Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok nem tud valaki tm mx 80-as cross motort ami megvásárolhatót 1989-1999-ig de mindent meg hallgatok mindenféle állapotba alkatrészt is meg hallgatok
előre is köszzi
Igen, arra gondoltam!

de kar hogy annak is vege..
Pedig el lehetett rajta bohockodni, rendesen..
Köszi tenacht:)
Be is indult a fantáziám mi mindent lehet kihozni ezzel a dologgal optikai tuning terén:)
Akkor annyira nem is volt nagyon vészes árban az a dugó.
Én is gondoltam hogy vagy a srácot baxták át,vagy csak púderolás...
Akkor elméletileg a 80-as dugó is hasonló árban lehet.
Köszi!
Szia!

Nem hülye a kérdés,de sajna nem tudok használható választ adni,ugyanis nincs tapasztalatom márkák terén.:(
Én azért választottam a gyárit(asso werke),mert bárhol olvastam,csakis jót hallottam róla.Én 27-28ért vettem(most hirtelen pontosan nem tudom megmondani,mert a doboza a garázsban van.)Ha érdekel megnézem neked.
Szerintem a 38 eléggé sok,bár a "mai világban" lehet,hogy rápakolt valaki annyi hasznot,de nekem erősnek tűnik.
Visszatérve a matrica/fólia dologhoz.Itt hirdetik az oldalon,egy telefont megér,ha odakerülsz.:)
http://www.kepesmotor.hu/matri...
Tenacht,most már nagyjából vágom miről beszélsz:)
A kipufogókhoz annyira én sem értek,de még utána járok hogy miként oldható majd meg ez a jövőben.
Az ötlet amúgy egész jó,erre nem gondoltam.
A mocid tényleg nagyon szép lett. én is valami hasonló dizájnon gondolkodtam,csak abban még nem jutottam döntésre hogy az oldalsó sárvédő+rajtszámtábla fekete legyen avagy fehér.
Ha publikus,akkor megkérdezhetem hogy mennyibe fájt a dugószett?:)
Ha jól látom gyári.
Elvileg az enyémben is az van...
És állítólag egy laza 38 ropogósba került.
Tapasztalatod szerint mennyivel strapabíróbb mint egy utángyártott? (prox,wössner stb.)
Bocsi a sok hülye kérdésért:)
Minden jót!

Andris!
A csobánkai lőtéren a pálya nem rossz:) A budakalász mögötti résznél arra a kis pályára gondolsz ami magánterületen volt? (domboldalban,asztallal)
Mert azt már elbontották...De minden ilyesmit hamar elbontatnak.
Endurózni mondjuk még lehet stikában.
Hú, tényleg szép munkát végeztél a TM-en, gratulálok!
Szia!

Én nem a sima öntapadósra gondoltam,hanem a fóliára.
Az én motoromon sima öntapadós van,amivel az a baj,hogy vastag az anyag,és az idom hajlásainál nem képes rásimulni teljesen,ezért buborékos lenne.Ezt úgy oldottuk meg,hogy az idom szélénél,hagytunk bevágást,hogy ne kelljen annyit hajlania a matricának.Ez volt a kék alap(eredetileg lila volt az idom) majd erre jött a fehér minta.(lásd:galériám)Erre még szívem szerint tennék egy átlátszó fóliát,hogy bírja a mintázat az eséseket.A hátsó oldalsó idomokra viszont jó a sima öntapadós(tapasztalat)
A fólia vékonyabb,mint a hagyományos öntapadó,ezért szinte bármilyen hajlást kibír anélkül,hogy buborékos lenne.(dekorban mondták)Sajnos itt a városunkban nem volt ilyenre lehetőség.
A helyedben keresnék olyat,aki ilyennel foglalkozik és tud ebben segíteni,van is egy ilyen oldal,ahol megcsinálják a matricát mintával együtt,amit te is megtervezhetsz kedved szerint.Persze árban igencsak a festés környékén mozog,cserébe valószínű tovább bírja.
Ez az én véleményem,én így csinálnám,de ha ezt a módszert választod,tényleg kérdezz meg nálam okosabbat.:)
A kipufogóra meg azt a megoldást lehet még találni,hogy veszel egy pl. ktm sx85-re valót,és a te motorod kipufogótövét áthegeszteted a ktm-re,így illeszkedni fog,persze jól meg kell nézni,hogy nem igényel-e más módosítást,mert ezzel rá lehet faragni.Hívd fel a krosszmotorok.hu-n található számot,lehet nekik van.
Remélem tudtam segíteni,bár mindenképp kérdezz utána mástól is,mert "egy forrás nem forrás"!:)
Fene tudja, nem vagyok kipuff szakerto, de ha kiegeted, attol meg nagy baja nem lehet..

