Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szeretem az ilyen kérdőíveket s amikor megkérdezik a véleményem. Ne sajnáljatok rá pár percet, én is megcsinálom.
ja neeem... sajnos egy LG KF510est nem lehet annyira okostelefonnak nevezni, hogy ilyeneket is lehessen rajta művelni xD
Gondoltam h saját vélemény. A honnan írtadot úgy értettem, hogy netalántán lent vagy te is a tisza parton, aztán okostelefonról kommentelsz
az egész saját vélemény... csak az utolsó sort mikor irtam, akkor láttam csak h már van a megemlékezés...
Honnan írtad? A megemlékezés most van...
A motorozás kemény sport ! Azért elképesztő, hogy a "hozzáértők" sem értenek hozzá ! "Egy 200 lóerős motort, amelyet 21 éven aluliak nem is vezethetnek"- kérdezem én- akkor hogy lehet az hogy 16 évesen lerakja az A1-es(125ccm-es) jogosítványt, majd ha betölti a 18. életévét és letelik a 2 év "gyakorlat", akkor 18, max 19 évesen már fel is ülhet a 200LE-s motorra... Hogyisvan-ez ?! Az meg a másik, hogy én inkább csak a szülőket/hozzátartozókat tudom sajnálni. Vagyis valamilyen szinten a srácot is hogy 16-17 évesen ezt csinálta...Nem tagadás, énis vezettem már jogosítvány nélkül nagymotort, autót, de nem 150-200al, rádásul nem is más motorjával,autójával annak a tetejében hogy elkérni is lusta volt holott elméletileg a férfi "egyik barátja" volt az illető...Azmeg a megint a másik hogy... egy udvaron valaki ugy hagyja ott a motort, hogy benne van a kulcs? Na nee már.. Tehát akkor valami oknál kifolyólag meg kellett hogy szerezze a motorkulcsot.. Két lehetőség van: vagy elcsórta a kulcsot a házból, és akkor "betörésnek, magánlaksértésnek" számít, vagypedig nyílván a ffi adta neki oda a kulcsot, holott már azzal mentegetőzik, hogy ő nem is beszélt a sárccal, csak fogta a motort, és elvitte, nem ő adta neki oda... Erről ennyit... Az eset előtt még 1-2 nappal ültünk a kollegákkal a rakparton és épp azt néztük ahogy a srác hol egyedül-hol utassal flangált fel s alá, néhol tiltásik pörgetve a motort... és meglett a baj... Részvétem a barátainak és a családtagjainak! Ha lesz rá lehetőségem, attól függetlenül ott leszek a megemlékezésen.
hi
figy, volt szerencsém nekem is motorozni már az alpokban és hasonló a véleményem.. lehet tempósan menni, de nem látsz állatkodást..
(de nem is 20 év az átlag életkor)
mert tudod ezeknek a suhancoknak az a motorozás ha 2klióval mennek a rakpartonn.
Tegnap voltunk fenn a Großglockneren (nem motorral) és MINDENKI normálisan közlekedett, figyeltek, vigyáztak az emberek egymásra, motorosok, autósok egyaránt. KIVÉVE a a nem épp suhancnak számító 30 éves és ugyanennyi idős Porsche-kkal közlekedő idiótákat. Aki volt már fent tudja, de aki nem az is el tudja képzelni, hogy mennyire frankó, amikor a felhőbe mész, semmit nem látsz, durva szerpentin, ami 10 méteren 100-at emelkedik és ott előz.... Na ennyit erről.

Én pl. ha vártam volna egy évet és egyből teszem a nagyjogsit, veszek egy 600-as valamit már nem élnék. Legalábbis jó pár dologtól megmentett az, hogy 39 pacikát mozgat a csuklóm nem pedig 98-at, vagy ki tudja mennyit... Ezért én érettebnek gondolnám magam az átlag 20 évesnél. De lehet tévedek...

Ez az ember felelőtlen volt, de lehet, hogy meg sem fogja viselni a dolog és jövőre másik 16 évesnek ad oda egy Hayabusát! Nem lehet és nem is akarok más fejével gondolkodni.
Nem áll szándékomban savat önteni.
Mi változik 3 év alatt? Valóban van akinél semmi, és van akinél sok minden változhat: pl. elvégez 18évesen egy iskolát, és beáll a dolgozók táborába, esetleg estin fősulira jár. Ezen időszak alatt érhetik olyan dolgok ami miatt fejben talán érettebb, és meggondoltabb lesz.
Én nem tudnék konkrét megoldást mondani, de nagyon széles a motorosok tábora(az autót vezetőké is)viszont a 17 éves friss B kategóriás mellett ott ül a szülő aki kordában tarthatja gyermekét amíg megszerez némi rutint. A motoron "egyedül" vagy az első perctől kezdve. Talán ez miatt is jobb lenne korlátozni pár évig.
Sajnos azzal tisztában vagyok jelenleg nem sokan gondolkodnak így, mert megtehetik, hogy megveszik a gyermeknek az autót, motort, és nem számít semmi.
Talán még annyi, a prevencióra pénz kell,és nagyon jó szervezés ami ebben az országban sajnos nincs. Pl: Megszerzik a jogsit, évekig vidéken vezetget, és jóformán elfelejti a jobbkéz szabályt- mig nem egy másik faluban nincs pénz táblákra és a kereszteződésben meg kéne adni a jobbkézt: tuti a baleset. Mifelénk egyszerűen nem ismerik, de ha X évenként vizsgát kellene tenni(orvosi, kresz)egy jelképes összegért talán megtanulnák.
Ez az én véleményem, de természetesen sok dologban igazat adok az előttem szólóknak is.
Így kell ülni motoron.

