Nekem anno a motoros kresz-en az oktató direkt kiemelte, hogy a lényeg: NEM bármely felbukkanó akadály előtt kell tudni megállni, mivel az lehetetlen! A követési távolságot a KRESZ szabályozza, annak is a 27. §-a, mely szerint “járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött -ennek hirtelen fékezése esetén is- meg lehessen állni“. Szóval 'fékezése'! Ilyen esetekben fékkel nem lehet már megállni, egyedül a kikerülés segíthet, amit Macs meg is kezdett, sajnos centiken múlt, hogy nem sikerült.
ugy néz ki, veled akarják elvitetni a balhét,most azon az állásponton vannak(mármint a szervek),hogy TE toldtad bele a középső autót az elsőbe,de ezt nemszabad hagyni és várd meg pohi hozzászólását is!
láttam hasonló esetet,igaz három kamion egymásban és még egy kisfityó utánuk
második kamionos mutogatott a harmadikra,harmadik pedik a kisfityóra,de azt a rend őre nem vette be
ha az a féktávolságon kívül van... ha pedig rajtad kívülálló okok miatt belül esik, akkor intenzív lassítással és irányváltoztatással kell megpróbálni kikerülni a saját és a mások biztonságát szem elött tartva.. Itt ö nem tehetett a hirtelen "létrejött" akadályról és felkészülni sem tudott rá, mivel neki arra kellett csak számítania, hogy az elötte haladó féklámpával megáll... arra nem, hogy odaragad az úthoz...
Pontosan ezzel szeretnék érvelni. Nekem a hirtelen kinövő betonfal él a fejemben, d amúgy ugyanez. Az igazságérzetem azt súgja hogy az lenne a korrekt ha ilyen esetben az felelne aki a balesetet okozta...
Ha jól tudom ez a "féktáv ellopása" címen ismert kategória.
Mert ugye te arra készülsz, hogy ha az előző satufékez és a te reakcióidőddel és te motoroddal számolva "rögtön" te is, akkor meg tudsz állni. Ez a követési távolság.
Viszont ha az előtted menő előtt hirtelen kinő egy fa, akkor ő "nulla" idő alatt áll meg, tehát a köztetek lévő távolság kevés lesz arra, hogy te megállj.
Nem tdom hogy van a KRESZben, de szerintem neked csak vészfékezésre kell készülnöd (és "beállítani" a követési távolságot), hirtelen kinövő fákra nem.
(Természetesen a hirtelen kinövő fa lehet egy kihajtó autó vagy leeső nagy betontömb vagy bármi, ami miatt az előtted menő fékútja "kevesebb lesz".)
szerintem, ha azt mondod, hogy: ha a középsö idében észleli az akadályt és lassít, majd megáll, akkor ezzel neked is jelzi, hogy nincs lehetöség a továbbhaladásra, így a Te követési távolságod a választott sebességnél elegendö lett volna a reakció idövel, a fékkésedelmi idövel és a fekúttal együtt arra, hogy mögötte meg tudj állni.. mivel ezt elmulasztotta és fék nélkül ütközött bele az elötte állóba, így a Te lehetöségeid nagyban lecsökkentek... akár még azt is mondhatod, hogy épp megálltál volna mögötte, de az ütközés után még hátrafelé is elmozdult (visszapattanat) a középsö, ezért veszetted el az uralmad a motor fölött.. valami ilyesmi...
Így van. Csak hát ilyenkor szoktak manőverekbe kezdeni, amivel lehet csökkenteni a kifizetési kötelezettségeket. Vannak praktikák, amik törvényesek, de 1-2 hónap pörgés után egy fillér nélkül marad az elbocsátott.
Nekem anno a motoros kresz-en az oktató direkt kiemelte, hogy a lényeg: NEM bármely felbukkanó akadály előtt kell tudni megállni, mivel az lehetetlen! A követési távolságot a KRESZ szabályozza, annak is a 27. §-a, mely szerint “járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött -ennek hirtelen fékezése esetén is- meg lehessen állni“. Szóval 'fékezése'! Ilyen esetekben fékkel nem lehet már megállni, egyedül a kikerülés segíthet, amit Macs meg is kezdett, sajnos centiken múlt, hogy nem sikerült.
ugy néz ki, veled akarják elvitetni a balhét,most azon az állásponton vannak(mármint a szervek),hogy TE toldtad bele a középső autót az elsőbe,de ezt nemszabad hagyni és várd meg pohi hozzászólását is!
láttam hasonló esetet,igaz három kamion egymásban és még egy kisfityó utánuk
második kamionos mutogatott a harmadikra,harmadik pedik a kisfityóra,de azt a rend őre nem vette be
Mert ugye te arra készülsz, hogy ha az előző satufékez és a te reakcióidőddel és te motoroddal számolva "rögtön" te is, akkor meg tudsz állni. Ez a követési távolság.
Viszont ha az előtted menő előtt hirtelen kinő egy fa, akkor ő "nulla" idő alatt áll meg, tehát a köztetek lévő távolság kevés lesz arra, hogy te megállj.
Nem tdom hogy van a KRESZben, de szerintem neked csak vészfékezésre kell készülnöd (és "beállítani" a követési távolságot), hirtelen kinövő fákra nem.
(Természetesen a hirtelen kinövő fa lehet egy kihajtó autó vagy leeső nagy betontömb vagy bármi, ami miatt az előtted menő fékútja "kevesebb lesz".)
A jobb és ügyesebb kezem tört el.
A végkielégítést pedig ha lesz, akkor pedig" Kártérítésként" kérd elszámoltatni mert (adó és járulékmentes)!