#5324410] 2017. 01. 18. 9:35
Zéé (x11)
Az jutott eszembe: van elfekvőben egy dellorto ple robogó olajpumpám.
Hajdan a keverék olajadagolásáért volt felelős.
Nem lehetne ebből egy olyan láncolajzót építeni ami sebesség függő vezérlésű lenne?
A kilóméter óra jeladóról megcsapolni a jelet és egy elektronikán keresztűl vezérelni az adagolást. Ez a pumpa ha nincs jel nem engedi tovább az olajat. Csak nem emlékszem a robogón milyen jel vezérelte. Asszem ott talán a gyújtás elektronikáról kapta az áram impulzusokat.
Szerintetek?
[#5324403] 2017. 01. 18. 9:09
akibor000
vettem is tavaszra 3-3 litert a Q8 sbk 10w40 meg 10w50böl is... majd még eldöntöm melyiket rakom bele.
[#5324336] 2017. 01. 17. 19:50
Vidom
Többfokozatú? :)
[#5324222] 2017. 01. 17. 12:31
csabu987
Kár vele bíbelődni. Ha 25 fokban be van lőve, akkor +-15 fok okozta viszkozitás változás nem zavar bele, annyira kicsi. Talán jelent 10 mp-et. Az adagolás pedig 40 mp alatt egyértelműen sok, de van akinél 2 perc mert olyan olaja van és annál is elegendően filmes a görgő. Ebből az következik, ha mondjuk be van lőve 80 mp-re, az mindig jó lesz.
[#5324203] 2017. 01. 17. 10:44
ini
Vagy kitalál egy téli-nyári olajat...
15 fok alatt megy a híg felette a sűrűbb
2 tartály 2 szelep aztán öröm és boldogság
És még így is fél árban van az ember az olcsóbb bolti cuccokhoz képest
[#5324165] 2017. 01. 17. 1:36
csabu987
Sőt azt is lefedi, hogy tavaszal kicsit ritkábban csöpög, nyáron kicsit sűrűbben, ősszel megint kicsit ritkábban az olaj hőmérséklettől függő viszkozitás-változása miatt. De ez sem olyan számottevő mint egyesek feltételezik, mert 10 és 38 fok között motorozva Engler-fokban nem változik látványosan.
[#5324164] 2017. 01. 17. 1:29
csabu987
Minél jobban megbonyolítod, annál könnyebben gabalyodsz bele a beállításokkal, kísérletezgetéssel a vesződségbe. Ilyenkor könnyű egy idő után elveszíteni a türelmet, abbahagyni, majd azt mondani hogy az olajozás szar. Ha sima utcai motoros vagy, akkor az egyszerű kivitel szépen lefedi a változó sebességből adódó olajozás igényét a láncnak. Ini kolléga terepen motorozva speciális és extra olajozás igénnyel motorozik, utcára bőven nem kell annyi.
[#5324123] 2017. 01. 16. 20:43
ini
a kép.....
[#5324122] 2017. 01. 16. 20:42
ini
meglett
a nagy tartályban volt az olaj, egy stihl pumpa nyomta az olajat a puffer tartályba(a réz gyorscsatlakozó) majd onnan lecsepegett szép lassan
ha több olajra volt szükség (nekem offroad gépen volt) akkor 2x(vagy többször) nyomtam a pumpát ekkor nem csepegett (mivel a puffer teli volt) hanem nyomta bőszen, pár másodperc alatt lefolyt a pumpányi olaj+ a pufferből lecsepegett a maradék
nekem ez volt a legjobban szabályozható cuccom
a mostani elektromos de nem szabályozható ilyen finoman
[#5324118] 2017. 01. 16. 20:23
ini
ha túl akarod bonyolítani a dolgot:
csinálj egy kis puffer tartályt pár ml elég lesz aztán egy gomb a kormányra egy nyomás x másodpercig ekkor nyit a szelep megtellik a puffer és csepegtet
utána már csak a csepegtetést meg a puffer töltést kell kikisérletezni
[#5324106] 2017. 01. 16. 19:52
Vidom
Pl ha innen csak a kontrollert venném meg és az vezérelne egy mágnes szelepet, akkor a gyakoriság simán állítható a kormányról is. Nem alap, de a lehetőségek tárháza végtelen.,

http://www.pdoiler.co.uk/mini%...
[#5324098] 2017. 01. 16. 19:32
Vidom
Koszi olvastam és láttam az ábrát is. Az alapján menni fog, ha házi készítés lesz.
[#5323913] 2017. 01. 15. 23:03
csabu987
Adj egy email címet és küldök egy általam kikisérletezett és évek óta működő kb 7000 Ft-ba kerülő egyszerű olajozó leírását.
[#5323787] 2017. 01. 15. 16:43
Vidom
Ez igy van. Ha manuális lesz, akkor az elektromos elzáró csap mellé lesz egy a pneumatikában alkalmazott áramlás vagy fojtó szelep, amin skála is van. Ahogy nézem az is meg áll 3-4.000 Ft-ban.

