Mugellóban leleplezték a talján cég legújabb, kifejezetten versenycélra gyártott motorját, a mindössze tízdarabos mennyiségben készült RSV4 X-et. Lenyűgöző adatokkal büszkélkedhet a motor, elvégre száraztömege csupán 165 kg, csúcsteljesítménye pedig 225 lóerőre nőtt.

aprilia-rsv4-x-21458
Új Akrapovič kipufogóval és a MotoGP-ben használt, Sprintfilter légszűrőbetéttel csalogattak elő még nyolc lóerőt a 65 fokos hengerszögű V4-esből

A súlycsökkentést olyan méregdrága összetevőkkel érték el, mint például a titánalapú Akrapovič kipufogórendszer, és szintén nem az alsó polcról származnak a masina Brembo GP-4 MS féknyergei sem.

aprilia-rsv4-x-21460
Többé nem váltasz lyukat! Egyedülálló módon nem az első és második fokozat között található az üres, ugyanis az RSV4 X váltója - a GP-ben induló Apriliához hasonlóan - rendhagyó kiosztású. Üres lent, majd sorban felfelé a hat fokozat

Alaposan megkérik az RSV4 X árát, mivel csupán tízdarabos szériában kínált motorról van szó: a 39 990 eurós összeg éppen a duplája, mint amit az RSV4 RR alapmodell kóstál. Sőt az újdonság még az RSV4 Factorynél is 15 000 euróval többe kerül, igaz, nyolc lóerővel többet tud névrokonánál, és nyolc kilóval csekélyebb tömeggel mérlegel.