Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jó, lehet kicsit elfogult vagyok, de brutál lenne belegondolni, ha valaki egy lefojtott 5LE-s robogóról átül egy váltós 125ös Huskyra:) Hamár felprögött a topik, hogyan lehet kihozni a hátsó féket a kuplung felé, alá? 1 Keréknél jóljönne ha nemkellene a jobb lábamat lent tartani :)
Na az meg hülyeség hogy nem lehet robival elesni.Pedig dehonnem a bordáim tanusítják.Olyanokat lehet taknyolni hogy ihaj.És még sebesség sem kell hozzá nagy.Pedig vaolt az is olyan 80-al esni nem élvezet bármivel vagy.
A motorozás megtanulása nem a váltás megtanulásáról szól
Ezt értem, de az egész vita, nem abból indult ki, hogy mivel néznek meg, hanem hogy mivel lehet megtanulni MOTOROZNI, és ha valaki motorozni szeretne megtanulni, annak mindent megkell ismerni! Nah Nyargaljunk másik témára :)
Tényleg egyszerűbb megtanulni automatával, városban kényelmesebb is mint a folyamatos habverőzés a váltókarral.
Szia! Sokkal nehezebb egy nagyobbtestű motoron egyensúlyozni, mint egy kis robogón, és igen, nem is egyen ültem, sőt robogón vizsgáztam, (Kymco) és egy érvágás volt az enyémhez képest... Tehát még mindíg fenntartom hogy a robogóra egy szerencsétlent is fellehet ültetni, nemfog vele elesni, egy nagyobb testű motorral más a helyzet...
Nincs minek eldőlni, sem pro sem kontra, a simson egy közlekedési eszköz, a 70 es évek műszaki szinvonalával, a robik meg a modern kor termékei, vedd meg, dobd el 3 év múlva.
Más céllal, más szellemben készültek.

A speciálrobogók meg nagyon más tészta, a pilótáik meg pláne.
Attis,Janibá, Kiszsabó Stb háromlábu székkel is elfordulnak bárkinek kakucson:)
Szerintem nincs igazad. Nekem volt pár kismotorom ésmég van is... , de ott az RG 125-is, én aztmondom hogy városbva sokkal jobb a robogó (persze ami nem lefolytott) dinamikusabban lehet vele közlekedni mint egy 50-es váltóssal. Még mindig sokat robogózok a "nagy" motor melett is. Ígyis sokan megnéznek vele ha egy kereszteződésből kifordulva kerékre kapom...(és nem tuningolt). Nameg tegyük fel,hogy szerencsétlen kezdő motoros még sose váltott és nem elég neki a forgalmat szokni még a váltóval meg a kuplungal is szenvedjen. De ez csak az én véleményem.
Üdv.
Na hallod ezt folytathatjuk napestig nem fog eldőlni pro-kontra.Ez kinek a pap kinek a papné én csak azt mondom erre hogy megfelelő tudással seprűn is lehet így motorozni.

PL kakucs múlt hét:
robogóversenyzők
Most tényleg nem szívózni akarok, de van simsonos trükkmotoros (fájter vagy mi) aki a gyári dobfékkel stoppizik.
Be lehet állítani, akkor fog a fék, persze, szakértelem kell hozzá.
Nekem is megnyikkantja a gumit az első fék még valós 50 körül is.
Persze, ha erőltetem, hamar elmelegszik, de a robi tárcsafék is:)
két kép a gyenge menetteljesítményű 1983 as motorról
(majdnem széria 60 ccm es cucc)
Lehet vele haladni, csak ember kell hozzá.
Értem én hogyne.Csak nekem fordított volt a helyzet.Nehéz vagyok és egy 70-es ditechről szálltam át S51 re.Háááááááát robi alattam lazán megfutotta óra szerint a 95 öt és a fém fékcső/brembo fék miatt pár méteren megállt.
Na utána már nem egészséges egy 20 éves simsonon menni 1-es pörög de nem megy után 2 és höőőőőőőőőőő és még lassab.Na mikor felkapaszkodott ahol már ment jött a kisbusz az érdekes volt pedig csak kereszteződésben megállt.Mindíg egy hétre előre kellett gondolkodni.
Lehet van aki profin kezeli és tisztelet neki de én egy kerepesi-hungáriát nem vállaltam volna be vele.
Mondjuk azt halkan hozzátenném normál 50-es robival sem.
Szerintem értetted hogy értettem
Nyilván a mostani fele műanyag robikra mondtam, hogy nem lesznek sehol nemhogy 30 év múlva, de 10 is sok.

