Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az ésszerűséggel csak elodázhatod a kellemetlent.
Guglizd ki,mindketto jo cucc.Bar az elozot csak 1oraig hagyhatod fenn,kulonben levagjak az adott vegtagot. 😆
Az egy dolog, ha nem ért, még én sem értek mindenhez (is), én ott voltam, vagyok kicsit ideges, amikor a júzer összeszedi a semmitérő információkat az ismerősöktől meg a fórumokról meg a valahonnét, és huzakodik velem.

A mérnöknél vagy 10 éve dolgoztam, akkor az említett lőteres munka kezdete, amikor megjött a megrendelő és kimentünk a helyszínre, a teljes befejezés szerintem egy fél év volt, de lehet, inkább több.
Eleve egy munkatervet kellett csinálni, azt beadni a szolgáltatónak, ha az az mondta, hogy oké, akkor kezdődött a földhivatallal,, vagyis a fenéket, a munkatervben szereplő nyomvonal alapján a már nem is tudom melyik felületről kigyűjteni az érintett helyrajziszámokat, számtalanszor volt olyan, hogy hogy csak a biztonsági övezet csípte az adott ingatlant, de mondjuk csak egy méternyit, aztán a helyrajziszámok alapján a tulajdonosok a földhivatalból, ha jó napunk volt, akkor volt közte elhalálozott is meg külföldi is, hogy a meghalt, ha még nem zajlott le a hagyatéki, akkor a közjegyző jelöljön ki ügygondnokot, a külföldi ha nem kapta meg akkor köröztetni a postán, aztán ha sok volt a föld, akkor a humusz elterítését elvégeztetni, az altalajt típusa szerint elszállíttatni... A többit meg vagy nincs kedvem, vagy elfelejtettem.
És még nincs meg a terv sem, nemhogy a meló. Emlékezem, amibe majdnem belebuktam, egy utca közvil oszlopai (kandeláber) megsüllyedtek, de az áramkör a lakótelepen keresztül ment az ÉHTR-ből, így az érintett részen az összes kábelt fel kellett méretni, mert senki nem tudta, mi-merre, még a területgazda és a szerelők sem. Azt tudták, melyik melyiket kapcsolja le-fel, de a nyomvonal az homály volt. Persze a megoldásom rém egyszerű volt, megemelte a daru az oszlopot körbeásás után, aztán betonlapokat tetettem alájuk aztán mehettek vissza a helyükre. De ki kellett számolni, hogy mennyivel kevesebb lesz a taplnyomás így.
Meg amikor excelben kellett csinálnom olyant, hogy adott oszlopon, adott magasságban és szögben, adott kábel (súly, stb.) mellett a csúcshúzás belül maradt-e a megengedettnél. Tehát B1300 oszlop, 8.2m magasság 35 fok, 1x70 AASC + 3x35 NFA2X, valamint egy 210 fok, ugyanaz ez a kábel.
Esetleg alatta egy közvil meg egy kábel tv.
He? Mit használjak?
ez is csak pénz kérdése..... kissé bealudtuk a parkolóhely bővítést az elmúlt 30-40 évben
amúgy kurva sok autó jár "feleslegesen" első körben ezeket kellene kiszórni
Ahogy nezem lofasz vellanyforradalom lesz,inkabb az hogy kenyszerusegbol megtanulja az ember hogy hasznalja rendesen a Tourniquet-et meg a hemoflex-et.Ez lesz a minimum.
ne tudd meg mennyi ember ír a napelemes csoportba hogy sziget üzemről akar fűteni
ha ráérek szoktam cinkelni őket hogy ha sok a zseton megoldható kb 3 milla az az akku kapacitás amivel egy napot ki tud fűteni, télen lehet számítani akár 2 hetes napfény mentes szakaszokra is
szóval csak az akku 30+milla és a legjobb szoftverekkel sem tart ki 20 évnél tovább az akupakk
Ennek is vannak korlátai. Itthon különösen. Parkolohely sincs.
melóban kell a madzag......
épp ma hallgattam hogy valami usa reptéren 1300 villnyos töltőt telepítettek 7000+ parkolóhely van
azért ez jelentős mennyiség
na de meglett az áhított villany vagy sem? ha igen akkor csak pénz kérdése volt
és egy tesla szintű cég nem egy kis lőtér
Szerintem meg nem kell. Észerüen kell használni ami van és ésszerűen telepiteni az ujakat.
Ebbe már ne is menjünk bele. Földi halandó már a fogy.irodán is elakad. Ez már nem értelmezhető számára és ez csak.a jéghegy teteje. Tervező, méréstechnikai valamint területgazda is van az ismerettségi körven. Vannak lesznek problémák. A fogyasztó csak addig jut el hogy kell neki 20 kw napelem meg villanykazán meg 3x32A.
Énszerintem meg ha már olyan sokan vagyunk, hogy nem jut, akkor el kéne kezdeni lemondatni az embereket a luxusról.
Pedig egyszerű, menjen be a eon irodába, és kérjen 100 kW teljesítményt.
