Nem cserélek olyan kopóalkatrészt, ami még használható. Majd ha elkopik a fék, akkor megy a szinter betét, ha nagyon rugalmas a fékcső, akkor megy a fém, ha a rugó hossza kívül lesz a mérettűrésen, akkor meg a progresszív
10050Ft
Úgy sem adok érte többet
Papírom van róla...vagyis ímélem.
Akivel ma beszéltem, nagyon tájékozott alkatrészes volt. Említette az új cikkszámokhoz tartozó új árakat is.
Pedig ez így van. A rugó keménységét kg/mm-ben adják meg, azaz hány kg terhelés (tudományosabban ez Newton-ban lenne kifejezve, de a kg a motorosnak többet mond) kell ahhoz, hogy 1mm-t össze üljön a rugó.
Ha egy rugó mondjuk 1kg/mm rugóállandójú (így hívják a "keménységet"), akkor előfeszítés nélkül 10kg-ra 10mm-t nymódik össze, 20kg-ra 20-at és így tovább, míg teljesen össze nem ül, 1kg kell minden további mm-hez (ez lineáris rugókra igaz, a progresszívre nyilván nem teljesen).
Az előfeszítéssel annyit érünk el, hogy pl. az említett rugót 20mm-t előfeszítem, akkor az 20kg terhelésig meg sem moccan. De onnantól minden további 1kg-ra 1mm-t fog összébb ülni.
Ez az ábra jól mutatja ezt (habár itt pont fele ilyen "kemény" rugó a példa, de az elv szempontjából mindegy): http://www.sportrider.com/tech...
A rugónak van egy állandója, vagyis hogy egységnyi terhelés mekkora elmozdulást eredményez. Attól hogy összenyomod, eltolod a munkapontját, semmit mást nem teszel vele.
"a rugó előfeszítés nem modosít a rugó keménységén, hanem a rugózási folyamat kiinduló helyzetét, valamint a negatív, illetve pozitív rugóút arányát változtatja meg."
Nem vitatom a cikk írójának hozzáértését, de ez nekem sántít egy picit. Amikor a villa tetején lévő csavart beljebb tekerem akkor a rugó is összenyomódik. Az rendben van, hogy a csillapító szára is lentebb megy, amivel változik a rugóút hossza, de azért a rugó is keményebb lesz. Vagy csak én gondolom rosszúl?
Ilyen ledes relét honnan lehet venni,hogy néz ez ki?
http://www.convoytruck.hu/kata...
Érdeklődnék indexbe létezik valahol sárga ledes "izzó"?Én nem találok sehol.
Épp van itt egy progesszív rugó, ABE, TÜV, minden tutiság hozzá...kíváncsi vagyok, beépítés után mit mondanak rá.
kérdezted meg ?
Nagyon köszi a felvilágosítást!
Úgy sem adok érte többet
Papírom van róla...vagyis ímélem.
Akivel ma beszéltem, nagyon tájékozott alkatrészes volt. Említette az új cikkszámokhoz tartozó új árakat is.
Ha egy rugó mondjuk 1kg/mm rugóállandójú (így hívják a "keménységet"), akkor előfeszítés nélkül 10kg-ra 10mm-t nymódik össze, 20kg-ra 20-at és így tovább, míg teljesen össze nem ül, 1kg kell minden további mm-hez (ez lineáris rugókra igaz, a progresszívre nyilván nem teljesen).
Az előfeszítéssel annyit érünk el, hogy pl. az említett rugót 20mm-t előfeszítem, akkor az 20kg terhelésig meg sem moccan. De onnantól minden további 1kg-ra 1mm-t fog összébb ülni.
Ez az ábra jól mutatja ezt (habár itt pont fele ilyen "kemény" rugó a példa, de az elv szempontjából mindegy): http://www.sportrider.com/tech...
"a rugó előfeszítés nem modosít a rugó keménységén, hanem a rugózási folyamat kiinduló helyzetét, valamint a negatív, illetve pozitív rugóút arányát változtatja meg."
Nem vitatom a cikk írójának hozzáértését, de ez nekem sántít egy picit. Amikor a villa tetején lévő csavart beljebb tekerem akkor a rugó is összenyomódik. Az rendben van, hogy a csillapító szára is lentebb megy, amivel változik a rugóút hossza, de azért a rugó is keményebb lesz. Vagy csak én gondolom rosszúl?
Villa olajról volt szó, illetve, hogy a minősége hol számíthat.