Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Lehet, hogy ugyanazt mondjuk. A BMW-nek szerintem jobb a tömeg centralizálása és magasabb tömegközéppontja miatt a szűk kanyarokban a gumiknak kisebb centripetális erőt kell produkálniuk, mert a tömegközéppont nagyobb rádiuszon fordul el. (Igen, az Apriliára is ugyanez igaz a Kawához képest.) A Kawasaki olyan hosszú, lapos izé, ami a gyorsabb pályákon előnyös talán.

Nem mondtam, hogy Spies nyerne, de talán jobban muzsikálnának a Suzukik. Legalább egy.

Egyébként pont Tőled vártam, hogy vitázz a fentiekkel és igazad is lehet. Én tudok aludni azzal a gondolattal, hogy a Kawasaki jobb mint a BMW!
Szerintem a Kawasaki jobb motor mint a BMW. Sőt egykörös tempóban ott van ahol az Aprilia. Viszont versenytávon az Aprilia a legjobb. Amint előkerül a gumikopás kérdése egyből előkerülnek az Apriliak.
Ezért nyerte meg az első futamot Laguna Seca-ban Sykes (ugye 3 rajt a végén 14 kör?), míg a másodikban elfogyott alóla a gumi.
Most meg megint hűvös volt ezért tudott Sykes ilyen nagy fölénnyel nyerni.
Spies ezzel a Suzukival nem nyerné meg a VB-t. Persze lehet, hogy Suzukival is megnyerné a VB-t de az azért lenne mert ha a Suzuki leigazolja a Spies-t akkor elkezdenék fejleszteni a motort. Mert amit most kapnak a gyártól az lófasz.
Kétségtelen, hogy a Kawasaki van előrébb a gyártók pontversenyében és ugye az ő versenyzőjük vezeti a VB-t. Én konstrukciós szempontból próbálom vizsgálni a motorokat azon a hétköznapi szintem, amin vagyok (tavalyi jóslatomat is ilyen szellemben írtam). Ilyen szemmel a BMW-t jobb konstrukciónak tartom a Kawasakinál. Hogy a pontverseny mégsem pontosan ezt mutatja, azt a csapatok és a versenyzők közötti tudás és tapasztalat különbségnek tudom be. Ha pl. Ben Spies idén ott ült volna egy Suzuki nyergében akkor lehet, hogy a dobogón ma lenne egy Suzuki.
Szerinem is az Aprilia a legjobb, de a Kawa lehet van olyan
jó mint a BMW vagy akár jobb is, az látszik hogy Sykes-nak nagyon fekszik és ő az 1. számú versenyzőjük. Igazából kiváncsi lennék ha jövőre valaki "nagy nevet" hoznának Sykes mellé (akár Gp-ből) az mit alakítani a Kawával, nem kérdőjelezem meg a fiatal Baz tehetségét, de lenne sztem olyan aki jobbakat tudna
pengetni ezzel a kicsit "Sykes-ra fejlesztett" Kawával is.
Igazán gyáriak az: Aprilia, Kawa, BMW meg a Ducati de náluk nem lett
ütős a Panigale SBK-motor meg gyanítom elérték az 1200 ccm két henger határait.
A Honda és a Suzuki sztem inkább csak amolyan "félgyári" státuszúak jelenleg, ők azért nem fejlesztenek túl sokat a motorjaikon.
Ha csak ezt a listát nézzük, akkor az látszik, hogy az Aprilia a legjobb motor, utána a BMW következik. Rögtön utána jön a Kawasaki konstrukciója, ami per pillanat csak azért vezeti a VB-t, mert a Kawasakinak sikerült az, ami a többinek nem: egy emberre felépíteni a szezont. Szintén csak ebből a listából az látsztik, hogy a Honda is vissza lépett. Pedig náluk nem volt érdemi változtatás. Szóval van itt rumli rendesen.
A worldsbk.com szerint második lett a Peti. Ez is szép persze.
Sajnos csak 2. lett a Peti
De az is szép, gratula neki!
Ezt az alázást figyeld! Jön a Lanzi aki idén talán még nem is versenyzett, ráül a "tavalyi" Ducatira és a második futamon már veri a gyári Panigalet. Nagyon félrement az a fejlesztés.