A megbízhatóságról annyit, hogy ha nem idióta a gazdi, nagyon sokat elmegy.
Az én járkálós motorom 21 éves, eddig SOHASEM állt meg műszaki hibából kifolyólag.
54 ezer kilométer van benne...

Menetteljesítmény...
Természetesen a Simon minimum 30 éves konstrukció, a szocialista éra terméke.
Érdekes meglátás.Robogóval nem kell egyensúlyozni?Támasztókerék van rajta vagy mi a szösz?Láttál már robogót vagy csak képzeled hogy nem kell egyensúlyozni?Esetleg ültél rajta és nem dőltél vele fel vagy miből gondolod ezt a marhaságot?
Amúgy simán mutatok robit még öregebbet is.Nem hiszem hogy a simson létezett a háború előtt de vespa közvetlen utána simán és még mindíg mennek.
Simson nem erős de a fék miatt volt már halál közeli élményem mert a kisbusz csak jött jött és jött én meg álltam a féken bőszen a robim már 3x megállt volna.
Amúgy nem rossz a simson most fogom elrángatni az asztal alól a suhlt összerakásra de elmúlt felette az idő vannak már sokal jobbak is.
az egy dolog,hogy hány éve megy! De nem veszik fel a versenyt sem megbízhatóságra se menettulajdonságra egy robogóra akár szószerinti értelemben akár átvitt értelemben! haggyuk ezt a témát én robogó párti vagyok több okból kifolyólag..
Egyetértek veled teljes mértékben. Ugyan nekem is robogóm volt. De mégis valahogy tisztelem a Simson-t mint márkát. Manapság megmosolyogjuk csak azt, ha egy Simson-t látunk. Pedig el lehet gondolkodni azon, hogy azok a 2 ütemű csodák hány éve is készültek, hány éve is róják az utakat?
A Simson egy család név, illik helyesen leírni.

Majd mutassál légyszíves 20-30 éves robogókat, mert simsonból másmilyen már nemigen van, oszt mégis mennek.
persze! más a két motor(manuális váltos vs automata váltós!) kinek a pap kinek a papné :)
bár én egy robogót többre értékelek( elnézést az elvontságomért) mint pl 1 szimszont v egy 50ccmes vinnyogót ( Aprilia RS)
Értem én, és nem is a robogók fikázására irányult a hozzászólás, hanem arra, hogyha valaki motorozni akar megtanulni, az jobban jár ha váltossal kezd... Szerintem...
Nem ültél pl egy olyanon mint az enyém :) Keréken 15 ! LÓERŐ! főtengelyen 17! ( midrace stage6 hengerszett egyéb okosságok) viszonyitási alap a gyári henger 4 lóerős
"Mindenki robogóval kezdjen..."
A robogó az nem motor, attól nem fog valaki megtanulni motorozni, meg egyensúlyozni, ha egy kis robogóra ráültetik amin gázt kell húzni meg fékezni... Igenis egy kismotoron kell megtanulni a sebességváltó használatát, és egyensúlyozni, manőverezni, erre a legjobbak az 50es supermoto-k, krossz-ok... ( Direkt hagytam ki az 50es gyorsaságikat ) Természetesen a robogókkal is lehet eszméletlen dolgokat művelni, de az nem a kezdéshez tartozik... A másik, mennyivel olcsóbb egy 50esen idomokat cserélni (10k), mint egy nagyobb pl. 4-600-ason (100k)... Robogó az a tini lányoknak, meg a nagyon öreg embereknek van, akik már nem tudnak váltani... Sztem...
Eladó egy '88-as Freccia c9 hengerfej és dugattyú hibával!A motor RENDSZÁMOS,MINDEN PAPÍRJA MEGVAN!Adok a motor mellé egy 0km-es mahle dugót,egy hajtókart.egy kb 80%-os hátsó gumit.A hengerfejet talán még megtudom csináltani ha szükséges.. Egyébként a festése kb fél éves,bár van raja pár karc.Elektronikája tökéletes, indexek,lámpák,fordulatszám mérő,kilóméteróra is működik!1 éves akksi van benne,elől 100%os fékbetétek vannak,hátul kb 80%-osak!Azért adom el mert már nincs kedvem vele foglalkozni,többet költeni rá,és van mellette egy másik motorom.Az ár irányár.. érdeklődni telefonon és email-ben is lehet!Az idomos kép még festés előtt készült! irányár: 90000ft
nem azt mondtam vegyél azt csak azt ajánlom
lol.
nézőpont kérdése. a fasz melyik oldalán állsz.