Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszönöm szépen!! Ez alapján megpróbálom beállítani, hogy el tudjak gurulni szerelőhöz. Úgy is kell szinkront állítani, ahhoz meg nincs műszerem.
Mondjuk ez a pilot screw beállítás évjáratonként is (jelentősen) eltérhet. 3 fordulat fölött már nincs nagyon hatása, akkor máshol kell beavatkozni. Bár ha jól értem neked most pont nem a nyitó irány a lényeg, hanem pont ellenkezőleg: zárnod kellene a csavaron.
A Service Manual szerint 2 1/4 fordulatot kell visszatekeni. Ha sok benzint kap még mindig, akkor én 1/4 fordulatonként kezdeném zárni őket. Ha stabil az alapjárat (melegen! 1500 1/min-re állítva) és szépen veszi gázt 0-1/8 gázállás között akkor jó a beállítás. Itt még lehet egy kicsit játszani: +/- 1/8 fordulatokkal, de ahhoz már idő kell. Kijelölsz egy 80-100km-es teszt utat és minden állítás után megpróbálsz hasonló módon végigmenni rajta, mint előzőleg. A fogyasztásból tudni fogod merre kell tovább lépni.
Öreg/használt motoroknál a gyári beállítású karburátor sem garancia a jó működésre. Próbálkozni, kisérletezni kell vele. Ez egy türelem játék. Én minden állítás után mértem a fogyasztás változást és néhány mondatban leírtam a tapasztalataimat. Visszaolvasva jól kivehető a beállítás menete: mik voltak jó irányú, és mik voltak rossz irányú változtatások.

Sok siker, sok türelmet kívánok!
Sziasztok! Folytatódik a karbi sztorim csak már kipucoltam, minden tömítés új és visszaraktam a masinába. A gép működik, viszont úgy füstöl mint a büdösszar!! A levegőcsavart az alján pontosan ugyan oda csavartam vissza, ahol szétszedés előtt állt. Tudtok segíteni abban, hogy hány fordulatot tekergessem a levegőcsavart, hogy el tudjak gurulni vele a szerelőig? Nem akarok trélerezni. A manualba mintha azt olvastam volna hogy a teljesen betekert csavart 3 fordulattal kell kicsavarni. Valakinek van tapasztalata ebben?
Adjak tippet? Amivel már végeztem: nagyobb előfeszítésű teleszkóp rugó, nagy teherbírású túra csomag- és doboz tartó, használható utas kapaszkodó, vázerősítéses oldaldoboz tartó, 12V és 5V (USB) aljzat kiépítése, fűthető kézzsák, stb...
A lehetőségek tárháza kimeríthetetlen
Milyen szar lenne egy vadi új, minden extrával felszerelt motor, mit csinálnánk egész télen?
Igen, igen, a világítás nálam is gond volt egy időben. Aztán én is beszereltem egy lekapcsolót -->> könnyebb indítás, hosszab akku élettartam.
Úgy látom a feszültség esés GS típus gond lehet. Az akkun mindig megvan 13-14,5V, de az indító kulcs után már csak 12-13,9V marad (főleg, ha megy a világítás). Terheletlenül ott is megvan a 14,0V.
Gondolkodtam én is ezen a fokozat kijelzőn, de nem érte el az ingerköszöbömet, így most (még) nincs ilyen beszerelve. Helyette van: hengerfej hőmérő, olaj hőmérő, ami egyben (túlmelegedés esetén) hűtő ventilátort is indít. Feszültség mérő és környezeti hőmérő.
"...lassan a végére érek, akkor kell venni egy másik motort...": hát ezt én is valami hasonló képpen gondolom. Micsoda veletlen ?!?!?
Az én motoromon még lehet kapcsolni a világítást, ez vezérel egy relét, ami kapcsolja a fokozatkijelzőt is, mert jártam úgy, hogy indításkor leesett annyira a fesz., hogy újra kellett programoznom. Erre a relére kötöttem a mágnesszelepet, amíg melegítem a motort, addig nem kapcsolok világítást.
Köszi a linket. Elolvastam. Jó a megoldása. Én annyival egészítettem ki a sajátomat, hogy csak akkor csepegtet, amikor sebességbe van téve a váltó. Tehát egyhelyben állva nem "piszkít maga alá"
Én már bütyköltem fokozatkijelzőt, plusz mérőműszert, mindenféle tartókat a kormányra, lassan a végére érek, akkor kell venni egy másik motort, hogy kezdhessem elölről!
A linket meg tudtad nyitni? Ja, Csaba visszaírt nekem, 5 éve jól működik az olajzó, annyit változtatott, hogy a 0,5-ös tűt lecserélte 0,45-re, ez is adagol elég olajat.
A tapasztalati válaszok:
-hosszútávon olcsóbb: IGEN (egyértelműen)
-állandó kenést biztosít: IGEN (egyértelműen)
-nem ragad úgy bele a por(?): NEM, mert a folyamatosan rácsepegő olaj miatt nem tud olajsár kialakulni. Általában a kis lánckerék előtt verődik le a felesleg (ha rosszul van beállítva). Na onnan viszont ki kell takarítani egy idő után.