Bár még mindig (igaz eddig "spréztem" és 36.000 km-t ment el a lánc) hajlok a sebesség függő szabályozás felé. Mióta rögzítem a túraútvonalakat látom, hogy a 160 km/h-s max. sebesség illetve amikor 10-30 km-eket megyek 130 felett mégis nagy átlagban csak 60 km/h-s áltlagot ad ki.
[#5323782] 2017. 01. 15. 16:11
K.István.
"a) manuális - házi:
viszonylag egyszerűen és olcsón megépíthető. Ha kellő idő után jól sikerül beszabályozni jól működik. Hátránya, hogy például a tavalyi túrán 36-8-25 fok között változott a hőmérséklet, ezt nehezen kezeli."

Nem olvastad figyelmesen..., az hogy felmész a hegyekbe, és hidegebb van azon a pár 10-100 km-en, nem fogja a kenés hatásfokát számottevően befolyásolni, hogy picit kisebb lesz a felhordott olajmennyiség a viszkozitás/ hőmérséklet változás miatt. Az olajjal kent lánc kenés utánpótlás megszűnése esetén is 100-150-200 km-t el tud menni, hogy el kezdene az szárazra futni.
[#5323698] 2017. 01. 15. 12:02
Vidom
Sziasztok,

a 2005-ös bejegyzésektől végig olvastam a fórumot. Lánc olajzóban gondolkodom.

Az alábbi dolgok jöttek képbe:
a) manuális - házi:

viszonylag egyszerűen és olcsón megépíthető. Ha kellő idő után jól sikerül beszabályozni jól működik. Hátránya, hogy például a tavalyi túrán 36-8-25 fok között változott a hőmérséklet, ezt nehezen kezeli.

b) Cobbra nemo 2. Ez is teljesen egyszerű, de itt tartok tőle, hogy a manuális vezérlés ellenére (vagy éppen azért) olajos lenne minden (bár ebből a szempontból nem feltétlenül rosszabb mint a találomra fujkált spray)

c) Pdoliler. 99 font a mini változatért, hogy lássam az olajtartályban az olajat nem is sok.

d) Mccoi. ez is 115-135 eur között elfogadható. De nem világos számomra, hogy a szerelésen mit értenek? Csak vezetékeket kell forrasztani, vagy egyéb elektronikai kütyüket is (nekem nem mindegy, hogy vezetéket forrasztok össze, vagy nyákba a kütyüket) De akár ezt is lehet programozni,

e) Rehoiler IQ. Ha jól látom 70-80 eur között van (még nem találtam meg, hogy ez a komplett szett, vagy úgy kell összevadászni a komponenseket.) Viszont androidos alkalmazásból programozható az idő és a mennyiség is.
[#5323682] 2017. 01. 15. 11:08
akibor000
nem vitás...faja olaj...az árán látszik...
[#5323676] 2017. 01. 15. 10:58
kaccsso
hali én xado 10w60-ast használtam már az jó
[#5323397] 2017. 01. 13. 19:49
akibor000
nekem egy k9 sv-m van még...kifotoztam az olajelöirását...
a Q8 olaj SL minösitése böven jo bele..
[#5322975] 2017. 01. 12. 16:11
ini
Jobbak de nem igényli a gép. Atalicska kerék i jobban gurulna a fullfasza olajjal, mérni is lehetne a változást, mégis elég neki a bármilyen olaj
Ugyanez van a motorokkal is
Lehet még tovább is bírja kopás nélkül(vagy nem kopik annyira) de lehet +2% élettartam növekedés lenne + 20% költség mellett
[#5322944] 2017. 01. 12. 13:59
vwrepa
Hali!Ezek az olaj szabványok rég megszűntek:API:sh,sg,sf,se,sd,sc,sb,sa.Az sg 1993 előtti motorokba való minősítés.Jelenleg:sj,sl,sm,sn van szabványba.ezek mind túlteljesítik az előző szabványokat.Ezek közül most a sn a legújabb 2010-ben vezeték be.Az sn jobban bírja a magas hőmérsékletet,lerakodásoknak,üledékképződésnek jobban ellenáll.Üzemanyagtakarékos stb.A másik a japán jaso ma,ma1,ma2 szabványt különböztettünk meg.Ezek nedves tengelykapcsoló megfelelőségi szabványok.Ezek közül az ma2 optimális teljesítményt nyújt minden körülmény között.
[#5322938] 2017. 01. 12. 13:59
FoxNof3ar
Sziasztok milyen válto olaj kell Girela rc 125 rally 2t? Se hol sem találok semmi le írást
[#5322936] 2017. 01. 12. 13:49
technoid
Nem minden marketing szöveg üres marketing szöveg. A magasabb minősítésű olajak egyszerűen jobb tulajdonságokkal bírnak. Ezt pedig meg kell fizetni.
Így is bőven 2-300e Ft körül van a motortartás éves költsége (értékvesztés, tankolás, biztosítás, telj. adó, gumi, egyéb karbantartási költségek), a jobb olajra szánt plusz néhány ezer Ft eltörpül ezek mellett...