Yamaha Dragstar

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok. Eladóvá vált motorom. Sajnos befejezem a motorozást, így meg kell válnom tőle. Ha érdekelne valakit itt van a link:https://www.kepesmotor.hu/yama... Széles utat srácok.
Helósztok, nálam a fesszabalyzo csere megtörtént . 14,6 V stabilan , 200 km után is hideg az aksim.
Remelem így is marad . Köszi blackiex a tippeket.
Köszönöm agyors választ. A karbit már szétszedtem, bár lehet hogy trehány munkát végeztem. Még megpróbálok benzint sprickolni közvetlen a karbiba, hátha így megmutatja magát.
Meg kene nezni stroboszkoppal esetleg. Elofordulhat, hogy van szikra, de nem jokor. Mivel az elso hengerrol van szo, nem egyszeru, mert az elso henger gyujtasi idopontja nincs feltuntetve a lendkereken, tehat egy ilyen vizsgalathoz neked kell megfesteni a lendkerek "I" jeletol 10 foknyira a lendkerek peremet, ha meg akarod nezni az alapelogyujtas helyesseget.

Ketlem, hogy ott lesz a baj, de nem kizart, hogy a TCI kapott egy maflast a tultolteskor. Ha az idozitessel van valami, elofordulhat, hogy az alapelogyujtas nem stimmel, de magasabb fordulaton (3000 kornyeken van egy konyokpont a gorben) megjon idoben a szikra.

Aztan persze azt se zard ki, hogy ha pl. emiatt a hiba miatt sokat allt, akkor a karburatorral lehet valami, pl. az alapjarati kor dugulasa.
Sziasztok!
Ugyan így jártam én is mint ptomi. Azóta nem akar menni az első henger. Úgy tűnik magasabb fordulaton bekapcsolódik de nem az igazi.
Fesszabályzót cseréltem, a töltés 14.2, trafót is cseréltem szikra van messziről áthúz.Mi mehet tönkre még, egy ilyen eset következtében.
Elég ha van zsugorcsöved meg egy kerek reszelőd (ha esetleg a csavarlyukakon igazítani kell).
3 fázisú, 5 vezetékes, sima MOSFET szabályozó kell az XVS-re.
Köszi akkor mosfet lesz.
Tudsz esetleg valami típus számot vagy csak elég annyi h az 5 vezetékes ?

A gumifütyit hol lehet venni , vagy elég ha zsugorcsovezem?
Sziasztok!
2002 Dragstar 650 Custom.
Keresek hátsó leömlő csövet, amivel a gyári rendszert megtartva is fel tudok dobni egy nyitott dobot. Szeretném elkerülni a gyári flexelgetését, heggesztgetését.
Van valakinél esetleg? Vagy egy teljes gyári dob páros a hozzá hegesztett hátsó leömlővel is megfelelne.
Igen, vagyis hat az a gyarival azonos. Mondanam, hogy plug-and-play, de szemmel lathatoan valaki ezt mar szetbarkacsolta es a gyari csatlakozonak se hire, se hamva.

Ezesetben viszont a Solvart-fele univerzalis MOSFET szabalyozo is jatszik, hiszen arban azonos, technoligiajat tekintve modernebb es mivel mindenkepp barkacsolni kell a bekotest, akkor mar lehet azzal jarsz jobban.

Valami mezei gumicsonek nezem azokat a zoknikat.
Na kikapódott a feszszabályzó.
Szerencsére nem kellett levenni a kipufit csak meglazítani pár helyen és így kifért a krómos dekli.
Ugy látom már valamikor buherálták mert a 3 fehér+piros+fekete vezetékhez hozzá van toldva vezeték ráforrasztva közvetlen a sarukra. A fesszabályzó csatlakozó puncija meg van csonkítva , gondolom így tudták forrasztani.
A fekete vezeték védő vajon milyen anyag lehet? Zsugorcsövet ismerek de ez ilyen gumiszerű .
Látok másik csatlakozó kapcsot is de ez gondolom valami egyéb kiegészítő csatlakozáshoz alkotódhatott talán gyárilag.

