Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

"hazilagos legszurotuningba"

Jut eszembe, hogy láttam videót, ahol a tank alatt két légszűrő volt. Az lenne a házi légszűrő tuning? Mert én úgy emlékszem hogy az a jobb oldalán van abban a nagy kerek tárcsában :D
Nem mondtam, hogy azt dijazom. Sot.
De a koponyas LED index, a vilagito szemu sasfej, a legkurt, a plusz fenyszorok es a hasonlok rendszeresen okoznak fejfajast, hogy ne is menjunk bele a hazilagos legszurotuningba vagy effelebe.
Engem személy szerint jobban idegesít, amikor a tizenéves kölykök este 9-10 környékén nyúzzák az 50ccm-es, kiherélt dobú robogókat. Akkor inkább menjen el az ablak alatt egy nyitott dobos Chopper :D
"...mert a motor az önkifejezés egyik formája"

Azert hidd el, igen sok esetben jarna jobban mindenki, ha inkabb az akvarell festeszet vagy a fafaragas iranyaba mennenek el paran. :D
Drága Harcipocok! Ha neked ez így tetszik, akkor legyen! 🙂 Nekem 8. Így színes a világ. Mondjuk az kifejezetten pozitív, hogy még figyelsz is másokra, akiket esetleg ez zavar. De ahogy írtam, az enyém sem gyári, és biztos, hogy hangosabb is, mint a gyári, de csak azért is rajta hagytam szándékosan, mert a motor az önkifejezés egyik formája ... 🙂
Én egyike vagyok a nyitott dobosoknak.

- Nekem a hangja kifejezetten tetszik. Hosszabb távon sem bántotta a fülemet, bár ez lehet bukósisak függő, nekem egy elég jól szigetelt van. Hiányozna ha nem lenne hangja. Valószínűleg a koromból fakad, de szeretem hallani azt, hogy van alattam kakaó és sokat ad az élvezeti faktorhoz ahogyan duruzsol alattam az országúton.

- Az utcabeliek zavarása: ezt teljesen megértem, kellő körültekintést igényel. A Beindítást és melegítést próbálom minél nyitottabb téren elvégezni, figyelve arra hogy a kipugofó ne nézzen fal felé, stb. Alapból keveset járok városban és akkor is próbálok figyelni. Ha mondjuk kisgyerekes anyukát látok sétálni, akkor a babára való tekintettel próbálok a hangerőn csökkenteni, nem előttük kezdek gyorsítani, stb. De egyébként nem az a tapasztalatom, hogy az emberek bosszankodnának miatta. Sokszor látom hogy integetnek a srácok hogy húzzam neki, többször bólintottak már elismerően a hangját hallva és kaptam "like" jelet. Ennek ellenére tudom hogy sok embert zavar, ezért is próbálom minimalizálni a városban cirkálást.

- Árt a motornak: ez így van. Bevállalom. Ha majd évek múlva (bízom benne hogy ez a fajta "károkozás" nem rövidtávon okoz problémát) valami gikszert okoz akkor természetesen megjavíttatom. Tudom hogy ezt én okoztam, nem fogom átkozni a típust, nem fogom szidni a gyártót. Soha életemben nem sajnáltam a pénzt se autóra, se motorra. Szeretek gondos gazda lenni, mindent kötelező szervízt elvégeztetek, nem spórolok a minőségi alkatrészen, a legapróbb zörejre szerelőhöz megyek, ennek ellenére - vagy éppen pont emiatt - a szelepgyilkosság nekem belefér.

Ezek szigorúan az én meglátásaim, az én szubjektív véleményem. Tudom hogy sokan itt a topikban máshogy vélekednek, és azt sem tartom kizártnak hogy nekem is megváltozik a hozzállásom 2-3 év Chopperezés után, de jelenleg ez a szitu.
OK. Köszi, csak azért kérdezem ,mert a gyertyáimat egy kicsit világosabbnak láttam, mint szerettem volna.
Maszatoljak rajta? Bár ugye az én kipufogóm nem teljesen "nyitott". Teljesen nyitott csövet én nem is értem. A motornak árt, az utcabelieket zavarja, a vezetőt fárasztja + megsüketül tőle, ráadásul csúnya a hangja. Van ilyen egyáltalán?
Ezt nem tudom sajnos. Nem vagyok képben, hogy itthon karbis motorokkal foglalkoznak-e ilyen helyeken.
Az előző lakhelyemen 35 ezer forintnak megfelelő összegért mértek egyet (dynamometer + AFR kipufogóból) és vagy elvitted haza és maszatoltál rajta, majd visszahoztad újra mérni 35 kilóért, vagy ők foglalkoztak vele helyben, óradíjért (30 ezer környéki összeg volt/óra).