Fazeresek hogy tolják?
http://youtu.be/K3xnjPuNeME vs. M5[/L]

M5Board-osoknak vannak nagyon durva videóik. Igazi gépállatok vannak a versenyeiken. Szanaszéttuningolva. :D Ez az M5 is 1000+ HP.
Szerintem a 10 és 20 év között elmúlandó 10 év a legkritikusabb. Óriási léptékkel kevesebb a fejlődés mondjuk 30 és 40 között, mint tíztől, húszig. Itt két év is sokat számít(hat), ha az egyén értelmes fejlődési úton megy keresztül (mondjuk nem kisebbség... ). Persze sokaknál ez nem igaz, így nem tudom az arányokat és hogy lehet-e általánosítani.
Hali,

Szerinted mi különbség van a 18 és a 21 éves között? Ez nem kor hanem fej és gyakorlat kérdése. Aztán még közrejátszhat számtalan fasz aki neked akar menni. Ritkábbak azok az esetek ha már a statisztikánál tartunk ahol tisztán a motoros a hunyó. Nem lát a paraszt minket. illetve rutinból vezet a nagy többség fingja sincs mi történik mellette mögötte. A balosba még csak-csak néha de a jobbos tükörtől úgy fél az emberek nagy többsége mint ördög a tömjénfüsttől.
Éveket lehetne azon filozofálni mi a jó lépcsősor a jogsi megszerzésénél. DE!
Akár milyen kulturált lesz is az ország (nagyonsokára) akkor is lesz fasz aki kijön eléd, lesz suhanc majom akinek fingja sincs a motorozáshoz, és lesznek hozzá nem értő jankók akik pöcsebbnél pöcsebb törvényeket hoznak.
Egészen máshonnan kell ezt a kérdés megvilágítani, úgy kb száz helyről.
Prevenció... mindenki ezt nyomja de basznak teljesíteni csak próbálják oltani az olajtüzet.
Én személy szerint meg tudnám oldani úgy gondolom persze nem egyedül hanem egy olyan csoporttal akik értenek is és át is látják ezt a kérdést és kizárólag szakmai szemmel lehet ezt!

UFF én beszéltem, önthetitek a savat
Nekem is korkedvezménnyel lett meg a korlátlan jogosítvány 19 évesen. Két 20 éves között is van különbség. Mondjuk az egyik egyetemen van, a másik pedig lapátolja a homokot a készülő autópályán, de azt is úgy, hogy a felét ellógja.
Balesetek minden korosztályban vannak, és szerintem azok megértése nagyon összetett, sokszor a motoros nem is hibázik, tudjátok. A legtöbb a tapasztalaton múlik szerintem. Kezdhetsz motorozni 30 évesen is, akkor is eleshetsz, mert nem ismered a dolgokat. Ellenben, aki korábban kezdi, 30 éves korára akár még jó motoros is lehet. (ez is tudjátok milyen, van aki "30 éve motorozik", évente 1000 km-t megy, annyi, hogy van egy motorja a garázsában és van egy másik, aki meg 15 éve, de ment 100.000 km-t... kár belefolyni)
Egyébként nem is tudom, hogy adhatta oda a motorját a csóka a fiúnak. Valószínűleg börtönbe megy, kiskorú veszélyeztetése miatt (ha adsz egy 16 évesnek cigit, akkor is megbüntetnek) plusz érte egy nagy anyagi kár is, éés ott az a fránya bűntudat.
Sziasztok.

Sajnos az idén rengeteg motoros balesetről lehet hallani. Ezt akár a médiának is be lehet tudni, de sokan nem gondolkoznak el rajta még most sem, hogy valóban a motorozás nem játék, és nagyon is veszélyes üzem!
A legjobban a szülőket, valamint a családjukat sajnálom az ilyen balesetekben elhunytaknál, élni egy ilyen nagy teherrel...
Valóban elgondolkodtató, hogy egyből lehet korlátlan jogsid 21év felett, de ha lerakod a A1 korl. akkor 1év múlva tiéd a korl.nélküli jogsi 18 évesen.
Érdemes lenne ezt a megfelelő szerveknek átgondolni,de akkor kevesebb lenne a bevétel. Az emberélet itt nem számít.
én jó munkás ember vagyok, tehát dolgozok amúgy szívesen mennék

ha van A1 ed akkor 18 évesen lehet A korlátlanod....
Nem is ülhet rá. Ha jól tudom 21 az A korlátlan nem?
A kis csávó meg mintha 16 lett volna Nem sokat élt szegény, és azt is hülyén...

KAKUCS?
se tapasztalt nem vagyok se öreg, de 20éves ember még gyerek,felelőtlen egy ilyen motorhoz
Mondta ezt a tapasztalt vénember...


Valaki du. Kakucs? Nincsenek hídpillérek + sok volt nekem ez az eső...
Egy francia túrán négyen vettünk részt. Én 30, majd 40-50-60 évesek. A legidősebb társam megfontolt és nagyon tapasztalt motoros volt, egy 750-es kawája volt. Ő mondta, és még mindig a fülembe cseng: " Higgyétek el, ezek a motorok fegyverek. " És milyen igaz.
Komoly önértékelési problémája lehetett. Szegény. Akkora hülyeség ilyen miatt, fiatalon meghalni! Megérdemli aki odaadta neki a gépet. Sokba lesz a hülyesége.
ez nem kimondottan neked szolt de te is pont bele esel
még egy 20éves gyereknek se adnék 600ast vagy nagyobbat,,, nem hogy 18éveseknek...
sajnálatos, mert egy ember meghalt.... de mégis mi ezen a meglepő ha egy 16 éves kisgyerek egy sportmotorrral játsza az agyát az egyenes úton. általában ez a vége..
ahol fát vágnak ott hullik a forgács.