ER6N-hez egy kis segítség.

Hello sziasztok!

Marciusban szeretnek atpattanni egy Erno6osra. Keret kb egymilka lenne, a plafon ha olyan, akkor 1.1. atiras nelkul meg a kotelezok nelkul. No de ugye a szuper jogsi rendszernek hala kiestem az a.korlbuu, igy CSAK Akettes jogsim van. Most egy 650es pegazusom van, de meguntam ezt a tura stilust. Es nagyon bejon az Erno ba', ki is probaltam egy 2006osat karikara. Na most. Ugye 25-35kwosat SZERETNEK majd, de ugye csak a papirra legyen ez odafirkalva ;)
No aztan ez a vazrepedes meddig is volt gond? Meg mi hir van errol a kipuf ciripelesrool? Ugy tudom a kipu lamella eg le vagy mi a csuda. Szoval ezt egy fazon kis dobbal kitudom kerulni ugye ? No meg. Ha megvennem dobnek is ra en jo magam valami faszanyos gumit . Bt023 (vagy valami ilyesmi) azt patent sima nyugis,neha eszetlenkedos motorozasra ? Persze CSAK PALYAN !!!
Nem vagyok csopp kolok,szaz90. Na de a meret nem is izgat, versys nem kell szoval ez a vazas dolog,humi,ciripeles ami izgat. Ja meg ez,hogy PUHA az eleje. Csak kigyorsitasoknal meg utas+sok cuccal,vagy alapjaraton is?
Koszi a valaszokat elore is.! Szeles utat,nedves.... Ja nem. Gumifakat!!
94krisZ750 2016. szeptember 13.
Nincs ilyen motorom, de anno utánanéztem az ER-6-nak (azt akartam/akarom következő motornak), úgyhogy van némi infóm, és tapasztalatom szerint nem sokan néznek be ide a tárgyalóba, azért bátorkodok válaszolni... De a legjobb tanácsom, hogy ezt írd be az ER-6 topic-ba is, ott szerintem többektől, hozzáértőbb választ fogsz kapni.

A leírt problémák olyanok, hogy igazából nagyobb volt a füstje, mint a lángja, bolhából elefánt eset... A vázrepedés a legelső szériát érintette (2005-2006), a jobb oldali blokktartófül hegesztése volt hajlandó elrepedni, ha jól tudom, de főleg az utángyártott bukógombák felszerelése miatt, ahol a megfelelő nyomatékkal meghúzás is ugye kérdéses ("mit nekem nyomatékkulcs, megtépem mint állat, oszt jó lesz az"). Akinél elrepedt, garanciában cserélték a vázat ingyen, de nem is jött elő mindenkinek ez a probléma, viszont akinél igen, annak valószínűleg már új váza van.

A ciripelés ugyanez, az sem igazán általános eset, volt egy nagyon hangos ember, aki valamiféle lejáratókampány kereszteslovagjának érezte magát, és telekiabálta a netet ezzel, a legtöbb tulaj meg értetlenül állt előtte és soha nem találkozott ezzel. Ez egyébként az előd, az ER-5 betegsége volt, ott nagyobb számban kezdett el ciripelni a dob egy idő után, de ahogy írod, végdobcsere tökéletes válasz a problémára - ha az ER-6-nál valaha is előjön, de erre sincs sok esély.

A gumi meg csak rajtad múlik, olyat raksz fel, amilyet akarsz. Szerencsére olyan mérete van a felninek, hogy szinte bármi rámegy, rengetegen gyártanak erre való gumit, a pénztárcakímélőtől a csúcsfejlesztésig, a tartós túrázótól a kanyarvadász sportgumiig, a terepes mintázattól a tükörsima slick-ig minden van a gyári méretben. Pályára meg pályagumi való.

Puha az eleje... Na ezzel viszont még nem találkoztam. Ez valószínűleg a Te súlyodtól is függ, meg igen, utas és stb., nagyobb terhelés biztos hatással van rá. De sokan használják a motort túrázni, két személlyel is, a puha teleszkópokra nem nagyon panaszkodnak. Ezt magadnak kell kipróbálnod, hogy ha mondjuk nagyot fékezel, akkor mennyire zavaróan ül össze az eleje... De egyébként ez kétélű fegyver, mert egy puhábbra hangolt teleszkóp meg ott nagyon nagy előny, ha nem tükörsima aszfalton sportmotorozol, hanem mondjuk egy átlagos kátyús-úthibás-toldozott-foldozott úton mész - egy kemény, "sportosra hangolt" teleszkóp ilyenkor akkorákat tud ütni, hogy kiveri a kezedből a kormányt, a puha meg elnyeli az úthibákat. Az a teleszkóp, amit a testsúlyodra lehet hangolni, meg külön lehet állítani, mennyire üljön össze, mennyire rúgjon ki stb. az már túlmutat az ER-6 (ár)kategóriáján, de persze van megoldás, ha nagyon zavar a dolog: tuningrugók, átszelepelés, játék az olajjal, vagy komplett új teleszkóp.

Összességében szerintem egy nagyon jól sikerült motor az ER-6, minimális hibával. én batran ajánlom, sőt nem csak én, pl. a Totalbike Nepperűző rovatában is rendszeresen ajánlgatja a szakértő, hogy érdemes megvenni, nem lesz vele gond. Amúgy még egy jó tanács: ha nem vagy ragaszkodsz túlságosan a 2006-os évjárathoz, akkor válassz egy későbbit, 2007-től már egyáltalán nem fordulnak elő az általad említett problémák, és még ezek a problémamentes későbbi évjáratok is beférnek 1-1,1 millió alá.
Ja láttam beírtad már az ER-6 topic-ba. Akkor nem szóltam. :)

A 25-35 kW-tal kapcsolatban meg, távol álljon tőlem, hogy bárkit törvényszegésre buzdítsak, inkább tedd le a korlátlan A-t, és többé nincs stressz és trükközés a vásárlásnál, okmányirodában, műszakin meg rendőri ellenőrzésnél stb..
Huu kiraly vagy. Ja amugy irtam topicba. Is,meg minden elolenynek joforman :D
Biztos ami biztos. Csak megszeretnek bizonyosodni,hogy ne csesszem el a valasztast :) mert lassan mar nincsen papirra vetett betu,amit ne olvastam volna errol. De segitettel Te is. Koszonom szepen ! Jobbara 2009es faceliftesenn gondolkodnek igazabol, az lenne a nyero darab :)
Én nem kicsit bújtam bele a témába. 2007-es sem ajánlott teljesen, főleg az év elején készült modellek. A tiszta lap a 2008-as és nincs gond. Legalábbis olyan ami nagyon kiugrana. Én most néztem szerepeket (40.000). Jók. Lánc jó és még sok vam benne. Igazából megy nincs vele gond. Blokk 2012-ben változott meg kicsit. Vele a hűtése is ami előtte azért sokat megy. Elég egyszerű motor. Én most tartok vele a 9500. Km-nél.