-Az olaj jobb kenő, mint a "ragacsos" spray?: IGEN (egyértelműen). Ha jól emlékszem a Service Manual motorolajat javasol lánc kenésére. Csak az a hátránya, hogy rendszeresen kell kenni, mondjuk 3-400 km-enként. Az emberek lusták (én is!), ezért fejlesztgetem az automata rendszeremet. A spray egy kényszermegoldás. Ha jó lenne, akkor a blokkba is azt tennék olaj helyett. Fogyasztói társadalomban élünk: mindenki fogyasszon minél több láncot és spray-t.
Vagy van még valami?: Nem menő a tokozott lánc (lásd. szoci gépek: Simson, MZ), pedig az lenne az üdvözítő megoldás: se por, se víz, örök élet.
Na erről beszéltem: kíméletes hajtással szinte végtelen élettartam. Megéri bíbelődni a helyes beállítás magtalálásával.
Ez egy ilyen dolog (ha nem vesz az ember gyári olajozót). Mondjuk úgy nevezném: egyedi termékfejlesztés. Ez bizony egy iterációs tevékenység és a legjobb szándék ellenére sem garantált az azonnali siker, lehetnek zsákutcák a fejlesztésben. Ezt mindenki megtapasztalja, aki ilyenre adja a fejét. Csak a magam nevében mndom (de szerintem más is így érez): ez egy érdekes, szórakoztató és még hasznos elfoglaltág is. Az önmegvalósítás egy formája. Van aki élvezetet lel egy ilyen fajta fejlesztési tevékenység véghezvitelében.
Egyébként be lehet állítani jól. A másik motoromon rendesen működik: Szépen csillog az olaj a láncon és a lánckeréken, de nem csapja össze a felnit, gumit, motort. Na ezt a célt szeretném elérni a GS-en is. Még egy kis időt kell rászánnom és meg fogom találni a működő megoldást.
A játékon túl a haszna - véleményem szerint - vitathatatlan: állandó kenés -> kíméletes hajtással szinte végtelen élettartam. A költségeit már néhány ezer km alatt behozza a spray-hez képest. Szerintem jó dolog ez, ény szívesen foglalkozok vele.
A tartó megvan. Nem mozdul, nem darálja be a hátsó lánckerék. A legjobb hely szerintem is a kis lánckerék alsó, laza ága lenne, de oda negyon nehéz beszerelni. Ezért maradt a hátsó lánckeék előtti elhelyezés.
Köszi az olaj-tippet. Van hajtómű olajam. Kipróbálom azzal, persze fojtás nélkül. Hátha nekem is működik.
SGS, hogy Neked is válaszoljak, biztos, hogy a hátsó lánckerék előtt a legtutibb, vagy láttam olyan gyári szettet, ahol a lánckerék oldalát olajozza a fogaknál. Ehhez viszont vmi spéci tartó kellene, mert ha elmozdul, akkor bedarálja a lánc az egész szerkentyűt.Megpróbálom itt az első lánckerék mögött, a lánc úgyis mutatja ha kevés az olaj, vagy szétfröcsköli ha sok. Most direkt megnéztem fejlámpával, körben csillog az olaj a hátsó lánckerék fogain, a görgőkön körben és érezni a hajtóműolaj jellegzetes szagát.
Ha másra nem is volt jó az írásom, legalább látom, hogy megvagytok még, hetek óta nem írt senki! Idén nem terveztek egy fórumos rétesevést, mint tavaly? Mi is készültünk, de olyan qva szél volt nálunk, hogy leszavaztuk .Egyébként én azért próbálkozok az olajzóval, mert a spray egy idő után úgy ragadt a kezemhez, mint a ragasztó, alig lehetett lemosni, vszínű, hogy a por és kosz is ugyanúgy hozzáragad.
Nomost tuti hogy jó,évente megy az átlagember 8-10e-ret.Az minimum 5-10 év.Nálam 43-45e-nél még nem volt cserés a lánc.
Az lehet - anno én is gondoltam rá (bár én meg vagyok elégedve a teflonos MOL spray-vel). Én is hónapokig olvasgattam az olajozós topikot, így hamar elmúlt a rózsaszín köd: van aki fél évig baszakodott vele, kipróbált mindenféle méretű tűt minden lehetséges helyen elhelyezve, mindenféle viszkozitású olajat, és mégsem volt jó. Hol nem kent rendesen, hol meg össze b@szott mindent az olajjal. Ízlések és pofonok...
Nem egészen anno láttam olyan banditot amin a gyári lánc volt még 100000km-nél és több olyat ami 60-70 fölött volt, sokkal jobb az olajzó szerintem.
Jut eszembe Ataaa él még?
Akkor még egy ok, hogy maradjak a spray mellett....
Azthittem ennél azért összetettebb
Taschner mester is kifejezetten ellenzi a sprays megoldást, ha jól tudom ő is az automata olajzást pártolja.
Egyetlen egy: nem kell vele foglalkozni...

(Én maradok a láncspray-nél, egy olyan motoron amin van középállvány, nem nagy macera. A sportmotorosokat persze megértem...)
Nagyon királyul néznek ki. Pontosan miért jobb mint a sima sprays megoldás?
Gondolom:
-hosszútávon olcsóbb
-állandó kenést biztosít
-nem ragad úgy bele a por(?)
-Az olaj jobb kenő, mint a "ragacsos" spray?
Vagy van még valami?