A MotoE-világbajnokságot szervező Dorna nemrég úgy döntött, hogy lecseréli a sorozat motorjait, és jövőre már a Ducatikat láthatjuk az Energicák helyett a rajtrácson. A szerződés szerint 2023 és 2026 között a bolognai csapat biztosítja a motorokat.

aegerter-energica-kritika

Ráadásul már most sem áll túl jól az Energica szénája, hiszen a MotoE Dynavolt Intact GP versenyzője, a világbajnok Dominique Aegerter is éles kritikákat fogalmazott meg a motorokkal kapcsolatban.

Idén új akkumulátort kaptunk a motorhoz, ez 15 kilóval könnyebb, ennek dacára szinte minden pályán lassabbak lettünk... Ráadásul nagyon furán viselkednek a motorok, hiszen az energiamennyiség és a teljesítmény – elvileg – azonos, az utóbbi versenyeken mégis úgy láttam, hogy (Matteo) Ferrari és (Mattia) Casadei sokkal jobban gyorsultak, mint jómagam és Eric Granado. Egyértelmű volt a különbség, de senki nem tudta megmagyarázni az okát.

Az pedig csak hab a tortán, hogy nem fejlődünk: a motor továbbra is nehéz, 250 kiló és legfeljebb hat-nyolc kört tudunk megtenni velünk, akárcsak három éve...

– összegezte Aegerter. Kíváncsian várjuk, hogy az új Ducati megjelenésével miként változik a MotoE, és közelít-e a megtehető versenytáv, valamint az elért köridő a benzines vetélytársakéhoz. A Formule E-t látva erre igenis van esély, hiszen a villanyautók immáron közel egy órán át köröznek a versenyeken, pedig azok is tisztán akkumulátorról, elektromos árammal működnek.