Az már amúgy is áramváltós mérés, kicsit megdrágíjja.

:-)
Hát hogyne.......csak autót kevesen töltenek napsütésben, inkább meló után otthon reggelig. Hogy választod szét mennyi a napos mennyi a szenes. Szenes felejtős inkább atom. De azt se könnyebb szétválogatni még napsütésben sem.
Nem, ne haragudj, de nem tudom megértetni, ha szándékosan ellenkezel. Az jó szöveg, hogy minden csak pénz kérdése. pedig nem.
Én dolgoztam, aztán bedolgoztam egy mérnöknél, aki az áramszolgatátónak volt a szerződéses tervezője, én tudom hidd el, mi van akkor, ha... mondjuk az utolsó munkát említve, egy új (kis) lőtérnek kell pár kW-nyi villamos energia, az OTR trafót kellett a 20 kV-ra besűríteni, de a vasútvonal mellette volt tehát a Máv-al egyeztetés, valamint a kitermelt föld miatt a Bányakapitánysággal is, és jó, hogy a kitermelt föld nem érte el azt a mennyiséget, ahol változik a helyzet. A közútkereszteződés megvolt, tehát azokkal is, valamint a közút és a szántó (ahol a nyomvonal volt) határán az árok átjárhatóságát biztosítani a gépeknek, és ez egy faszom-szar meló volt.
Majd ahol új igény lesz a Teslák miatt, és mondjuk műemlék épületek vannak, meg a már ott lévő egyéb közművek nyomvonala, meg esetleg egy rendőrkapitányság bejárata, vagy egy sorompóval biztosított vasúti átjáró az ÉHTR (trafó) mellett a megközelítési távolság határán belül a kábele...
Esetleg egy belvizes terület? Tudom, egyszerű, hogy a cigány kiássa az árkot, beledobja a kábelt, visszatemeti, a váégére meg felcsavaroznak egy csatlakozót. Vagy ha régi, nem digitális közműtérkép van még, és előtte fel kell méretni a "valószínűsíthető) nyomvonalat, mert akkor a kézi feltárás tényleg játszik.
És ezt 20 kV-on, 0,4 kV-on, esetleg az alállomásban cserélni a trafót, ha sok lesz a tesla.
pl simán lehetne napos áramot x forintért adni a kocsiba- mosógépbe a szenes áramot meg x+több forintért
villany kocsiba egészen egyszerűen megoldható, sokkal okosabb mint a mosógép
aztán amikor geci sok energia van nem a hálózatot bassza szét hanem tölti a kocsikat a sok felesleggel, csak pár tekercs plusz vezeték kell és meg is van oldva minden is 😁
ha így növekszik a termelés belátható időn belül lesznek alapanyag gondok, de ez nem az elkövetkezendő 5-10 évben lesz
na de majd addig a szilárdtest akku csak elkészül
Hát ez kész katasztrófa. Mindenki villanyban gondolkodik mert a konnektorban mindig van. De hogy egy kw mennyi arról senkinek fogalma nincs. Azt hiszi az is telefontöltő.
Lehet. Pénz pénz pénz és nem kizárólag megujuló
Egyszer megértik, az biztos, majd amikor kellene és nem lesz.
A kolléga is megvette a villanyradiátort, hogy ha Putyin elzárja a gázt, akkor azzal fűt. Nem tudtam vele megértetni, ha nem lesz gáz, villany sem lesz.
Gyar lehet,alapanyag nem lessz.
Dehogy lett annyi tortent hogy a hatotavot nagyobb akkupakkal noveltek,30-50 Kwh-s akku helyett lett 90-100Kwh.Amivel dragabb es fizikailag nagyobb es dragabb,ami miatt egy dognehez suv lett mind,es hogy elfogadjak az arat telipakoltak onvezeto,meg lcdpaneles kütyülékekkel.
Igy mar elgpfogadja a kütyübuzi hogy nem 10-12 milla hsnem 16 millas kell neki.
Holott egy ksfogyasztasu fapados belsoegesu szinti uzemanyaggal,esszeru szabalyozassal megfizetheto legyen.
Ne egy kibaszottdraga dewaltfuro.
Arra megy ki a jatek hogy ne szeles tomegek csak kivaltsagosak es gazdagok autozzanak,ne legyen ilyen nagy szabadsag es mindenkinek sajat kocsi.
Ennyi.
te nem vagy már kezdő villanyász, csak 20 ével ezelőttre gondolj vissza mennyi és milyen fogyasztól voltak, de ha 40 évre gondolsz vissza akkor még durvább a különbség
szóval ha az akarat megvan 10-20 év alatt rengetehet lehet fejlődni
ez csak elhatározás és pénz kérdése
amíg nincs igény rá addig nem lesz kiépítve
de az a lényeg már van kurva gyors töltés ami működőképes, eddig mindenki kínlódott hogy atyaúristem 20 perc egy töltés, hiszen a dízelt megrakom 3 perc alatt
igaz hogy utána még 15-20 percet kávézok meg szarok a kúton de akor is csak 3 perc a dízel tankolás......