Akkor a javaslat az RGU-210 az m0moto.hu -ról?
Na tegnap megjött az uj aksi. VARTA YT14B. A motor pöccre indul, Landport aksi "kuka", önindító hibát kizártam.
Próbakör mielőtt még a fesszabályzót megbontanám.
Hidegen aksi 12,58 V .. pöccre indít.
Hidegen működéskor 13,70 V stabil minden fodulaton.
Multiméter combra felcsatol, sorkapoccsal aksira csatlakoz
5-7 km 13,78 V feszültség stabil (fényszórókkal)
8-15 km 16,5-17,5 V nem stabil (fényszórók nélkül még szarabb) aksi már enyhén melegszik.
Motor leállítva, nem nyírom tovább az uj aksit

Konkluzió: Fesszabályzót most már leszerelem, cserélem.. RGU-210.
Sziasztok! Eladásra kínálom Yamaha XV 1600 Wild Star motorkerékpárra az USA-ban újonnan vásárolt CORBIN típusú komfort ülést.
Ha esetleg érdekel valakit a hirdetés megjelent az apróban. Miután eladtam a motort 8 éve őrizgetem a szekrényben, de most már boldogítson mást :-D Esetleg csere ajánlat is érdekel, minden értelmes felajánlással keress nyugodtan!
Most látom, hogy mobilról válaszolva kimaradt ez-az.

"Hogy lehetne egyébként tesztelni ezt az aksit, h tud e elég töltést tárolni és bizonyossá lenni h nem az önindítóm vacakol esetleg?"
- Hát, erre van a terhelővilla, ami keveseknek van otthon, de amit te csinálsz, az kiválóan mutatja, hol a hiba. Bikázva ugyanis egy erős akksit adsz a rendszernek, azaz ha az önindító faszán indít bikakábelről, nincs az indító motorral semmi baj.

Ami az AGM kontra normál akksit illeti... Az XVS1100-be 14Ah-s akksi való, nevezetesen a GT14B-4 / YT14-BS és ezekkel azonos avagy helyettesítő típusokkal kompatibilis. A normál savas verzióban ugye a "sav" folyadék formájában veszi körül a lemezeket, azaz túltöltés hatására gőzzé változik és az akksi szellőzőjén kicsöpög.
Az AGM gondozásmentes, itt a sav üvegszálas hordozóanyagba van felitatva, azaz nem lötyög ide-oda és ezek az akksik zártak, nem jöhet ki belőlük semmi. Az üvegszálas paplanba tekert lemezekről nem vagy sokkal kevésbé tud leválni az ólomszulfát és a mindenféle fémoxidok, ami normál (elhanyagolt) akksinál leülepedik az aljára és fenékzárlatot okoz - itt ez nem áll fenn. Jellemzően nagyobb az indítóáramuk is. A túltöltés az, amit rosszul viselnek.

Sajnos a Yamaha a 63 lóerős Virago motorblokk köré épített egy Harley Fatboy méretű és súlyú vázat, ami sokkal nehezebbnek bizonyult, mint várták és utólagosan álltak neki a súlyon faragni. Pl. a tank is vékonyabb lemezből van, sok a műanyag takaróelem, a kardán csupaszon van hagyva és az akksiból is beérték egy kisebbel. Az elődmodellben 20Ah-s 260A indítóáramú akksi van, itt kicsit nehezített a pálya, mert 14Ah-s akkuval kell gazdálkodni, az AGM magasabb árama előny.
Ahogy korábban említettem, ha a töltés kafa lesz, nem lesz gond az AGM akksival sem. Egy diszkrét voltmérőt esetleg nem lenne butaság bekötni, hogy rajta tudd tartani a szemed a jövőben, akkor megelőzhető az ilyesmi.
A fesszabalyzot tisztessegesen kimerni nem nagyon lehet sajnos, maximum a diodahidjat, de az jelen esetben edeskeves.
Ha a jo testeles ellenere is tultolt, akkor nem uszod meg sajnos a cseret.

Ami az akksit illeti, a Landport, a JP Moto es a tobbi kvazi noname cuccot javasolnam hanyagolni. Sot, a Drag 1100 eseten a normal Vartat is.
Yuasa, Exide, Bosch ami jatszik, ezekbol AGM es normal savas is, Vartabol csak az AGM. Ha a szabalyzo jo lesz, az AGM-mel se lesz gond.
Szia , milyet javasolsz AGM helyett?
Ugy gondolom már ez a viszonylag uj aksi is kifingott mert 13,4 V töltöttség esetén sem forgatja meg az önindítómat..csak recseg, az autómmal kell bikázni. Valószínűleg nem tett jót neki h többször meg lett főzve.
Hogy lehetne egyébként tesztelni ezt az aksit, h tud e elég töltést tárolni és bizonyossá lenni h nem az önindítóm vacakol esetleg?

Megejtettem az első körös tisztogatást. Még nem bontottam meg a fesz szabályzó körüli részt viszont az aksi melletti, ülés alatti csatlakozókat kábeleket átnéztem, széthúztam,portalanítottam, wd 40 eztem ujra kifuvattam.

