Immáron hivatalosan is megerősítették, hogy a WSBK-újonc, Alvaro Bautista lesz a Honda gyári alakulatának pilótája 2020-ban. Persze mit sem ér a gyors versenyző ütőképes motor nélkül, ezért - japán lapinformációk szerint - alapjaiban megújul a CBR1000RR, amin olyan rendhagyó megoldásokat láthatunk majd, mint például a MotoGP-ből érkező „szárny” továbbfejlesztett változata.

bautista-csatlakozik-a-hondahoz-23259
Ez egyelőre csak látványterv, de kifejezetten nagy esély van rá, hogy ősszel tényleg egy vadonatúj CBR1000RR-rel lepnek meg minket a Honda mérnökei. A szabadalmi tervekről az is kiderült, hogy automatikusan változó helyzetű idomot kaphat a motor

A szabadalmi rajzokon jól látszik, hogy aktív rendszerről van szó, vagyis az egyenesekben síkban álló, féktávon pedig komoly leszorítóerőt termelő idomokat kap a motor. Tulajdonképpen az a furcsa, hogy más nem rukkolt még elő a mozgó aerodinamikai elemekkel, ugyanis a WSBK-ban szabályosak az ilyen megoldások, már ha megegyeznek a rendszámos változaton látott alkatrészekkel. Egyelőre nem erősítette meg a gyár, hogy valóban érkezik az új Fireblade, de szinte biztos, hogy Bautista azért igazolt át, mert ütőképes technikával állhat rajthoz 2020-ban.