Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ezt írtam azt hiszem az első hsz-emben a témában nagy esélyesként, jó, hogy meglett a gond viszont akkor nem találtam belőle utángyártottat.
Azt még megpróbálhatom: kívül van rajta 2 forraszpötty, bár nagyon szépek. Ezeken lehet mérni a feszültséget, ellenállást.
99%hogy egy forrasztás a baja csak nem szétszedhető
Mai nap fejleménye:

Meglett a hiba oka, kb. 100% bizonyossággal.
Levettem a gyújtás fedelét (amihez először a blokkot kellett kilazítani - a rohadt szemét magyar kisipari bukócsőtől semmilyen módon nem lehetett hozzáférni az egyik csavarjához - szóval le kellett szereljem azt a nyomorult vasdarabot bal oldalról).
Motor hidegen beröffent, és váltófeszültséget mérek a jeladón: alapjáraton 2,0v körül, ami képes kb. 4,5V-ig felmenni fordulaton. A tekercs ellenállása 360 ohm. Nincs repedés vagy karc, vagy bármi külsérelmi nyom rajta, pont olyan mintha gyári új volna.
Az összes - gyújtás körhöz kapcsolható - elektromos kontaktust megtakarítottam, ellenőriztem. (Amúgy minden rendben is volt)
Na, most jött a fejlemény: motort álló helyzetben szépen üzemmeleg közeli állapotra járattam, majd elkezdtem hőlégfúvóval melegíteni a jeladó tekercsét. 5 másodpercen belül leállt a gép. Ellenállás a végtelenhez közelít ilyenkor (tehát szakadt).
Nyitott fedéllel 10 másodperc alatt hűl annyit a jeladó tekercs, hogy újra beindítható, első fordulatra. Na, ezt 8-10 alkalommal megismételtem, szóval biztosan ez a rossz.
Nézd át sorjában a gyújtáskapcsolótól a csatikat, hoztak haza mátrából sv-t traileren ilyesmivel és csak a gyújtáskapcsoló csatija a nyak mögött volt megégve kissé, de mire rájöttem, mindent bontani akartam már.
Csak egy szo:Szerelő.

Vagy egy kanna benzin.

Amugy meg ilyenkor szoros kovetes utánfutóval.
Na akkor, először is a tegnapi nap "röviden":

Szopattam magam egy kicsit a szemét japánnal (2 km tolás lett a vége....)

Hibakeresés címén nyakig beöltöztem, és mentem egy 11-12 km-es kört. 3 km a városban (hogy melegedjen), aztán 5 km csutkagázon (hogy TÉNYLEG melegedjen... ), majd újabb 3 km város hazáig, több lámpával, rendes alapjárattal. Csak itthon mertem leállítani.

3-4 perc állás után (szimuláltam a múltheti tankolást) pöccre indult, majd nekifogtam a következő pontosan ugyanilyen tesztkörnek: nem értem ki a városból sem (szerencsére) megyek 60-nal, két rántás gyors egymásutánban, és - menet közben - se kép se hang. Beindítani semmilyen módon nem lehet, önindító jól teker, az akkufesz indítózás közben sem esett 11,2 V alá. Szóval egyszerűen tökéletes az új akkum és a töltésem is)

Gyertyák azonnal ki (csontszáraz mindkettő, mint a múltkor), viszont szikra most EGYIKEN SINCS! Tehát mégis gyújtás eredetű a gond.

Elkezdtem tolni hazafelé - szívbeteg vagyok, 3-400 métert bírtam csak egyszerre - minden megálláskor indítási kísérlet, teljesen eredménytelenül. Egy óra alatt haza evickélek (a pöcsömről is szakad a víz), majd itthon a ház előtt egy utolsó indítási kísérlet: bazi nagy durranás a kipufogóból (az összes szomszéd össze szaladt.... ), és simán jár a motor.

Szóval ennyi történt tegnap.
Na, mi volt a baj, meglett?
Engem érdekel.
Tudok rola.
Ki lehet mérni, de eleinte még hol jó hol nem csak amikor teljesen megadta magát akkor mutat mindig hibát.
Zoli, ze nagy yegítség vagy!
A cb500 x et celozd meg,ezt meg vasárban átveszik.
Sajna már 10 éve nincs oszcilloszkópom - hátha a váltófeszültség-mérés is kiad valami eredményt.
Sajnos az ellenallas meres nem minden esetben eleg, egy masik motoron ugyan, de ugyanigy a fotengelypoz jelado minden esetben gyari ertekeket produkalt, csak oszcilloszkoppal lehetett latni, hogy valami nem stimmel. Meg hogy alig akar beindulni a motor.
Kösz a tippet, erre is rá fogok nézni!
A jeladó ki lehet mérni. Szerintem azt is érdemes kizárni. Járasd addig míg újra nem produkálja a hibát és mérd meg. Nekem hidegen-félig melegen normál értéket mutatott, aztán meleg motornál meg elment az érték a csillagos égbe...

A manualban faszán le van írva, h kell és milyen értéket kell produkáljon. Emlékeim szerint nem kell hozzá agysebésznek lenni.
A töltést is nézd meg az is szokott ilyen viccet előadni.
Az athena tömítéseknél nagy a gyártási szórás, ha olyant fogsz ki ami pont jó, elégedett leszel vele, ha meg olyant ami nagyobb 1 centivel a kelleténél, mint 1x pl én is, akkor többet sosem veszel mást csak gyárit, ahogy én is.
Ja, igen. Ez a téma elmaradt. :) De IGEN! Végre jó! bátran merek előzni is, magyar olasz(egyes nyugis részein) újra 3,3literes fogyasztás.
Amit bárdiba adtak, az ~11.000Ft volt. De elhiszem, hogy gyári, minőségre, kinézetre, dobozra. Nekem megért ennyit, fél év szenvedés után. 12 ezrenként kibírom...

@hubi10
Igen, sokat olvastam vissza és igazábol nem egyedüli jelenség... Az okát nemtudom, hogy miért van hogy valakinél jó, valakinél nem... De a tünetek detto ugyan azok voltak mint neked és megoldotta. Szelepfedél tömítést hála istennek nemtudom, de van egy pár szaki itt, aki biztos tudja.
aha akkor nekem is ez lehet a baja mert nekem a jobb oldali van benne Unixnál vettem és 8 ezernél nem pörög jobban fel illetve 5.5 l körül eszik.A szelepfedél tömítést azt esetleg nem tudod melyik a jobb????
Na, nem is beszéltünk azóta erről, vagy csak nem emlékezem...
Ezek szerint akkor neked is az volt mint nekem, a fosadék légszűrő? Amit rendeltél, az mennyibe fájt, a gyárinak mondott?
A bal oldali a gyári, jobb oldali utángyártott.
Legalábbis kinézetről. Nekem utángyártottra való csere után 140-nél nem ment többet, megugrott a fogyasztás és maximum 7000-et pörögött. Bárdiból rendeltem gyárit OEM szám alapján és minden a régi...
sziasztok
Mi a különbség a 2 légszűrő között 2000 évjáratú illetve 34 kw a motorom
Illetve menyivel jobb a gyári szelepfedél tömítés mint az athena márkájú mert most lett fél éve cserélve az athen-ra és el kezdet folyatni
Motort nem akarsz esetleg venni
Végül is ez 1 jó gyors és végleges megoldás.