Ja, ja...szentendrei...anno bejartam az osszes reszt, imadtuk a csobankai banyat, katonai gyakorlo teret, egri var makettjet, na meg a Budakalasz mogotti reszt!

Ej, de szep emlekeim vannak ezekrol!
Szia!
Te meg szentendrei? Kicsi a világ...:-D
Errefelé nagyon gyökerek az emberek,ha fingasz egyet az utcán,2 nap múlva már jön az NBH,hogy fülest kaptak terrorcselekmény elkövetésének alapos gyanújáról...
Nemhogy a motorozás:D
Köszi a tippet,megnéztem,és valóban van ez az.
A Dep rendszereknek jobban utána is néztem,de sajnos ők is csak a 125/144 modellhez gyártanak.
Azokat a pájpokat meg nem igazán lehet felpakolni az enyémre
Mondjuk ennek a rezója is,ránézésre kb. akkora mint egy 125-ösé...
Mindegy,ez még a jövő zenéje.
Csak olyan furcsa hangja van a gépnek,mondjuk lehet hogy egy alapos égetés/tisztítás nem ártana a kipuffnak.
1:30/1:33-as keverékkel volt használva,elképzelhető hogy volt minek lerakódnia.
Hohó, hát te Pomázi vagy!

Én ugyan most pár ezer km-re lakom, de a hónap végén megyek haza 3 hétre...ja, Szentendrei vagyok, egyébként.

Az előbb 9 db kipufot találtam a német ebay-en...írd be hogy TM auspuff és te is megtalálod!
Nem tudom, melyikre gondolt tenacht, én a sima, öntapadós fóliát használtam és jól tratotta magát...pedig sokszor többet volt a földön a motor, mint alattam...
Azt meg találsz bármelyik festékboltban, tapétaboltban, bagy áruházban (Praktiker)
tenacht!
Na erről a fóliázásról pár szót legyél oly kedves megejteni:)
Hallottam már róla de a technológiát nem igazán vágom.
Ha tartós(abb) bevonatot kapok vele,akkor nagyon érdekelne.
Köszike!
Szia!

Gratulálok a motorhoz!:)
Szerintem ne fényezd,hanem fóliázd,mert a fényezés lerepedezhet könnyen.
Sziasztok, egy TM Mx 125 1997 motorhoz keresek uj gyujtás alaplapot és lendkereket, de sehol sem találok. Tudnátok segiteni?
Köszi!
Csongor
Sziasztok, egy TM Mx 125 1997 motorhoz keresek uj gyujtás alaplapot és lendkereket, de sehol sem találok. Tudnátok segiteni?
Köszi!
Csongor
Sziasztok, egy TM Mx 125 1997 motorhoz keresek uj gyujtás alaplapot és lendkereket, de sehol sem találok. Tudnátok segiteni?
Köszi!
Csongor
Ja és a színe kissé béna:-D
A festés régi is,meg nem is egy mestermunka.
Valamikor majd lefényezem szép világos kékre,mégis csak egy TM-ről van szó:)
Ha már lúd,legyen kövér.
Az eredeti rózsaszín csak az első sárvédő és a hűtő idomjain látszanak.
Na,be is szúrok egy fotót a masináról.
Ez nem az én fotóm,mert mint kiderült a fényképezőm éppen kedves hugomnál volt...szóval...
Számba is vettem a felújítandó dolgokat,és nem lesz egy rövid menet.
Motorikusan elfogadható állapotban van érzésem szerint,ha nem számítom bele azt hogy időnként melegen is hajlamos lefulladni.
Amúgy van benne erő hál istennek,2 személy alatt is úgy megugrott hogy öröm volt átérezni.
Ami kell rá: felújító szett a lengőkar forgáspontjához+ a himbarendszerhez,új légszűrőszivacs,pár csavar az idomokhoz,láncszett,kerékcsapágyak.
A fékkar is törött és görbe is kissé,majd megpróbálok hozzá szerezni másikat. a nyomórúdja törött volt,azt házilag meg tudtam csinálni.
Meg a berúgókar belső mechanizmusa is beteges szerintem,nem egyszerű játék berúgni(viszont akkor pöccre indul),valami ott belül nem kóser. Nem igazán tudnám ezt az esetleges kompresszióhiányra ráfogni,de igazából fene tudja
Szid,köszi az infót,meg nézegetem a cuccaikat,a Parilla kicsit feszélyez,de más megoldás nem nagyon van:D
Andris! Az eBay-t tegnap átnyálaztam,de túl sok használhatót nem találtam.
Viszont voltak jó TM-es pólók ;)
A német eBay-t meg majd mára hagyom.
Nézd meg a Messico kipufokat(messicoracing.it) , az volt a gyárija abban az időbe , az egyik legjobb márka 2t - ben , esetleg a Scarrov - gyönyörűek. Lánckerék a Parillánál van , ugyan annyiba kerül mint általában.
Gratula a géphez!

