{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5676470] 2021. 02. 15. 17:54
H&B
Helló Sanyi!
Sikerült már bekötni a Scottit?
A tartályt hova tetted? Tudom legjobb függőlegesen vagy annak közelében, de mennyire hátrány ha kb. 35-40fokos szögben helyezhető el? Amint nézem függőleges helyzetben sem tud a teljes mennyiség kicsorogni, pici marad benne nem?
[#5667375] 2021. 01. 10. 16:37
Tibi_UA
Szia,
Én Scottoiler e-System V2-őt használok dual fejjel (Scorpion). Ugyanannyi olajat nyom szerintem, oldalanként 1-1 kisebb adagban - az olajozó menüjében nem találtam külön a dual fejre vonatkozó beállítást.
[#5667320] 2021. 01. 10. 13:51
Vidom
Ha már viszkozitás.

Hogyan viselkednek azonos viszkozitású olajak adott hőmérsékleten,.

https://transmoto.com.au/compa...
[#5667257] 2021. 01. 10. 11:45
Vidom
DE abban igazad van, hogy azonos ár mellett a legjobbat kell(ene) beletenni. Csak a különbség érdekelt, illetve a piaci magatartás, hogy ha van különbség akkor azonos már mellett miért nem "halltak" ki az ásványi olajok?
[#5667254] 2021. 01. 10. 11:41
Vidom
Nem. Az a kérdés, hogy van-e különbség. Mert az ár közel hasonló és eddig mindig az volt, hogy az ár sorrend ásványi, félszintetikus, szintetikus. Itt meg ez nincs.

Tehát itt úgy tűnik, hogy az ár nem tükrözi a minőségbeli különbséget (ami vagy nincs vagy.. nem tudom)
[#5667236] 2021. 01. 10. 11:30
H&B
Nem megbántani akarlak de itt a legtöbbünknek több mint fél liter kell száranként,és senki nem panaszkodott hogy 2 litert kell venni.Ha jól értem, te a 2500 kontra 1800 vagyis 700Ft-on rágod a sz@rt miközben most cserélted le több milliósra a verdádat.Tudod : majom-banán....
[#5667235] 2021. 01. 10. 11:28
Vidom
KIcsit lehet keverednek a 0,5 és 1 literes kiszerelések árai :(. Szóval a kérdés, hogy van-e érdemi különbség.
[#5667212] 2021. 01. 10. 10:52
Vidom
Sziasztok,

villa olaj kérdés (mivel több mint 1 liter kell nem akarok még egy flakont kerülgetni ).

Szóval itt is találtam ásványit (pl Repsol 2500 Ft/liter), félszintetikust (Pl Motul 2500 Ft/liter) és szintetikust (Pl elf 1800 Ft/liter) vagy liqui molly 2500 Ft).

Vannak érdemi különbségek?
[#5666914] 2021. 01. 09. 16:55
metallsanyi
Használ valaki ezen a scottoiler v systemen dupla végű fecskendőt? Ami a lánckerék mind két oldalát keni? A kérdés hogy ugyan annyi olajat adagol két részre osztva?
[#5665238] 2020. 12. 31. 15:56
metallsanyi
Amúgy én is ezen a véleményen vagyok, olaj és kész, inkább kevesebb mint több, ennyi.
[#5665237] 2020. 12. 31. 15:55
metallsanyi
Ezt nem hiszem el hogy nem mérted le.
[#5665229] 2020. 12. 31. 15:01
fisi
Az időzítés nekem meg olyan 4 és 5 fokozat közé van belőve, a jó Isten tudja mennyi idő ez, olajos azt kész.
[#5665228] 2020. 12. 31. 15:00
fisi
Sajna ezt nem fényképeztem túl anno, mostanában meg egyáltalán nem :)
Ennyit találtam:
[#5665227] 2020. 12. 31. 15:00
metallsanyi
Hello Fischi. :) és végül neked mi ami bejött beállítás, mennyi idő alatt cseppen?
[#5665223] 2020. 12. 31. 14:07
fisi
Szia!
Akkor jól emlékeztem, anno is veled kooperáltunk wick ügyben. Ha rendelsz akkor nyugodtan nekem is3- at kérhetsz, ésa szokásos módon rendezzük. Még írok priviben! :)
Én nem kókányolok az ecsettel,mert az az igazság, hogy max annyiban játszik szerepet az ecset elől, hogykicsit több olajat tárol, de amúgy felcsapja a lengővilla tengelyéhez, aztán ott is marad :P Szóval akár lenne vagy sem, nem sokat számít, bár tény, hogy vele kicsit jobban ken.
Linket nem tudok küldeni,keresek egy képet mindjárt inkább..
[#5665218] 2020. 12. 31. 13:56
Vidom
Ha rendelek (irjál akkor kérek neked is). Bár még tartály problémával küszködök, mert a CBF-be az ülés alá befért az elsősegély doboz, az izzó készlet, a szerzám készlet és a tárcsafékzár, a CR-nél a szerszámkészlet minden helyet elfoglalt.
[#5665216] 2020. 12. 31. 13:53
Vidom
Szia,

erről az első lánckerék mögött helyről dobjál már egy linket. Az egykarú villa miatt nekem nagyon kevés hely van a lánc és villa között. Normál hátsó villánál ez nem volt gond. de itt az egykarú villa jóval vastagabb.

