Adótartozás, kifizetetlen számlák, csalások - csupa rossz hír érkezett a brit gyártó háza tájáról az elmúlt hetekben. Persze nem is csoda a rossz anyagi helyzet, elvégre tavaly csak havi tíz (!) motort adtak el, ami egy komolyabb motorszalon fenntartásához is karcsú, nemhogy egy gyár működéséhez. Ez vezetett oda, hogy a világ ötödik legnagyobb motorkerékpár-gyártója, a TVS felfigyelt rá, és 16 millió fontért (6,4 milliárd forint) megvette a vállalatot.

Nem titok, hogy nemzetközi piacon terjeszkedne a TVS az új márkanévvel. Jelenleg a gyár termelésének nagy része, egészen pontosan 96%-a Indiában talál gazdára, és évente hárommillió járművet (!) értékesít a cég

A James Lansdowne Norton által 1898-ban, Birminghamben alapított márka így a TVS-hez kerül, s nem titok, hogy az indiaiak a jól csengő márkanévvel szeretnének új vevőket szerezni a nemzetközi piacon. Így tehát jó eséllyel tovább él a Norton, igaz, valószínűleg hasonló formában, mint a Benelli, mely a Kínába kiszervezett gyártásnak köszönhetően már utolérte, sőt beelőzte a hazai rivális Ducatit, már ami az eladott motorok számát illeti. Kapacitással aligha lesz gond a TVS-nél, elvégre tavaly - a komoly visszaesés dacára - 2,82 millió járművet értékesített az indiai cég, amivel a harmadik legnépszerűbb gyártó lett hazájában a Hero és a Honda mögött.