A nagy csinnadrattával beharangozott, visszatérő CB750 Hornet a géposztály egyik etalonja, legalábbis erre utal, hogy a japán fejlesztők szerint a tavaly ősszel megjelent naked a „kategória legjobb teljesítmény/tömeg arányú modellje.” Látva a hasonló összlökettérfogatú, sorkettes kihívókat, ez akár igaz is lehet, ám a motor megjelenése óta Igor Akrapovič is kezelésbe vette a gépet, és lelkiismeretes munkája gyümölcseként még erősebb lett a Honda, ráadásul felére csökkent a kipufogó tömege.

akrapovic-honda-cb-750-hornet
Főként középtartományban, öt- és hétezres fordulatszám között nőtt a forgatónyomaték az új kipufogóval

A 755 cm3-es erőforrás legnagyobb forgatónyomatéka eredetileg 75 Nm – 92 lovas csúcsteljesítmény mellett –, és a Honda sorkettese kereken 190 kilóval mérlegel menetkészen. Azonban ha valaki megvásárolja a néhány napja bemutatott, pillekönnyű slip-on karbondobot, akkor 1,8 kilót (!) faraghat le a Hornet tömegéből, ami így már csak 188,2 kilót nyom.

Még gyorsabbá vált a Honda CB750 Hornet

Mellesleg a teljesítmény 0,7 lóerővel, a forgatónyomaték pedig 0,6 Nm-rel nőtt, ráadásul úgy, hogy felszerelés után nem kellett módosítani a motorvezérlést sem. A szlovén üzemben össze is vetették, hogy milyen hangja van a sorkettesnek a gyári, valamint az Akrapovič kipufogóval – itt hallgathatjátok meg, hogy mekkora a különbség a két rendszer között.

akrapovic-honda-cb-750-hornet
Így fest az új Akrapovič dob a CB750-en. Tervezéskor azt is figyelembe vették, hogy a dob illeszkedjen a Honda gyári nyeregtáskáihoz, azaz ne befolyásolja az utas- és a csomagszállítást

A fejlesztők elmondták, hogy főként a titán összekötő cső és a szénszálas palást alkalmazásának köszönhető a komoly, csaknem kétkilós tömegcsökkentés. A megnövelt teljesítmény és a mélyebb, határozottabb kipufogóhang dacára a rendszer teljesíti az EC/ECE Euro 5 előírásait, azaz a motor továbbra is szabályosan használható Európa közútjain.