Az ecsetről annyit, hogy vettem az Obiban hajó kötelet vagy mit és kihúztam a belsejét. Cserénél alul lehúztam a gumigyűrűt, felül meg levágtam a kb 8 mm hosszú zsugorcsövet ami a kötelet rögzítette a műanyag csőre. A múanyag csőre felhúztam a műanyag csőnél kb 4 cm-el hosszabb kötelet (ráncosra toltam fel) felül a zsugorcsövet rámelegítettem óvatosan, alul meg a gumigyűrű fel. Amikor évközben kopott a kefe, akkor mindig kicsit lentebb húztam. Igy a szezon végére a ráncok kiegyenesedtek.
[#5665215] 2020. 12. 31. 13:17
fisi
Jó a PDoiler- évek óta használom. Eleinte rengeteg szenvedtem a beállításával, hisz nem sok tapasztalat volt vele. Közeli- távoli ismerősök, internet stb, egyik se helyettesítheti a tapasztalatot.
Végül is, 3 ecset szétcseszése árán, de kb most már tudom hogy kell beállítani. Nekem láthatatlan helyen van az első lánckerék mögött, ez is nehezítette a helyes beállítást. Hosszú idő óta most cseréltem ecsetet rajta, de csak mert sajna egy idő után a szövetes ecset részt szét ette az olaj, leesett stb, bár mivel szinte sose ér a lánchoz, és így is olajoz, kijelenthetem, hogy nincs az ecset részre szükség, simán a cső is elég a jó hatásfokhoz.
Úgyhogy- bár tervezem a közeljövőben pár tartalék ecset beszerzését, ettől függetlenül remek kis szerkezet.
Nem olcsó- de ajánlott, hiba mentesen teszi a dolgát. Én sima 10w-40 motorolajjal használom- nekem jobban bejött mint a Stihl láncolaj.
[#5665198] 2020. 12. 31. 11:25
metallsanyi
Szerintem ezek az olajzók túl vannak bonyolítva. A vfr kézikönyvben is úgy van hogy 800 kilométerenként ecsettel olajozzuk át a láncot. Szóval szerintem hogy most 3 vagy 5 percentként cseppen egyet az mindegy, a lényeg hogy ne legyen sok.
[#5665189] 2020. 12. 31. 8:49
ini
nekem 2 féle láncolajozóm volt, az egyik egy elektromos benzinszelep meg egy zsiguli kuplungtartályból állt)kb 6 ezer költség)
a fénykürtre volt rákötve a benzinszelep vezetéke aztán ha eszembe jutott húztam egy kicsit és jött némi olaj, endúrón volt így ha olyan helyen jártunk ami megkívánta tovább húztam, ezt kiegészítve egy szűkítéssel még jobb lett volna
a másik az olcsóbb de rafináltabb volt
egy 500 forintos stihl kézi pumpa volt a lelke, ugyanúgy zsiguli kuplung tartályból szívta(kb 1000ft beruházás)
annyi volt a trükk hogy volt egy puffer tartály amibe nyomta az olajat majd onnan 6mm műanyag légcsövön csepegett le
a puffer tartály alján volt egy szűkítés ami nem engedte hogy egyből kifolyjon az összes olaj hanem szép lassan szivárgott
de
ha 2x vagy többször nyomtam a pumpát akkor megtelt a puffer és a nyomás miatt kinyomta az olajat egyből(1 nyomásnyi mindig benne maradt) és ekkor sokkal intenzívebben olajozta a láncot, pl sárosabb földutas tekergés közben-előtte-utána célszerű volt
viszonylag híg olajat használtam , de még így sem volt olajos a gumi, de a lánc sosem volt száraz
ha aszfalton mentünk 3-4 falu után vagy ahogy eszembe jutott megnyomtam a pumpát s mivel lakott területen lassabban megy az ember nem vitte a szél össze-vissza az olajat( endúró lévén kb 3 centire volt a lánctól a cső)
ez volt a legtutibb lánckenőm
egyszer láttam olyan olajzót aminek a tartálya a kormányon volt és a tetejét kellett tekergetni úgy adagolta az olajat, az ihlette a pumpás megoldásom
[#5665163] 2020. 12. 30. 21:17
metallsanyi
Gyöngyösi István Debrecen!! Nagyon merem ajánli, nagyon kedves, nagyon ért a motorokhoz, főleg a vfrhez.
Hozzám sincs kozel 250km, de én csak hozzá viszem!
[#5665158] 2020. 12. 30. 20:47
Vidom
Maga a beállítás nem bonyolult, hiszen a kötél belsejében a műanyagcső rövidebb mint a kefe széle (szőre) igy az rugalmas. Ha meg kopik a csövön kb 2 cm-t lehet csere nélkül lentebb húzni.

Nekem több mint 20 ekm után kedvező tapasztalataim voltak vele.
[#5665150] 2020. 12. 30. 20:24
Vidom
Obiban vettem kotelet. Kihuztam a belsejet, ezzel ujitom fel minden evben.
[#5665148] 2020. 12. 30. 20:20
metallsanyi
Igen ismerem, viszont ha jól tudom ott is vannak problémák a kefe részével... Kopik, utanna nem ér hozzá stb. Elég nehéz beállítani ...
[#5665107] 2020. 12. 30. 17:42
Vidom
http://www.pdoiler.co.uk/world...

De ez totál más rendszer. Nem vákumos, hanem elektromos szivattyú van benne, a bekapcsolási gyakoriságot potméterrel állítod. Én ebbe sthil szintetikus lánckenő olajat használok. Mivel elektromos igy a hőmérséklet hatására bekövetkezo olaj viszkozitás változás sincs rá hatással.

Nekem bejön a kefés kenési megoldása, hogy a lánc menetközben "megnyalja a kefét" igy egyáltalán nem fröcsköl.