Július elejéig összesen 6650 alkalommal riasztották a hatóságokat balesethez, vagyis nagyjából kétszázzal csökkent a hazánk útjain történt incidensek száma az elmúlt év hasonló időszakához viszonyítva. További jó hír, hogy a halálos kimenetelű ütközések kimagaslóan, közel tizenhárom százalékkal csökkentek - ezen belül az elhunytak száma pedig 16,5 százalékkal mérséklődött -, és a könnyű sérültek száma is megfogyatkozott, a tavalyi 4666-ról idén 4487-re.

Az ittas vezetés is visszaszorulni látszik, tizenöt százalékkal kevesebb az alkoholmámorban elkövetett vétséget regisztráltak a rendőrségen, azonban a tendencia mögött erősen eltérő értékek állnak. A statisztikai átlag most is csalóka, hiszen az ország középső és nyugati szegletében kiugró javulást tapasztalhatunk, de Nógrád, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Békés, valamint Hajdú-Bihar megyében jelentősen, egyes területeken hatvan százalékkal szaporodtak az ilyen balesetek.

baleset statisztika 2013
Pontos adat csak év végére várható, de a híreket böngészve feltűnően sok motorosbaleset történt idén figyelmetlenség következményeként. A késői szezonkezdet is közrejátszhatott abban, hogy az autósoknak nem volt ideje hozzászokni a kétkerekűek jelenlétéhez

Az egyik legfőbb baleseti ok továbbra is a relatív és valós gyorshajtás, harminc százalékkal, de az elsőbbségi- és kanyarodási szabályok elleni vétség is gyakran vezetett tragédiához - tízből négy alkalommal állapították meg ezeket legfőbb kiváltó okként.

A közlemény kiemeli, hogy továbbra is a kerékpárosok jelentik a legtöbb fejtörést a rendfenntartóknak, mivel az autósokon kívül kizárólag a drótszamarak hajtói mellett szerepel tíz százaléknál magasabb érték a balesetet okozó járműkategóriák bontásában. Az elhúzódó hideg és havazás sem vetette vissza a bicajosok jelenlétét az utakon, legalább is a statisztika szerint, ugyanis térségtől függően minden nyolcadik-kilencedik személyi sérüléssel járó közúti balesetben őket találta vétkesnek a hatóság.

A jelentés nem tér ki arra, hogy a motorosok hogy szerepeltek az év első hat hónapjában, az viszont biztató, hogy csak az utakon legnagyobb darabszámban előforduló személygépkocsik és a már említett bringások "teljesítettek" csak tíz százalék felett, vagyis várhatóan idén is utolsók között kullognak majd a rendszámos motorok tulajdonosai, erős versenyben a gyalogosokkal a statisztika - ez esetben pozitív értékű - utolsó helyéért.