Ezúttal az imolai versenypályán kapták lencsevégre a tavaly ősszel leleplezett Aprilia RS660 prototípus továbbfejlesztett változatát, s a boxutcából kigördülő vas úgy festett, mint amire szinte csavarozhatnák is a rendszámot, hogy megkezdje közúti karrierjét. Minden jel arra utal, hogy ez lesz a következő évek sikerkategóriája, hiszen a nagy gyártók sorra rukkolnak elő saját átirataikkal - a Norton Superlight és az RS660 után már a KTM is arról írt, hogy szerepel a terveik között az RC790 piacra dobása.

aprilia-rs660-teszt-21802
Borítékolható, hogy még idén színre lép a szériaérett Aprilia RS660, és nem kizárt, hogy a KTM is előrukkol saját kéthengeresével

Persze az egyes gyártók igencsak eltérő utakat járnak, a Norton például egy rendszámos versenygépet kínál - méregdrágán, közel hétmillió forintért -, ami remek alap ahhoz, hogy megnyerjék a típussal a Man TT Superlight kategóriáját. Ezzel szemben a KTM-nél valószínűleg egy megfizethető alapmodellt dobnak piacra, és a cég hagyományainak megfelelően ebből készítik majd az egyre kifinomultabb, R jelzésű változatokat, mint például a 790 Duke esetében. Arról egyelőre nincs hír, hogy az Aprilia RS660 hol helyezkedik el a piacon, de az olaszok eddigi kínálatát látva nincs kétségünk afelől, hogy ezúttal is két változat, egy „sima” és egy Factory érkezésével számolhatunk.