Az érthetetlen, és a gyanús talán a legmegfelelőbb szavak, ami megfogalmazódik az ember fejében. De lássuk a hivatalos magyarázatot a történtekre:

’A mi cégünk 43 különböző VB címet szerzett eddigi pályafutása során. És egy ilyen nagynevű, olasz gyártónak károsan hatna a hírnevére, ha egy olyan projekthez adná a tudását és nevét, amiben a motor egyik fő alkotóelemét egy rivális távol-keleti beszállító adja. ’

Mivel ez a tény (a Honda erőforrás kötelező használata), már több mint fél éve nyilvánvaló és rögzített volt, mondhatjuk, hogy ez inkább ürügy, mintsem valódi ok a visszavonuláshoz. Eddigi nyilatkoztuk a ’majdnem-kész’ vázról szintén hamisnak bizonyult, nem tudnak segíteni a továbbiakban a velük szerződött Moto2 csapatoknak. Így a négy apriliás gárdának teljesen új koncepciót kell találni, mégpedig két héten belül, különben behozhatatlan lépéshátrányba kerülnek a decemberben már tesztelő többi alakulattal szemben. Különösen érdekes a hír abból a szempontból, hogy a cég csak a 250-es kategóriát felváltó Moto2-t szankcionálja döntésével, a nyolcadliteresek továbbra is a gyári technikájával fognak versenyezni, Aprilia, Derbi és Gilera márkanevek alatt.

Aprilia Dakar

A fejlesztési költségek szintén nem adhatnak valódi hátteret a történetnek, hiszen az egyre erősebb WSBK projekt mellett, idén már a Dakaron is gyári csapattal képviseli magát a noalei gyár, négy motort indít a dél-amerikai összecsapáson. Az érintett csapatok közül, eddig kizárólag Jorge Martinez nyilatkozott, a Speedup az Ajo és a Cardion nem adott még ki hivatalos közleményt további terveikről.

Kapcsolódó anyagok:

Martinez kezében a Moto2 széria?