Igazán színes volt az elmúlt fél évszázadban az ausztrál hadsereg járműparkja, elég csak a brutális, 610 Nm-es forgatónyomatékú Hawkei PMW-re gondolni, de mondhatnánk a katonák és katonai rendőrök szolgálati motorjait is.

Sur-Ront tesztel az ausztrál hadsereg

A világháború után – más államokhoz hasonlóan – főként Harley-Davidson WLA-k teljesítettek szolgálatot, majd ahogy fejlődtek a japán gépek, úgy cserélték le a V2-eseket könnyebb, fürgébb motorokra.

ausztral-hadsereg-sur-ron-t-tesztel-28813
Úgy tűnik, az elektromos motor vízállóságára sem lehet panasz...

A hatvanas években már Meguro-alapra épített Kawasaki W1-ek is szolgálatba álltak, sőt BSA B40-et is használtak az egyenruhások. Később a Suzuki is beszállt a GS400-zal, s utóbbi konstrukció olyannyira bevált, hogy a sikerén felbuzdulva Honda CB550, Kawasaki Z400 és Yamaha XS500 modellek beszerzése mellett döntöttek a seregben.

ausztral-hadsereg-sur-ron-t-tesztel-28809
Extrém terepen komoly előny, hogy alig ötven kilót nyom a sereg új motorja, a Sur-Ron

Napjainkban is megannyi benzines motort használnak, de közben folyik az alternatív hajtású kétkerekűek tesztje is. Idén januárban éppen a pillekönnyű Sur-Ron krosszgépeket nyúznak a szárazföldi egység tagjai, hogy kiderítsék, milyen előnyei vannak a karcsú vasaknak benzines technikával szemben.

A Sur-Ron modellek tesztje az ausztrál hadseregben

Főként azt emelték ki, hogy mennyivel fürgébb és jobb gyorsulású a Sur-Ron a hagyományos motoroknál, és persze a speciális felhasználás miatt megfizethetetlen előny, hogy a tisztán elektromos hajtásnak köszönhetően gyakorlatilag hangtalanul közelíthetik meg a célt. Végül pedig dicsérték, mennyire könnyű szállítani a motort, hiszen menetkészen is csak 47 kilót nyom, tehát akár egy ember is könnyedén mozgathatja fel- és lepakolás közben. Ha jól vizsgáznak a korábban általunk is tesztelt Sur-Ronok, jó eséllyel állandó tagjai lehetnek az ausztrál flottának.