Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

bocs hogy bele wauzok
de rendőrje, illetve megyéje válogatja, hogy szólnak e a xenonért.

eddigi tudományaim szerint motorba nem szerelnek gyárilag xenont.
autóba meg csak akkor építhetsz eb utolagosan gázkisüléses égőt, ha van lámpamosod, illete elektromos lámpaállításod, különben nem adnak engedélyt, vagy ha endegélyed sincs, meg a felsorolt eszközök, akkor akár a forgalmit is elvehetik.

több ismerősöm is járt már így, hogy kiszedették vele a xenont.
szóval titok, hol vannak a trafók
Két trafó, plusz relé! De ez kérem Fazer, elfért minden.... Az enyém 6000 k-s, ennek a legjobb a fényereje. Az ennél kékebb fényt úgy érik el, hogy a xenon gázt szennyezik bizonyos más gázokkal az égőben. Lehet hogy menőbb, de kisebb a fényerő.....A használat során egyébként a kékes szin felé tolódik el a szinhőmérséklet. A gyári xenonok általában 4300 k-esek.
2 trafóval? hova pakoltad őket?
12000 K felett lilul

az én 8000 K -m max kékül

akkor a TE 6000 K-d az extrémfehérnek mondott 5000 K-hoz képest is kék
majd ha mellém állsz este a túrán megérted, miről beszélek
nem eladó De nem is érsz vele semmit, az elektronikát nem szedtem szét, hanem beépítettem egyben a motorba.
A xenon miatt nem szólnak, jogilag nem tisztázott, hogy illegális-e. A kék ledes helyzetjelzőt viszont nem engedik! Egyébként nekem dupla bi-xenonom van, fantasztikus a fényereje. Még az optimális fókuszpont beállitására is van lehetőség és a három év gari (égőre is!) elég megnyugtató...
mit kérsz az 1 trafó + bi izzóért?

asszonypajtás corsájába kellene

a többit meg pótolom... 12.000-ért shippinggel hazajönne 2 trafó + bi izzó júnájtidszétszbül
kikérem magamnak az enyém nem is lilás

vagy színvak vagy
Ja, és rendőr még nem szólt miatta, engem a múltkor néztek át, még gumimélységet is, de a rendszám volt a bajuk csak. Pedig refivel járok, a bi-xenonnal....
nekem egy éve van bent. H4, a vetítési kép jó, nem szórt fényű, és jól látok, jól látnak. A legtöbb fényt a 4300/6000K adja a 8000 és fölötte éjszaka már nagyon lilás, nehezen látsz vele. Én autóst raktam be, így van egy tartalék trafóm+izzóm, de eddig még nem kellett.
a martincar.hu oldalon van pár motorkerékpár típus feltüntetve, amibe beszerelték már a xenont..

elég jó áron lehet tőlük vásároloni motorba való xenonokat, én 1.5 éve 31.000 Ft-ot fizettem 2 trafóért és 2 izzóért / H7 és H4 / ami mostanra már majdnem a fele...

amerikából ebayon rendelve, szállítással pedig még olcsóbb ..
lassan 1.5 éve van már benne, szemből közlekedők nem " jeleztek " még 2 személyes használat mellett sem.. tükörből ugye meg a xenon is jobban láccik nappal

azóta pár " ellenőrzésen " is átestem, minden gond nélkül... a rendszám miatt inkább szótak.. legutóbb éjszaka állítottak meg, akkor a rendőr meg is jegyezte, hogy csak az egyik izzót látta világítani, hogy az elég-e?
És a rendőrök mit szólnak hozzá? Vagy nem igazoltattak még, illeve a veled szemben közlekedők nem sérelmezik a dolgot? Gonolok itt olyanra hogy mondjuk rád villognak, vagy hasonlók...!?
üdv vastársak

nekem a gsxr 750 K5 kapott H4 xenont / tompított / és mit mondjak.. olyan a fénye, hogy tán még az utat is felszárítja... a távolsági / gyári /halogén nem világítja túl a tompított xenon fényét...

tehát: vagy a gyári halogén gyenge a K5-ben vagy a tompított xenon volt igen jó húzás beszerelni

8000 K színhőmérsékletű a xenon, a trafója az alsó villahídra van felfogatva alulról...

a H7 xenon izzó is megvan csak a trafónak nehéz helyet találni ...

ellenben láttam ma egy R6-on olyan megoldást, hogy 2 xenonizzót szolgált ki egy trafó...
Tudtommal minél magasabb a kelvin száma, annál kékebb a fénye. Szóval 6-8000K-s izzó biztos elég lehet. Arra azért kiváncsi vagyok, mennyiben változna a fényszórás, esetleg valaki akinek 929-ben van?
Köszönöm a topicot! Csak néztem hogy hova tünt az irásom az üzenő falról!
Hhhmm.. megoszlanak a vélemények...!
Szerintem ha nem hupikék a xenon, tehát normális, fehér színe van, senki nem fog szólni miatta. Több motorunkon is xenon van, az egyik egy törött audiból lett átrakva faragással a gyári xenon még akkor, amikor senkinek sem volt, százezrekért lehetett kapni csak.

Ott furán világít, az enyémen nem vettem észre, hogy változott volna a fókuszpont ellenben minimum kétszer olyan jó fénye van. Még a faragott motor is átmegy műszakin, legfeljebb az egyik túlbuzgó kukac jegyzi meg, hogy nem szabályos, de amúgy meg se nézik, igazából nagyon hozzá se mernek nyúlni.

Azért arra tényleg figyelni kell, hogy a vezeték ne törjön. Kéremszépen ami a trafótól az égőfejig megy, az magasfeszültség, elvileg még közel sem szabadna rakni semmihez. A trafót is inkább a lámpatestbe a legjobb szerelni. (van gyufásdoboz méretűben is.)
Kérdések és válaszok motorkerékpárokba szerelt xenonnal kapcsolatban.
Az a gáz az utólagosan beszerelt xenonnal, hogy másmilyen a megvilágítási pont (a plazma) formája mint a halogén izzó izzószála. Ezért mivel eltolódik a fókuszpontból, garantáltan erős szórt fényt ad--vakítani fogja a szembejövőt.

Ennek ellenére én is próbálkoztam vele, 2-3 hónap után kontakt hibás lett a kormány mozgása miatt (maga az elektronika a tank alatt volt, tehát a vezeték csavarodott minden kanyarban). Ha balra fordítottam a kormányt elaludt a lámpa :) Szóval egyből leszereltem, és visszaalakítottam.

A gyári xeonon többnyire projektoros (pl. BMW, Volvo), ott helyen van beállítva a fókusz pont, nem is ad szórt fényt.
Hali, a xenon bekötése csak abban az esetben szabályos, ha rendelkezik E jelzéssel és megoldott az automatikus magasság állítás a motoron. Ami jelenleg szerintem egy motoron sincs. Szóval nem szabályos a használata, de nem hallottam, hogy a rendőr szólt volna emiatt. De a vizsgán biztosan kivágnak vele.
Hi all! Xenonnal kapcsolatos topicot nem találok, Hova tegyem fel kérdésemet...? Érdkelne az a része hogy mit szólnak hozzá a közeg emberei, illetve mennyire szabályos, vagy szabályellenes, mennyire lehet belekötni műszakin..?