Aki nem tudott/akart ezért csengetni, annak maradt a gyertyás műsor, a "plug-chop".
Bocsi, hogy beleszólok, de tudnátok valami közelítőt mondani arról, hogy mi lenne a "kellő összeg" egy ilyen behangoláshoz? Ti. az enyémen sem gyári van. (Ha jól sejtem Black Widow, és nem Dragstar, hanem XV500L) Esetleg nagy vonalakban, hogy van-e értelme bárkinek belevágni, megpróbálni a nyűglődést, vagy inkább lebeszélnétek róla?
Igy. Ezert irtam, hogy legalabb nyaloka.
Elso (vagy masodik) javaslatom anno a gyari dob volt. Ez a kinai dob kb. tippmix AFR meres nelkul, de ketlem, hogy erre a kello osszeg be leszen aldozva.
A sor 4 autómat sem engedem 2000 alá...ne pofozkodjon a főtengely csapágy.
A kipu és a karbi hangolása nem arról szól ,hogy adok több naftát és valahova biggyesztek egy kupakot fojtás gyanánt.
A köbci ,dugattyú útja és a kipu átmérője alapján hozzávetőlegesen kalkulálható a gáz lengésének optimális korlátozása. 1-5 mm helyességgel behatárolható. Egy helyesen belőtt karbinál a korlátozás helyét egy olyan fordszámmérővel tudod a legjobban megközelíteni ami 1 egységenként is mutat (pl.851rpm) mivel a v2 motorok kipufija sokszor nem egyforma hosszú ezért a korlátozás elhelyezése is máshova kerül.(optimális esetben) Oszt mindenki úgy csinálja ahogy akarja 😀 A hang tompítása megint egy másik kérdés de lényegesen összefügg a korlátozás technikájával. Lehet jót és hatékonyat csinálni...de lehet bele is szarni ...jÓ AZ ÚGY alapon.
Igen. Ez egy bo fel evszazada alkalmazott megoldas, ha rakeresel a "lollipop baffle" kifejezesre, kapsz bosegesen talalatot.

Van egy okolszabaly, 50mm-es csohoz kb. 28-30mm-es, 60-70mm-es csohoz 38-42mm-es, 75-90mm-es csohoz 60-65-os atmeroju nyaloka kell.

Sot, keszen is kaphato, suket Harleystak szeretik.
A vesémbe látsz :D Pont kérdezni akartam :D
Ez nem tűnik nehéznek. Lehet hogy ki is próbálom. Azt a kis lyukat senki nem veszi észre ha esetleg később mégis eltávolítom :D

Egyébként érezhető lesz a nyomaték növekedés ahogy egyre jobban zárom el? Gondolom egy idő után átesik a ló túloldalára, és lefullad, stb...
A kerdest megelozve: a nyaloka.
hatos szemescsavar, par anya, kasztni alatet.

Szemre 60-65mm koruli lehet annak a kinai csonek a belso atmeroje, olyan 40mm koruli nagy alatet passzolna ehhez.
Szukseg eseten el lehet forgatni, igy hangolhato.
Igy van, a hirtelen szogsebesseg-ingadozast nem szeretik ezek sem. A japan V2-k tobbsegere ez igaz.

Mindentol fuggetlenul legalabb egy nyalokat betennek abba a dobnak csufolt kalyhacsobe, hogy nemi nyomatekot visszahozzon.
" A nyitott cso rangatasig fokozhatja ezt otodikben, varosban poroszkalva. "
Hasonlót tapasztaltam én is, bár rángatni még nem rángatott, de éreztem hogy nem nagyon tetszik neki, és én is inkább lejjebb váltottam 4-be.
Nem tudom hogy ez igaz motorok esetében is, de pl. autóknál is azt írják hogy a "nyomaték öl, nem a pörgetés" ezért nem is nagyon szeretem alulpörgetni, inkább visszaváltok hogy jobban pörögjön. Bár lehet hogy ezek V2 esetében nem így van...
A nyomatekcsucs (85Nm) 2500-as fordulat kornyeken jon ki. A Drag blokkja 1800-tol kezd huzni, 2000-en mar a nyolcvan Newtonmetert nyalogatja. Elviekben el kene birja az otodiket, mert 2000-es fordulat tajan rofog 50-55 magassagaban.
A hot' ures cso pont ebbol a tartomanybol szeret kiharapni, ennek ellenere magam is a 4. fokozatot preferaltam varosban, mert negyesben 2500 magassagaban porog, pont nyomatekcsucs kozeleben, nem annyira darabos, amikor valakit kikerulnel es huzol egy koveret.
A nyitott cso rangatasig fokozhatja ezt otodikben, varosban poroszkalva.
Nagyon szépen, érthetően leírtad, köszönöm!

