Meglepő eredmények érkeztek ma a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületétől, ahol összesítették az áprilisi, illetve az idei forgalomba helyezések számát. Ebből tisztán látszik, hogy mennyire megcsappant a vásárlási kedv, elvégre felére esett vissza az új négykerekűek forgalma, egészen pontosan a tavaly áprilisi 12 412 darabról 6170-re. Mivel az új motorok többsége luxuscikknek, de legalább is kevésbé alapvető terméknek számít, mint az autó, kezdetben úgy tűnt, hogy itt lesz a nagyobb visszaesés, de korántsem így történt.

auto-es-motorpiac-2020-ban-25363
Vajon most is a tömeges robogóvásárlás pörgeti a motorpiacot, mint a 2008-as válság után? Ez egyelőre rejtély, de az tény, hogy meglepően sok új nagymotor fogyott itthon az első négy hónapban, míg az autók forgalma jócskán csökkent

Ezzel szemben csak a 2019-es, kimagaslóan erős évvel szemben csökkent a forgalom, ráadásul egyszámjegyű volt a visszaesés. Hogy konkrét számokkal szolgáljunk: 1369 rendszámos nagymotort regisztráltak tavaly január 1-től május 1-ig, míg idén 1257-et, azaz csak 8,2% az elmaradás 2019-hez viszonyítva. Ha 2019 előtti időszakot nézzük, akkor viszont nem volt még egy ilyen erős szezon – 2018-ban például 409 és 887 darab volt az áprilisi, illetve első harmadévi teljesítmény, míg idén 417 és 1257 darab.

Egyelőre tehát nem érezhető komoly visszaesés a motorpiacon, pedig „minden adott volt” az újabb válsághoz. Mivel a napokban újraindultak az európai gyárak, illetve ma korlátozás nélkül kinyithattak itthon a vidéki kereskedések, várhatóan az első féléves forgalomban sem lesz komolyabb csökkenés a korábbi évekhez viszonyítva.