Négy évtizeddel ezelőtt egy magyar zseni, név szerint Straub Tamás elkészítette az első olyan kettős falú kabátot, melyben egy felfúvódó betét védte eséskor a felsőt használó motorost vagy éppen lovast. Az akkori politikai vezetés persze nem hagyta, hogy a feltaláló szabadalmaztassa a világraszóló újítást, pontosabban a szabadalmi bejelentést közzétették, azonban Tamásnak a teljes eljárás lefolytatására esélye sem volt, így tervei szabadon felhasználhatóvá váltak.

alpinestars-dainese-legzsak-per-7430
Az ügy egyik fontos részlete, hogy a Superbike és a MotoGP berkeiben is kötelezővé tennék a légzsákos ruha használatát. Ha most valamelyik gyártó egyeduralkodóvá válik, az már szinte felér az aláírt DORNA-szerződéssel...

Jelenleg több nagy világcég is forgalmaz önállóan vagy a motor biztonsági kiegészítőivel együtt működő légzsákos öltözetet, s éppen ez a konkurenciaharc vezetett oda, hogy 2015 utolsó napjaiban az Alpinestars felszólította a Dainese vezetőségét, hogy hagyjon fel a sajátjukra kísértetiesen hasonlító technológia alkalmazásával. Természetesen a Dainese képviselői sem hagyták magukat, állításuk szerint ők az elmúlt húsz évben úttörő szerepet vállaltak az újszerű ruhák kifejlesztésében, és éppen az Alpinestars az, aki őket koppintotta.

A német bíróság gyorsan lezárta az ügyet, és kimondta, hogy az Alpinestars köteles bevonni a Németországban forgalmazott légzsákos (Tech Air) termékeit. Ez azért is nagy érvágás a gyártónak, mert éppen idén tavasszal állapodtak meg a BMW-vel egy közös fejlesztésű, légzsákkal felszerelt ruhakollekcióról. Egy valami biztos, a közlekedők csak nyernének vele, ha nem csupán egyetlen gyártó képviselné magát Európában az életmentő eszközzel, ezért a jogi hercehurca valódi vesztesei - egyelőre - maguk a vásárlók. Szerencsére a magyar motorosok nem szorulnak arra, hogy kivárják a csatározás végét, hiszen Straub úr jelenleg is aktív, és az ő műhelyéből bárki vásárolhat légzsákos kabátot vagy mellényt, ha szívesen áldozna a biztonságára.