Gyakorlatilag az Aprilia MotoGP-motorjának eleje köszön vissza ránk az új Tuonóról, így nem meglepő, hogy maga a gyár versenyzője, Lorenzo Salvadori segítségével fejlesztik és tesztelik az újdonságot. Persze felmerülhet a kérdés, hogy mi értelme van egy csupaszmotoron a főként 200 – sőt inkább 250 – km/órás tempó felett igazán hasznos elemnek. Akárhogy is, véglegesnek tűnik a versenygépeket idéző fejidom és szárny, az viszont egyelőre kérdéses, hogy a V4-es melyik változata dolgozik majd a 2021-es Tuonóban.

aprilia-tuono-v4-kemfoto-26460
Végleg meghonosodott a versenytechnika a nakedekben. Az persze továbbra is kérdés, hogy van-e értelme a bőven 200 lóerő feletti teljesítményű blokknak egy csupaszmotorban?

Pletykák szerint az RSV4 Factory 217 lovas erőforrása dohog majd a meztelen Tuonóban, tehát ezúttal is a legerősebb vetélytársak leigázása a cél, mint például a Ducati Streetfighter, ami 178 kilós száraztömeggel és 208 lovas teljesítménnyel a kategória egyik legjobb tömeg/teljesítmény arányú modellje. Természetesen nemcsak az erőforrás, hanem az APRC vezetéssegítő csomag is érkezik az RSV4-ből, azaz kipörgésgátló (ATC), személyre szabható és igazán megengedő egyekrekezés-gátló (AWC) és gyorsváltó (AQS) is megtalálható lesz a csupasz Aprilián.