Mielőtt messzemenő következtetéseket vonnánk le a videókból, érdemes rögtön az elején leszögezni: a való életben a megálláshoz szükséges út hossza leginkább attól függ, hogy a motorosnak mennyi a reakcióideje és milyen tudatosan használja a gép első és hátsó fékrendszerét.

Százról lassítva autóval 35-40, míg motorral 30-32 méter szükséges nullára lassításhoz. Az is tanulságos, hogy hatvanról százra gyorsítva a fékút több mint háromszorosára nő...

Az egyes típusok közötti műszaki eltérések, mint például a szimpla vagy dupla tárcsa, illetve a féknyereg kialakítása inkább centikben kifejezhető különbséget szül, azonban a vezető tudása súlyos méterekkel rövidítheti - vagy toldhatja meg - a féktávolságot.

Nedves aszfalton sem kerül hátrányba a motor, igaz, ehhez az is hozzájárul, hogy blokkolásgátlóval felszerelt modell szerepel a tesztben

Egyértelmű eredmények

A fenti összehasonlítás inkább azért hasznos, mert világosan kiderül belőle: a motornak rövidebb a fékútja, azaz vészfékezésnél könnyen ráfutásos balesetet okozhat, ha közvetlenül a kétkerekű mögött egy autó halad, hiszen a kocsinak - azonos reakcióidő esetén is - hosszabb útra van szüksége a megálláshoz.

Ha valaki kételkedne az ABS hasznosságában, érdemes megnéznie ezt a tesztet - esőben tényleg életmentő a szerencsére egyre elterjedtebb biztonsági segédlet

A fékút terén tehát a motor a nyerő - főként a csekélyebb saját tömeg révén -, de a féktávolság már más kérdés, az nem műszaki, hanem sokkal inkább vezetéstechnikai kérdés. Hogy milyen apróságokon is múlik, hogy minél hamarabb megállj, beleértve az ABS-es vagy a nélküli gépek kérdését, az kiderül az Életmentő technikák: Vészfékezés című írásunkból.