Csupán 21 lovas, de kereken 30 Nm-es forgatónyomatékával így is fürge az új Honda CB350, melyet tavaly októbertől lehet megvásárolni, de egyelőre sajnos csak Indiában.

Pát hét alatt 10 ezer darabot adtak el az új Hondából

Nem könnyíti meg a modell elterjedését, hogy hiába keressük a legendás CB350 nevet a Honda2wheelersIndia oldalon, ugyanis ez arrafelé „prémiummodellnek” számít, s így csak tucatnyi helyen, egészen pontosan a HondaBigWing kereskedői hálózatában kapható.

10-ezer-darab-honda-cb-350-et-adtak-el-29001
Első-hátsó tárcsafék és kétcsatornás ABS? Ez kipipálva, vagyis a fékrendszer biztosan nem lesz akadálya a nemzetközi árusításnak

Ennek dacára igen kapós volt, a mindössze 23 üzletben kereken tízezer darabot (!) adtak el október vége óta, így most azt tervezi a vállalat, hogy további 30-40 motorszalonban kezdik meg a forgalmazását. A modell sikere különösen azért figyelemre méltó, mert az indiai motorpiac éppen eddigi legnagyobb válságát éli napjainkban. Tavaly több mint 23%-kal estek vissza az eladások, ami darabszámokban kifejezve még sokkolóbb: 5,3 millió darabbal (!) kevesebb motor talált gazdára a kontinensnyi országban, mint egy évvel korábban.

10-ezer-darab-honda-cb-350-et-adtak-el-29000
A nyeregmagasság szerény, csak 800 mm, és a keskeny felépítésből fakadóan egyébként is könnyen talajt érnek az alacsonyabb motorosok is

Hiába tehát a válság, a kissé duci, 181 kilós CB350-et viszik, mint a cukrot, és a sikeren felbuzdulva a többi ázsiai országban is megkezdődhet az árusítása. Egyelőre kétféle változatban kapható a modell: a DLX Pro kétszínű fényezést és – a helyi viszonyokat ismerve kifejezetten hasznos – „dupla kürtöt” kapott, s így átszámítva 780 ezer forintba kerül, míg az alapmodell (DLX) nagyjából 25 ezer forinttal olcsóbb.