Többek között ezért kértem a gyertya ellenőrzést és karbi átnézését/hangolását mert tisztában voltam vele, hogy az előző tulaj csak rátette a TurnOut kipufogót és nem állította hozzá a rendszert (már amennyire lehet) Bele sem merek gondolni, hogy milyen nyomatékos lehet megfelelő fojtással, mert nyitott rendszerrel is szépen húz :D

Egyébként ti városon belül az 1100-assal 50-60 között melyik fokozatban mentek? Mert mindenhol azt olvasni, hogy a lehetőleg a legmagasabb fokozatban közlekedjek vele olyan fordulaton ahol még jól érzi magát a motor. Elképzelhető hogy a nyitott rendszer miatt, de nekem 5-ben ilyen sebességnél érződik, hogy nem ez az ideális a motornak.
Nagyobb gáz áramlás a nyitott rendszer előnye...és egyben hátránya is. Poén kedvéért nézz egy gyertya képet....mert a gyors áramlás szegény keverékes égés (szelep gyilkos) egyik okozója. Ha valaki kinyitja a rendszert akkor a karbinál is kötelező utána menni.
A nyitott rendszernek csak magas fordulaton van igazán értelme...az a fordulat ahol egy chopperrel többnyire közlekedsz távol áll tőle.
Érdemes egy minimális fojtást vissza építeni ,hogy a többnyire használt tartományban meglegyen a normális nyomaték. Nincs kedvem részletesen leírni ,hogy miként kell hangolni egy nyitott rendszert és hogyan kell utána menni a karbikkal....de mindenki barátja a google.
A tudatlanság olykor sokba kerül.
A nyitott Cobrát gáz gyorsító csővel küldték ...sok matek ,gyertya kép nézés ,hangolás után lett olyan a rendszer aminek remek a nyomatéka ,nem fehérek a gyertyák és olyan a hangja amitől mások is elélveztek. (itt nem a túlzott ,fülsértő,hangerőre gondolok) Sok sikert hozzá!
Nagyon örülnék, ha a durrogást tényleg megszüntetné a csonkcsere :D
Lehet hogy a kért javítások nagy része felesleges, de így nyugodt leszek, tudom mikor mi volt cserélve. Illetve kapok egy jó kis "állapotfelmérést" is a motor műszaki állapotáról.
"Egyedül ami zavar, hogy egyre többet durrog a kipufogó."
...es ott is a potencialis valasz.
"Az egyik karburátor szívócsonk repedezett, így azokat is cseréltetem."

A vezermulanc automata feszitos, az esetek tobbsegeben 80-100 km az elettartama. A blokk meg termeszetebol adodoan ciripel, szokj hozza, az ilyen 1981 ota. Leghutes, nagy hezag, satobbi.
Tegnap leadtam a motort a szerelőhöz a szokásos vásárlás utáni átnézésre. Konkrét baja nincs, de szeretem ha rendben van alattam a vas. Amit tudtam megcsináltam: olajcsere, olajszűrő és levegőszűr csere, illetve a kardánban is lecseréltem az olajat.

Egyedül ami zavar, hogy egyre többet durrog a kipufogó. Teljesen nyitott a rendszer, így nem csodálom, de amikor megvettem (2 hete) csak gázvisszaengedésnél durrogott, most meg már akkor is ha váltok/kuplungolok. Azóta kb. 1.000 km-t mentem. Illetve alacsony fordulaton/sebességnél hallom hogy ciripel az első hengerben valami. Bízom benne hogy csak szelephézag.

Adtam neki munkát rendesen:
Megnézetem vele az első teleszkópokat, gyanús hogy a szimeringek már eresztik az olajat.
Az egyik karburátor szívócsonk repedezett, így azokat is cseréltetem. Összegben ez talán a leghúzósabb. Ha már úgyis szétbombázza a karbi környékét a szerelő kértem hogy tisztítsa ki a karbit, nézzen egy szinkront, illetve ellenőrizze a gyertyákat, a szelephézagot, és a vezérműláncok feszességét.

Kíváncsi vagyok mennyi lesz a végösszeg :D
Bár ha ezek meglesznek, akkor nagy eséllyel jó ideig nem kell hozzányúlni.
Köszönöm szépen!
Időközben megtaláltam a neten a User's Manual-t. Így már nem lesznek hülye kérdéseim :D
Nagyon szépen köszönöm a türelmeteket!
Utoljára csináltam meg helyetted a házi feladatodat.
Sziasztok!

Gumi kérdés: Az 1100-asomon elöl egy Dunlop K555 110/90-18 61S van, hátul pedig Dunlop D404 170/80-15 (77S) van.
Mivel picit laposnak éreztem az első így megkérdeztem az előző tulajt, hogy mennyire szokta fújni. Állítása szerint elöl-hátul 2 bar-t.
Megnéztem a gumi oldalát és ott 36 PSI van, ami kb. 2,5 bar-nak felel meg.

Van valami amiről nem tudok? Ha 2,4-2,5 az ajánlás akkor miért 2-re fújta eddig?
Illetve még egy nagyon laikus kérdés: az első gumi oldalán a max. terhelési súly 257kg... Nyilván itt eloszlik a súly az első és hátsó tengely között, de egyáltalán ez a két gumi megfelelő erre a motorra?