Érdekes összevetést közölt a Visordown, melyben arra hívja fel a motorosok figyelmét, hogy hol nem érdemes kétkeréken bejárni az ország legszebb, leghívogatóbb részeit. Hogy viszonyítani tudjunk, itthon évente nagyjából 1300-1400 személysérüléses motorbaleset történik, ami az összes incidens nagyjából nyolc százalékát teszi ki, miközben a motorkerékpárok aránya négy százalék körül mozog.

a-legtobb-motorbalesetet-jegyzo-orszagok-listaja-21479
Thaiföld, ahol négyből háromszor sérült motoroshoz hívnak mentőt...

Ezzel szemben az olyan felkapott helyek, mint például Srí Lanka nem büszkélkedhet efféle számokkal - ott gyakorlatilag minden második karambolban motorkerékpáros sérül meg vagy veszíti életét. Ennél is cudarabb a helyzet a Dominikai Köztársaságban, ahol a bejegyzett járművek fele kétkerekű, míg a balesetben bajba kerültek 67 százaléka visel bukósisakot. Pontosabban viselne, ha érdekelnék a hazaihoz hasonló közlekedési szabályok, ugyanis arrafelé kötelező a fejvédő, mégis csak minden negyedik motoros hordja, míg az utasok egyáltalán nem. Nincsenek biztonságban Indonéziában sem, ahol tízből hét alkalommal motoros húzza a rövidebbet az ütközésben, de még így sem versenyezhet az ország Thaifölddel. A turistaparadicsomként elhíresült államban annak dacára népszerű a robogóbérlés, hogy a balesetek 75 százalékában (!) motoros az áldozat, pedig a kétkerekűek csak a teljes járműállomány felét teszik ki.