A legfontosabb újítás, hogy száműzték a teljes felfüggesztést, a helyét egy félaktív rendszer, az Öhlins SmartEC 2.0 teleszkópja és központi rugóstagja vette át. Az eddig csak kőkemény superbike-okban látott páros hangolását sem bízták a véletlenre, az olasz és svéd mérnökök vállvetve dolgoztak a rendszer hangolásán, hogy az minél tökéletesebben illeszkedjen a 175 lovas V4-eshez.

aprilia-tuono-v4-1100-factory-2019-19626
Félaktív futóművel, lenyűgöző elektronikai arzenállal és két új fényezéssel érkezik korunk egyik legdurvább csupaszmotorja, a V4-es Tuono. Érdekessége, hogy a gyorsváltó minden eddiginél többet tud - immáron a gázt sem kell elvenni a visszakapcsolásokhoz

Miként megszokhattuk a hasonló rendszereknél, van előre beállított futóműprogram, de a TFT-kijelzőn keresztül a vezető manuálisan is belepiszkálhat a rendszerbe, ha úgy gondolja, jobban ért hozzá, mint az a pár tucat, sokat látott szakember, aki az alapbeállításokat kitalálta...

aprilia-tuono-v4-1100-factory-2019-19627
A futómű az igazán nagy durranás, de az sem mellékes, hogy egyebek mellett rajtelektronikát és kanyar-ABS-t is kapott a Tuono

Természetesen nem hiányzik az olaszok saját fejlesztésű APRC-csomagja sem, telis-tele elektronikai segédletekkel, mint például a nyolc fokozatban szabályozható kipörgésgátló, emellett alapáron jár az oda-vissza működő gyorsváltó, sőt még a boxutcai sebességhatároló is. Mindezt két új, látványos fényezés koronázza meg, hogy a Tuono megjelenése és tudása egyaránt lenyűgözze leendő tulajdonosát.