Képeket tudsz felrakni róla?

Lehet hozzá rendelni ebay-ről (www.ebay.com, www.ebay.de) ha van bankkártyád.
Sziasztok!
Szert tettem egy Tm-re,elég boldog vagyok,de pár javítani való van rajta.
Kéne vennem rá láncszettet,de legalábbis a lánckerekeket mindenképp cserélnem kell.
Lehet hogy buta kérdés(nem értek a lovakhoz),de én nem találtam kimondottan ehhez a géphez lánckereket sehol.
Utángyártott dolgokkal megoldható ez?
A másik dolog a kipuff rendszer...a dob az valami kókány szarnak tűnik nekem,a rezó valószínűleg még a gyári.
Szeretném majd őket idővel lecserélni,viszont hiába beszállítója a cégnek a HGS,ahogy elnéztem,nem árulnak TM-hez külön rendszert.
Mivel helyettesíthető szerintetek?
Gondolkodtam FMF-ben is,de az reménytelenebb.
A szöcském 80 köbcentis,96-os,a 125-ös vázával.
...még annyit hogy első ránézésre kell rá első-házsó lánckerék, lánc, első-hátsó gumi, valószínűleg az összes kerékcsapágy, üléshuzat, meg rá kéne nézni a tlókra is hogy kell-e bele telóolaj..
Ez igy kb 40-50.000 Ft és akkor még nem beszéltünk a blokkról.
Miért szedték ki belőle a blokkot? Mert ha csak dugózni kellett volna, neadjisten hengert is cserélni, azért nem kell kiszedni az egész blokkot....

Na, mindegy, ez az én véleményem, a többi rajtad múlik.
Szerintem meg ne vedd meg.

Volt már pár motorom, amit felújítottam, de erre azt mondom hogy felejtsd el.
Alapvető szabály hogy nem veszünk olyan motort, ami nem indul be, olyat meg még inkább nem, aminek darabokban van a blokkja.
Tudom hogy olcsónak tűnik, de gondolj bele hogy mi van, ha blokk kell hozzá?
Vagy alkatrész a blokkhoz?
Honnan szterzel bele?Ebay? Van ebay fiókod, hitelkártyával?A postaköltséget is számold bele, külföldi postázásnálé nem 1000 ft..

Ne haragudj, nem akarlak eltántorítani, letörni...csak szar érzés hogy van motorod, de még sincsen. Gondolom, a 60 ezret sem a farzsebedből húznád ki, hát még akkor nem számoltuk a javítás költségeit, plussz az időt, ami alatt megcsinálod.

Na mindegy, bocs hogy belepofáztam, csak nem szeretném ha úgy járnál, mint én.

Hogy lásd, nem a levegőbe beszélek és hogy már sikerült motort helyrepofoznom, itt van egy "munkám" : KTM SX 250, amiből 300 lett...

(az első képen nem az enyém van, de ugyanilyenből alakítottam át az enyémet is)

Üdv,
Andris
Szóval szerinted nem annyira necces történet TM-et venni:)
Én bízom a legjobbakban.
Neked is köszönöm a tapasztalatod megosztását!:)
Segítsük egymást ahol csak tudjuk....
Már csak azon csodálkozom hogy anno Németh Kornél nem fogadta el a TM felajánlását és nem lett az ő versenyzőjük.
Nekem nagyon bejött volna a dolog,magyar versenyző az élénk kék talján gépeken ....
Ha van türelmed szerelni akkor hajrá nem veszíthetsz vele nagyon sokat.
nekem anno egy szutyok 125ös Cz-re se futotta.
Próbáld meg,hátha ki tudod belőle hozni a maxot.
60 ropit szerintem megér,de ez csak én véleményem.
Ha sikerül,lesz egy erőteljes egyedi paripád:D