{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5578034] 2019. 12. 05. 17:17
tothferenc86
Sziasztok. Most, hogy itt a tel, lenne idom atalakitani a vilagitast. Van egy robogom, projektoros lampavan, amiben H8 35 wattos halogen van. Mint valami gyertyafeny. Mar probaltam kekes izzot - volt vakitas is (paraszt)- ledeset, de egyik rosszabb mint a masik. 55 wattosat nem merek belerakni, nehogy elolvadjon a foncsor. Gondolkodom a xenonon. Jo lenne a gyujtolencsehez?! Vagy nezzek bele emelt fenyereju izzot (night breaker, ge megalight...stb)??
[#5518830] 2019. 02. 06. 22:08
kawa70
Sőt, ledes még nem is volt, mikor már menetfényt alkalmazták egyes országokban. Hozzánk a nappali fényszóró használat is csak késve gyűrűzött be, ahol hamarabb kitalálták már kezdtek áttérni a menetfényre. Valószínűleg igazad lesz az 5-10 évben, mire átmegy a vízfejeken. Kb mert mást nem fognak árulni meg uniós előirás lesz, azt meg átvesszük ugyis
[#5518829] 2019. 02. 06. 22:05
MIHU67
Én mindenesetre így közlekedem vele két éve, és még egyetlen rendőr sem állított meg érte. A gyári lámpám sem volt valami híres, 2*35w ,még este sem volt túl erős, nem még nappal .Ezzel mindenki szerint sokkal távolabbról látszik a motor,jóval figyelemfelkeltőbb mint tompítottal volt. Nekem így biztonságosabb a motorozás, és ebben a korban már ez is szempont.
[#5518824] 2019. 02. 06. 21:55
Gino
Igen, mert autóknál sokkal hamarabb jelentek meg a DRL-ek és nem is feltétlenül LED-esek.
Motoroknál kb. 1-2 éve találni gyárit, így mire a magyar szabályokba bekerülnek a kiegészítések....hát kb. 5-10 év
[#5518822] 2019. 02. 06. 21:52
kawa70
Autoban kiemeli a menetfényt. Tompítottal vagy nappali menwtfénnyel.
[#5518821] 2019. 02. 06. 21:49
Gino
Nincs nekem erre időm....meg nem is érdekel!
[#5518803] 2019. 02. 06. 21:28
Vidom
annó amikor közbe jártam (cikk előtt) több megyei és központi nkh-t kérdeztem. Egyértelmű vélekédés volt, hogy nem lehet. És ahogy irták nem is igazán szeretik jóváhagyni mert akkor arra hivatkoznak a rendőr előtt. Persze átcsúszni minden átcsúszhat.

Nekem volt motorom amiről eredetvizsgakor nem készült fénykép. Nagy patália lett belőle, mert az okmányirodában hiányolták a motorszámot.... Gondoltam úgy is fényképeznek mindent... de nem.

Kezdj el szórakozni a volt járműveiddel az ingynenes járműszolgáltatási platformon és nézd meg a műszakikon készült fényképeket. Némelyiken sirva fakadsz...
[#5518799] 2019. 02. 06. 21:25
Gino
Az első bekezdés a gyárilag szerelt dolgokra vonatkozik, míg a második az utólagosra....
[#5518798] 2019. 02. 06. 21:24
Gino
Szerintem valahol kell lennie ehhez tartozó kiegészítés, mivel a DRL is megfelel a tompított fényszóró helyett nappal, országúton és autópályán is.
Vagyis az említett helyeken az autóknak is tompított fényszórót írnak elő, de mégis elég a DRL. Ahogy a motoroknál is az alapszabályban a tompított fényszóró van megadva csak.

Nekem teljesen szabályosan beszerelt DRL van az autómban. Vizsgán mégsem megfelelő és le van ragasztva!
Mert annyi nem elég, hogy megfelel a rá vonatkozó előírásoknak és úgy is működik, ahogy kell.......de a forgalmiba nincs bejegyeztetve!
Vagyis vizsgán nem oké. Használni szabad, mert szabályszerűen működik, de a vizsga ellenőrzési feltételei szerint nem szabályos, mivel hatóságilag nincs engedélyeztetve az utólagos beépítése.
[#5518771] 2019. 02. 06. 20:56
Vidom
Egyébként a motoros balesetek egy része is ebből adódik (meg persze gyorshajtás).