Magny-Cours - FIM Superbike World Championship - Race 2

1. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 34'36.149
2. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 34'47.240
3. Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 34'47.486
4. Davide Giugliano (Althea Racing) Aprilia RSV4 Factory 34'59.157
5. Chaz Davies (BMW Motorrad GoldBet SBK) BMW S1000 RR 35'01.873
6. Vincent Philippe (Fixi Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 35'10.911
7. Marco Melandri (BMW Motorrad GoldBet SBK) BMW S1000 RR 35'12.368
8. Toni Elias (Red Devils Roma) Aprilia RSV4 Factory 35'17.106
9. Lorenzo Lanzi (Mesaroli Transports A.S.) Ducati 1098R 35'19.862
10. Ayrton Badovini (Team Ducati Alstare) Ducati 1199 Panigale 35'29.337
11. David Salom (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 35'32.400
12. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 35'40.197
13. Federico Sandi (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 35'40.392
14. Jules Cluzel (Fixi Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 35'46.495
15. Fabrizio Lai (MR-Racing) Ducati 1199 Panigale 36'05.590
RT. Michel Fabrizio (Pata Honda World Superbike) Honda CBR1000RR 21'48.713
RT. Vittorio Iannuzzo (Grillini Dentalmatic SBK) BMW S1000 RR 20'40.188
RT. Leon Haslam (Pata Honda World Superbike) Honda CBR1000RR 11'45.088
RT. Michele Pirro (Team Ducati Alstare) Ducati 1199 Panigale 3'24.776
Szerencsére a Panigale nem jött képbe! A Kawa a király!
A Honda itt már csak a márkakupájában tud győzni.
Amúgy tényleg gratula neki!
De ma 6 futam volt ... és a hatodikat csak Hondával lehetett megnyerni

Ráadásul Sebestyén Peti nyerte!
Ma mind az 5 futamot Kawasaki nyerte!
R.I.P.
nyugodjon békében!
ú bazz,
Andrea Antonelli, ma a Moszkvai supersport 600 versenyen halálos balesetet szenvedett. Nyugodjon Békében.
Várhegyi egy dilettáns, nem szabad vele foglalkozni - az a legjobb mikor egy előzést akár öt perc után észre is vesz.A Moto GP még jobb,mert a kommentátor okosabb mint Rizi és úgy ordít egy előzés után,hogy le kell vennem a hangerőt.
az első futamokon olyat mentek az áprilises versenyzők hogy a 3 dikkkk verseny hétvége után egyből oda adtam volna a vb címet nekik, alázó különbségek voltak köztük, sztán magára talált a BMW is, a kawába is toltak pár lóerőt mert újra verseny lett. a tavalyi befejező futamon látszott hogy tud sykes ha akar, és megtudja védeni magát csak küzdeni is meg kellett tanulni nem csak versenyezni. asszem ő volt ben spies társa a yamahánál az sbk-vbn, spies bajnok lett sykes esett kelt abban az idényben. az hogy mit tudnak fejleszteni év közben látszik is a futamok alatt, egyedül a honda stagnál és rea sem tud egyenletes teljesítményt hozni igaz valszeg hogy az erő forrás nincs a toppon lóerőben.
mellandrinak természetesen drukkolok úgy mint sykesnak, látványos befutót remélek győzzön a jobb, és az aki szorgosan gyűjti a pontokat amiben sykes már bukott egy vb címet.
pont ide vágó a kép alszik a csávó minden futamon
jobb spanyol angol kommentell hallgatni ők legalább élvezik is
hú az a két pali felidézte a 63 gp futam utolsó kanyarját is közben a pályán amit közvetíteni kellett ölték egymást a versenyzők. oda se rántottak a versenynek
és amikor még "Pepi-vel" közvetített...
én volt hogy azt jobban élveztem mint a futamot.....
Még annyit hogy ez a Várhegyi ez mekkora egy kabaré kommentátor,
egyrészt a futamok alatt majd el alszik lassan beszél nem éli bele magát a versenybe, egy angol
kommentátorral össze sem hasonlítható. Másrészt meg beszél
néha akkora hülyeségeket hogy még pl most a 2. futam végén
is elmondta vagy 3 szor hogy a követekező futam Moszkva és
hogy oda most először meg a mezőny. Már tavaly is volt
ott futam persze.
A Kawa Sykes kombináció most az egyik legütősebb sztem SBK-ban.
A BMW-ben valahogy nem látom a lehetőséget hogy valaki is VB-nok
legyen vele, bár lehet Melandritól gyorsabb kiegyensúlyozotabb versenyző kellene nekik.
Az Aprilia azért nagyon jónak tűnik lásd pl privát Apriliák szereplése sem rossz...
Honda legelejébe nem elég Suzuki, Ducati egyelőre középmezőny.
Guintoli lehet még leginkább VB-esélyes az RVS4-ek-ből próbál minél kevesebb kockázattal minél több pontot szerezni viszont ez nem biztos
hogy egy "őrült" Sykes ellen elég lesz...
Laverty még beleszólhat számomra talány mennyire bírja majd a nyomást ahogy kiéleződik a végére a VB, mert azért szokott rontani néha. Érdekes lesz.
Eddigi futamgyőztesek (14 futam volt eddig):
Sykes 5 győzelem
Laverty 4 győzelem
Melandri, Davies 2-2 győzelem
Guintoli 1 győzelem mindössze...

Pontállás (első 5) :

Tom Sykes
Kawasaki
235

Sylvain Guintoli
Aprilia
229

Eugene Laverty
Aprilia
190

Marco Melandri
BMW
182

Chaz Davies
BMW
154
Igazán nincs mit!