Én mindig szívesen fogadtam a tanácsaidat, a facebookon is és itt is.(650-es kardán hajtással volt anno gondom). Ha tudok okúlni, tanúlni akkor már jól jártam. Köszi a segítő készségeket. 🏍😊
Így van, célszerű ellenőrizgetni, esetleg ha valaki télen erőt vesz magán, megelőző jelleggel le lehet kapni a lengővillát, kinyitni a kardánkeresztet (vagy ha ügyes, elégségesen félrehajtani) és tenni ellene - minimum normálisan elnittelni.
Ami az ajánlást illeti, jól teszed. Magam is szoktam volt említeni ezt a dolgot, de már csak akkor, ha kérdezik. pl. a Virago-Dragstar Facebook csoportban lebasztak a hasonlókért, mert "mér kell mindig szakmázni".
Ezek után nagyon ajánlom mindenkinek hogy ellenőrizze az anya állapotát. Legalább évente nézzen rá. Ahogy írtam a jelaadót kivenni és be lehet látni az anyához. Higgyétek el megéri.
Csak az XVS1100 érintett. Ez egy közel 20 éve ismert hiba szerelők körében, már 2006-ban jelentették az USÁ-ban az érintett hivataloknak (NHTSA és DOT) de a Yamaha nem rendelt el rá visszahívást, sőt, gyártó által elrendelt javítási munkautasítást SEM adott ki rájuk. Nem kizárt, hogy az egyetlen hülye vagyok, aki a Drag Staros kuncsaftoknak ellenőrizgeti önszorgalomból...
Két "fórum-oldallal" ezelőtt is részleteztem a dolgot, mert már a többedik alkalommal volt ez a probléma említve itt.
Ellenben ha ez most fixálva lett és a szabadonfutód is ki lett cserélve egy erősítettre, ki van pipálva az összes típusgyengeség.
Természetesen nagy szilárdságú csavart kapott menetrögzítővel. Én is arra gondolok, hogy meglazúlhatott az anya, és az volt az okozója a bajnak. Sőt semmi féle eljárással nem volt rögzítve az anya (sem menet rögzítő, sem le pontozva, sem önzáró anya, ez a Yamahának egy nag FEKETE PONT.) Sajnos szerintem sokan, ahogy én sem figyeljük azt az anya pozícióját, nem igazán férni hozzá. De ha kivesszük 1db csavar a sebességmérő jeladót, akkor rá lehet látni az anyára. Meghúzni nem lehet (nem férsz hozzá), csak teljes kardán szétszereléssel. De ajánlom minden Yamaha kardános hajtású motorosnak az ellenőrzést.
Nagy erőt nem kell kifejtenie, csak a csuklót nem szabad hagynia lecsúszni a bordás tengelyvégről. A gyári anya inkább csak azt a célt szolgálja, hogy a meghúzásával állítják be a foghézagot az elülső szöghajtásban. A szóban forgó tengelyt húzod vele hátra, s ezzel a blokkból kijövő kúpkerékhez közelíted, belül egy távtartó van deformálódó elemmel, azt "roppantod" a megfelelő hosszra.
A baj eredetileg az, hogy azt az anyát csak elnittelik, egy pontozóval odacsapnak, hogy ne csavarodjon le.
Na, ez a nittelés elég sokon nem sikerült a spanyol melósoknak. A csavar lelazul, a bordás tengelyvégről kicsit lecsúszik a kardánkereszt, billeg és leveri az anyát a tengely menetes nyúlványával együtt.
A Virago ugyanez, csak ott még japánosabb volt a QC...
Világos, csak említés szintjén hoztam fel, hogy az egy gyakori megfejtés. Akárcsak az M8.
Reméljük most már így marad. Kapott erős menetrögzítő kencét?
Sajnos valóban nem ritka hiba. A maradék menetre kapassátok vissza az anyát, amíg a tengely már nem lötyög és hegesszétek vissza.
A másik megoldás a tengelyvég megfúrása és M8 menet metszése, majd egy csavarral rögzíthető a kardánkereszt.
A harmadik opció a legdrágább: blokk ki, váltó szét, szöghajtás célszerszámmal szétbont ésúj kihajtótengellyel újrahézagolva összeszerel, csak immáron piros menetrögzítővel. Ez a legszakszerűbb, nyilván, de a motor értékének a 30%-át simán rá lehet dobni a problémára.
Yamaha XVS1100A 2005-évjárat: Csak érdekesség képen: azért nem semmi, hogy a blokkból egy kardán kihalytás tengely végéről a kardán csuklót rögzítő anya így letörik. Sajna így jártám én is, 65.000km van a motorban. A Neten sok ilyen hiba lelhető fel erről a típusról. Yamaha, Yamaha ejnye ejnye......... 😡 😡
Sziasztok,xvs650 most mentem 200 km és azt vettem észre hogy elment az alapjáraton. Ép hogy jár a motor, eddig nem csinálta.Mar haza értem meg vártam míg lehűlt pöc röff de az alapjarat kakuk.Ha hozzá lehet férni hol kell tekerni?
Ami az ajánlást illeti, jól teszed. Magam is szoktam volt említeni ezt a dolgot, de már csak akkor, ha kérdezik. pl. a Virago-Dragstar Facebook csoportban lebasztak a hasonlókért, mert "mér kell mindig szakmázni".
Két "fórum-oldallal" ezelőtt is részleteztem a dolgot, mert már a többedik alkalommal volt ez a probléma említve itt.
Ellenben ha ez most fixálva lett és a szabadonfutód is ki lett cserélve egy erősítettre, ki van pipálva az összes típusgyengeség.
A baj eredetileg az, hogy azt az anyát csak elnittelik, egy pontozóval odacsapnak, hogy ne csavarodjon le.
Na, ez a nittelés elég sokon nem sikerült a spanyol melósoknak. A csavar lelazul, a bordás tengelyvégről kicsit lecsúszik a kardánkereszt, billeg és leveri az anyát a tengely menetes nyúlványával együtt.
A Virago ugyanez, csak ott még japánosabb volt a QC...
Reméljük most már így marad. Kapott erős menetrögzítő kencét?
A másik megoldás a tengelyvég megfúrása és M8 menet metszése, majd egy csavarral rögzíthető a kardánkereszt.
A harmadik opció a legdrágább: blokk ki, váltó szét, szöghajtás célszerszámmal szétbont ésúj kihajtótengellyel újrahézagolva összeszerel, csak immáron piros menetrögzítővel. Ez a legszakszerűbb, nyilván, de a motor értékének a 30%-át simán rá lehet dobni a problémára.
Alapjarat csavar: A benzincsapnal leteedelsz eb benezel a tank ala. Ott lesz az orrod elott. Egy kezi csavar egy bowden-szeru spiral vegen