Kinézel jobbra és balra egy fénypontot látsz. Tehát az autó q..va messze van. Az meg erre jóval gyorsabban jon és egy lámpája van...
[#5518765] 2019. 02. 06. 20:51
Vidom
itt a bibi nem a bekötés...

A kegyelemdöfést a fentieknek a KRESZ 44.§ (7) adja meg:

A forgalomban részt vevő motorkerékpárt és a tompított fényszóróval felszerelt segédmotoros kerékpárt – tompított fényszóróval – nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
[#5518764] 2019. 02. 06. 20:49
Vidom
vagyis szigorúan nézve a gyári megoldások sem felelnek meg a jelenlegi jogszabályoknak. És itt jön vissza a kieg. féklámpa esete. Ahol gyárllag volt ott lehetett, utólag nem...
[#5518762] 2019. 02. 06. 20:48
Vidom
Már bocs, az hogy átment az nem jelenti azt hogy hiba nélkül. (Egy ismerősöm motorja E jel nélküli sport dobbal ment át a műszakin. Vagyis a te logikádat követve már az is mehet.)

Két egymásnak ellentmondó jogszabály van, amiből te az egyiket olvasod.

DRL nem éghet együtt a tompítottal (ezt olvasod te). A másik rendeletben meg világosan le van irva, hogy motorkerékpárt tompítottal mindig ki kell világítani.

Tehát a szabályszerű bekötés az lenne, hogy ráadod a gyújtást és már ég a drl (tompított nem). DE milyent elindulsz vele el kellene aludni a drl-nek és a tompítottank kellene égnie.
[#5518756] 2019. 02. 06. 20:31
MIHU67
Nekem majdnem 2 éve a KPM vizsgán utólagosan felszerelt nappali menetfényekkel ment át a motor hiba nélkül. A hátsó lámpának világítania kell a DRL-el együtt, aztán már helyzet kapcsolásakor teljesen ki kell hogy kapcsoljon a nappali fény. Valamint a DRL-nek megnézik minden megfelelőségét.
[#5518751] 2019. 02. 06. 20:23
Gino
Ha ezeket a duplán világítókat (Tuono, RSV) valaki féloldalas autónak nézi, hát akkor az mást is benéz!
[#5518749] 2019. 02. 06. 20:21
kawa70
Erre én is emlékszem, hülyén is néztek ki. Elég közel vamnak egymáshoz, hogy megtévesztö legyen. De az fjr pl elsö perctöl duplán világít
[#5518747] 2019. 02. 06. 20:20
Gino
Régebben még az SV-nél és az R1-eknél sem világíthatott 2 tompított egyszerre. Sosem értettem miért, baromság volt és bután is nézett ki, hogy egy oldalon fényszóró a másikon helyzetjelző...... fax volt, aki ezt hagyta jóvá.
[#5518744] 2019. 02. 06. 20:17
kawa70
Ezen már én is gondolkodtam, hogy a több fényszóró os hogy lehet.
[#5518742] 2019. 02. 06. 20:16
Gino
Lásd. HD és ilyenek, ahol akár 3-5 fényszóró is van elől, persze van egy nagy és kisebbek a többiek.
Amúgy meg pont jó lenne ha az lenne az alkalmazható megoldás, hogy a fényszóró + 2 DRL, hiszen semmiképp nem utalna féloldalas autóra, mert olyan autó nincs ahol 3 egyszerre világító lámpa van egy oldalon.
[#5518738] 2019. 02. 06. 20:11
kawa70
Elnézést
[#5518731] 2019. 02. 06. 20:08
Gino
Ami kiegészítő féklámpa, helyesen.
[#5518725] 2019. 02. 06. 20:05
kawa70
Ja-ja, második olvasatra már értelmeztem én is. De mindenestre érdekes hogy a gyári konstrukció jó (egyébként is jó) az utólagos nem. Tisztára mint anno a pótféklámpa esetében.
[#5518722] 2019. 02. 06. 20:03
Gino
De nem a fényszóróval együtt/mellett!
Amelyiken pedig gyárilag nincs DRL, azon kötelezően világítania kell a tompított fényszórónak. Vagyis ....
[#5518708] 2019. 02. 06. 19:53
kawa70
Nem, de motorra egyébként is egyet dukálna. Viszont osztott formában már több megoldást is láttam gyáriban, ami akár kettönek is számithatna.
[#5518704] 2019. 02. 06. 19:51
Gino
Mert az gyári, engedélyeztetve van.
Meg ha jól emlékszem a gyári DRL-es motorokon nem a fényszóró mellett van még kettő világítás.