A teljesen megújult GSX-R600 könnyebb, kezesebb, erősebb - kategóriájaban a legjobb teljesítmény-tömeg aránnyal rendelkezik.

A legújabb GSX-R600 egyenesen a gyár versenyrészlegéből került a futószalagra, rendelkezik a versenysportban alkalmazott jellemzőkkel, úgy mint a titánium szelepek, fordított telók, radiális féknyergek és főfékhenger. Ehhez jön még egy vadi új aerodinamikájú, agresszív burkolat, egy igen harapós új digitális üzemanyag befecskendező rendszer és a legmodernebb motorvezérlő elektronika.

Új erőforrás:

A még kompaktabb és könnyebb 4 ütemű, 4 hengeres, folyadékhűtéses erőmű számos változáson esett át, annak érdekében, hogy teljesítménye növekedjen és mechanikai veszteségei csökkenjenek. Az új hengerfej még tökéletesebb robbanótérrel és magasabb kompresszióval rendelkezik, 2 mm-rel megnövelt kipufogónyílás és keskeny, 22 fokos szelepszög teszi még erősebbé és harapóssá a motort.

A könnyű titánium szelepeket vékonyabb falú, üreges vezérműtengely működteti, hogy csökkentse a tömeget és a tehetetlenséget. A szelepekhez tartozó acélötvözet rugók alumínium rugótányérokban foglalnak helyet.

A kis tömegű kovácsolt dugattyúk tartozékai a króm-nitrid bevonatú, súrlódáscsökkentő kompressziógyűrűk és olajlehúzó gyűrűk, majd még keményebb, még tömörebb gyűrűk zárják a sort. Keskenyebb főtengely és főcsapágyak segítik elő az alacsonabb súrlódást, továbbá könnyebb króm-molibdén acél hajtókarokat kapott az új gixer. Az egy darabból készült hengerblokkon és a felső forgattyúsházon, a hengerek közt található áramlási lyukak csökkentik a forgattyúsház nyomás- és mechanikai veszteségét.

A Suzuki SDTV gázszelep rendszer új, kúpos kiképzésú, duplacsövű gázszabályozó szelepet kapott továbbá többlyukú injektorokat az optimális üzemanyag automatizálás és gázreakció érdekében.

A hidraulikus vezetésű láncfeszítőkek új belső olajzású rendszer keni a külső olajtömlők helyett, ezzel is csökkentve a tömeget.

A 32 bites vezérlőelektronika (ECM, Engine Control Module) nagyobb ROM memóriával és új 22 fogú fordulatszám jeladó szenzorral biztosítja a precizebb üzemanyag kontrolt és indítórendszert, melyet egy még kisebb és könnyebb doboz rejt.

A könnyebb rozsdamentes kipufogórendszer nagyobb kapacitású kipufogódobból áll, melynek további részei a titánium belső csövek és alumínium borítás.

Az újratervezett hűtőpanel nagyobb hűtési kapacitással bír, továbbá az új hűtőventillátor is jobban elősegíti a levegő áramlását. A nagyobb olajhűtő 10%-kal képes nagyobb hűtőteljesítményre!

A 6 sebességes erőátviteli rendszer 5. és 6. fokozata hosszabb lett, továbbá az erőátvitelről a nagy teljesítményű kupplunk gondoskodik.

Új váz, új design

A jellegzetes új burkolat keskenyebb fejidomot kapott, kisebb homlokfelülettel és nagyobb ram-air beömlőnyílásokkal rendelkezik, a lég beömlők 20 mm-rel közelebb kerültek a középponthoz, a még nagyobb airbox nyomás és hatékonyabb hengerfeltöltés érdekében.

A GSX-R750 függőleges elrendezésű, többreflektoros fejlámpát és ledes hátsólámpát, valamint még áramvonalasabb indexeket kapott.

Műszerfala minden apró részlétről tájékoztatja a pilótát: analóg fordulatszámmérő, digitális LCD kilomméteróra, programozható fordulatszámfigyelmeztető lámpa, továbbá irányjelző visszajelzése, reflektor, háttérvilágítás, hűtőfolyadék hőmérséklete, olajnyomásjelző lámpa és az alacsony üzemanyagszinre figyelmeztető lámpa.

Az új alumínium váz, mely az extrudált hosszmerevítőivel nagyon hasonlít a GSX-R1000éhez, a megfelelő méret, tömeg és merevség optimális egyensúlyát biztosítja. Az alumínium lengőkar, mely extrudált főkarokból és öntött keresztmerevítőből áll kiváló csavarószilárdsággal és minimális tömeggel rendelkezik.

A masszív, 17 literes tank 10 mm-rel rövidebb és a vezető térdénél 20 mm-rel keskenyebb, így könnyebben megy a pilóta mozgása és a súlypontáthelyezés is.

Fordított Showa elsővillájának, melynek belső csöve 43 mm, teljesen állítható a rugóelőfeszítése is és a csillapítása is. A teljesen állítható Showa hátsó lengéscsillapító dugattyúrúdja nagyobb átmérőt kapott a jobb csillapítás érdekében.

Radiális 4 dugattyús féknyereg felel elől a satuzásokért, a féknyergek még könnyebbek és még nagyobb fékteljesítményre képesek és a radiális kiképzés kisebb, könnyebb keréktárcsák alkalmazását teszik lehetővé, amellett, hogy a fékerő még precízebb és még jobban dagolható lett.

A hátsó hidraulikus fékek féknyergei a lengőkarhoz vannak rögzítve, így elnyelik a nem kívánatos csavarónyomatékokat további tömegspórolás mellett. A könnyűfém, öntött alumínium kerekek és a nagy teljesítményre képes gumiabroncsok biztosítják a kontaktust az aszfalttal.

Műszaki adatok:

motor típusa: 4 ütemű, 4 hengeres, 16 szelepes, folyadékhűtéses, DOHC

lökettérfogat: 599 ccm

teljesítmény: ?

nyomaték: ?

furat x löket: 67,0x42,5

sűrítési viszony: 12,5:1

keverékképzés: elektronikus benzinbefecskendezés

váltó: 6 sebességes szekvenciális

teljes hossz: 2075 mm

teljes magasság: 1145 mm

teljes szélesség: 715 mm

tengelytáv: 1390 mm

hasmagasság: 128 mm

ülésmagasság: 825 mm

száraz tömeg: 161 kg

felfügesztés: első: fordított teleszkópvilla, tekercsrugóval, olaj-csillapítással, álítható rugóelőfeszítéssel, állítható húzó és nyomó csillapítással

hátsó: lengővilla, állítható előfeszítésű tekercsrugóval, állítható húzó és nyomó csillapítású gáz-olaj csillapítóval

fék: elöl: dupla tárcsafék, négydugattyús radiális nyergekkel

hátul: kétdugattyús nyereg, tárcsa, 220 mm

abroncsok: elöl: 120/70 ZR17

hátul: 180/55 ZR17

gyújtás: digitális, tranzisztoros

üzemanyagtartály: 17,0l

színek: kék - fehér, sárga, fekete