Az eredmény:
Első indításkor (bikázva) hideg állapotban: 14,02-14,8 stabil feszültség mind alapjáraton, mind fordulaton. Kezdtem örülni.
20 perc gurulás után: alapjárat 15,5-16,5 V ; fordulaton: 17-18 V között változik.
T (aksi oldalán ): 33 fok.
Ez most kevesebb, már szerintem elfogadható lenne.

Szóval amikor meleg akkor úgy tűnik, h baja van .
Asszem nem úszom meg a kipufogó leszedés/feszszabályzó ellenőrzés műveletet. Jól gondolom?

Ha leszedtem a feszszabályzót, tudok rámérni esetleg , hogy jó? Milyen értékeket kell látnom?
Hat, szegenykem elegge felfuvodott. Az AGM majdnem egyetlen hatranya, hogy lufi lesz belole, a sima savas akksi jobb esellyel eli tul az ilyet
Köszi szépen, arra gondoltam en is h először a testeket, vezetékeket nézem meg. Kipucolom, adok neki egy kis wd40 et a hétvégén. Igy nézett ki az uj aksim mikor is észleltem h valami nincs rendben.
Vettem másikat de azt már nem vártam meg h ennyire felmelegedjen.
Az akku negatív pólusán van egy fehét egypólusú műanyag csati, úgy tűnik, oda testel a komplett kábelkorbács. Ott nézelődj vacak kontakt után első körben.
Amit majd elfelejtettem: sanszosan kelleni fog egy kipufogó tömítés (tűzkarika) is, mert a fesszabályzó cseréjéhez le kell kapni az első henger kipufogóját.
Jol latod. A tultoltes tulmelegiti az akksit, forralja az elektrolitot.
A tunetnek ketto oka lehet. Hibas szabalyozo, avagy a szabalyozo elegtelen testelese.

Elobbi konnyen ellenorizheto. A szabalyozo csatlakozojan 5 vezetek van. 3 egyforma, ami a generatorbol jon (sarga vagy feher), egy piros (12V) es egy fekete (test). A feketet kovetve meg fogod talalni azt a pontot, ahol testelve van. Ha ott korrodalt, koszos, rozsdas, akkor pucold meg femtisztara a csatlakozast. Ez sokszor segit, mert a legtobb fesszabalyzo a korrodalt kontaktok miatt eg le. A fesszabalyzo csatlakozojat is ellenorizd, ott is lehet oxidos.

Ezt a lepes mindenkepp javaslom meglepni, mert ha csak csuklobol szabalyozot cserelsz de a testeles nem 100%-os minosegu, az uj szabalyozo honapok mulva leeg a francba.

Ha pucolt testeles mellett is tul sok a feszultseg akkor a szabalyozo fustolt el. Erre ket megoldas van.
Az egyik az univerzalis MOSFET technologiaju szabalyozo a Solvart-tol (solvart.hu). Elonye, hogy tartos, nem melegszik annyira es modernebb szerkezet. Hatranya, hogy barkacs. neked vagy a szerelodnek kell adaptalni a cuccot a motorra, mert nem tipusazonos csatlakozoval jon.
A masik megoldas egy gyarival azonos minosegu cseredarab, semmikepp se 5-6000 Ft-os kinai. A Tourmax gyartmany gyari minoseg es modositas nelkul passzol. Ha jol emlekszem az RGU-210 valo az 1.1-es furdokadra, de nem vennem be ra a ciant. Az m0moto.hu-n a legolcsobb es ingyen van a szallitas is.
Arban ugyanott vagy, egyforman 20-22 lepedo, barmelyiket is valasztod.
Sziasztok
Dragstar 1.1 2002 esem van. Az aksim nem tul régi de nagyon melegszik. kn 20 perc után 60 fokos. Alapjáraton 15,5-16 V , fordulaton 17,5-15 V feszülséget mérek.
Fesszabályzóra gondolok, mi a véleményetek. Ha az akkor hol tudnák /menniért vásárolni
Üdv Tomi
Szia.
Xv 1600-asom van ha esetleg az érdekel.70-3179083.
udv Pali
Üdv.
Xvs1100 kilóméterórát keresek.
Ha van valakinek eladó,kérem jelezze.
Üdv.: Jocó
Először én is a plexire gondoltam. Az enyémre nagy. szélesítés, plusz még távtartó is kell hozzá. A felfogatáshoz meg olyan kellene, mint amilyet dibdi küldött a képen.
Hááát ...
Kétlem, hogy ez felmegy a Classic-ra... :(
Bocsánat, egy kicsit lassú vagyok, mostanra sikerült összehoznom.